o jee!

Discussion in 'Zwangerschap' started by made, Feb 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. made

made Bekend lid

Jan 5, 2010
    735
    0
    0
    verkoopster in een lederwaren winkel
    ergens in noord holland
    Ik ben nu 9 weken zwanger en ben de afgelopen 2 weken zo extreem misselijk geweest dat ik zelfs bijna opgenomen werd.
    Nu echter heb ik helemaal nergens meer last van.
    Ik heb gisteren mijn termijnecho gekregen op het ziekenhuis en daar was wel een mooi kindje met kloppend hartje te zien, maar toch vind ik het wel heel erg eng dat ik van iets heel extreems naar niets meer ga.
    Ik hoop dat het niets te betekenen heeft.....maar toch....je weet maar nooit.
    Helaas krijg ik nu geen echo's meer, pas met 20w weer.
    Hoe weet ik nu of het fout gaat of niet?

2. Trees

Trees Niet meer actief

Ik neem aan dat je onder controle bij een verloskundige loopt? Deze zal tijdens de controles met de doptone naar het hartje luisteren. De kans dat je na een goede echo met 9 weken nog een miskraam krijgt is erg klein, ongeveer 1 á 2%. Het gaat bijna altijd goed en probeer daar op te vertrouwen.

Rond de 9 weken gaat je HCG weer dalen, omdat de placenta het begint over te nemen. Ook went je lichaam aan de hormonen. Tussen de 9-10 weken was bij mij het misselijk zijn en overgeven plotseling ook over. Meer vrouwen hebben dit en is vrij normaal.

Vanaf 11 weken was het hier trouwens weer volop terug en pas vanaf 16-17 weken is de misselijkheid pas weer weg. Achteraf gezien had ik wat meer moeten genieten van mijn misselijkvrije periode, maar ik was ook te druk met druk maken ;).

Veel succes en heb vertrouwen in je lijf!

3. Seth

Seth Niet meer actief

made
    niemand weet of het goed gaat of niet.... het kan ALTIJD fout gaan, MAAR als je een goede echo hebt gehad..... moet je er gewoon vanuit gaat dat het goed zit TOTDAT je echte reden hebt om te denken dat het mis is....

bijvoorbeeld opeens veel bloedverlies ofzo....

je extreme misselijkheid is vervelend voor JOU, maar heeft niets met de gezondheid van je kindje te maken, die neemt zn voedingsstoffen wel tot zich...
    ken mensen die diverse keren opgenomen zijn geweest met uitdrogingsverschijnselen en gewoon een gezond babytjes hebben gekregen hoor....

Een zwangerschap is gewoon een onzekere periode, en helaas hoort die onzekerheid er een beetje bij.....

4. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

Sep 28, 2009
    1,335
    1
    36
    winkel medewerkster
    ook ik werd van de ene op de andere dag stontje misselijk maar was ook opeens weer weg.
    ondertussen komt het met vlagen soms nog terug maar niet meer dat ik moet rennen naar de dichtsbijzijnde wc:D
    we hebben ook alles voor ons beebje over he:)

5. Alita

Alita Niet meer actief

je kwaaltjes kunnen opeens weg zijn en zo weer terugkomen...dus wie weet!!
    Niet zo`n zorgen maken en genieten van je zwschap meid!!

6. made

made Bekend lid

Jan 5, 2010
    735
    0
    0
    verkoopster in een lederwaren winkel
    ergens in noord holland
    Ik weet ook wel dat ik blij moet zijn dat mn misselijkheid weg is.....en dat ben ik ook hoor.:)
    Maar ik ben wat dit soort dingen zo'n neuroot......ga wel een lesje yoga nemen:p
    Nee hoor zonder dollen.....ik ga echt genieten nu en ga er gewoon vanuit dat alles goed is.

7. Alita

Alita Niet meer actief

hahaha snap het wel hoor meid...hebben we allemaal wel eens af en toe, maar genieten!!!

Share This Page