ik vroeg me af waaron dat onze kleine zo vaak huild na zijn voeding, eerst dacht ik dat het door krampjes kwam, maar daar begin ik aan te twijfelen, omdat alles wat je kunt doen om de krampjes te verlichten niet helpt. onze kleine heeft na iedere voeding pijn, hij huild dan veel, en als ik hem dan in bedje leg komt er iedere keer melk terug omhoog, hij spuugd niet altijd maar slikt het terug in, ook valt me op dat hij vaak uitrekt en gooit vaak zijn hoofdje ineens naar achteren, het gekke vind ik alleen dat hij vaak overdag heeft, alleen vanacht had hij ook en heb hem toen bij me gelegd, echt veel spugen doet hij niet, wel eens een mondje vol maar dat mag, ook hadden we pas geleden problemen met zijn ontlasting dat was zo hard als steen nu is dat gelukkig niet meer, maar dat van die maaginhoud vind ik wel veel weg hebben van reflux en dan misschien de ligte vorm, en dat hij misschien zo veel huild door de zuurbranden. ik ben van plan om straks naar het cb te bellen of moet ik daar voor naar de huisarts bellen? en wat is jullie mening?
o ja nog een paar dingen waar ik mijn vraag tekens bij zet, hij heel erg winderig, slaapt slecht en moeilijk door, s'nachts is nog steeds een ramp hij slaapt hooguit 3á 4 uurtjes en wordt ie wakker en begint op zijn aller hardst te schreeuwen meestal probeer ik hem dan te sussen maar dat helpt niet altijd, ook wil hij overdag niet in zijn bedje slapen, als hij helemaal op is leg ik hem op bed blijf er even bij met mijn hand op zijn hoofdje dan valt hij in slaap en zodra ik weg loop begint hij weer te huilen, inbakeren helpt niet, uit eindelijk gaat hij zo erg te keer dat er maar 1 optie is en neem hem mee naar beneden, dan is ie even rustig en begint dan weer, hij is dan wel moe maar slaapt dan heel moeilijk in, van het weekend een schommelstoel gekocht hij wordt er wel iets rustiger van maar geeft zich niet om in slaap te komen, hij wil wel vrolijk zijn want als ik een beetje gek doe begint hij te lachen en vervolgens zit er weer wat in de pad waardoor hij weer begint te huilen, ook maar hij snurkende geluiden vaak als hij niest komt er een grote snotpiek uit maar dat uitrekken vind ik ook raar vaak als hij sávonds in zijn bedje ligt ( dan slaapt ie wel na een paar keer troosten) hoor ik hoe vaak hij zich uitrekt en hoor hem kreunen das zeker om het kwartier. nou dat was het wel zo'n beetje, iemand enig idee, ik denk dat ik straks maar naar de huisarts bel want denk dat cb weinig voor me kan betekenen. hij krijgt trouwens nutrilon forte daar reageert hij nog het beste op al hoewel hij soms na 2 uur weer voor zijn fles komt, wij denken dan ook dat hij nog geen voldoening heeft dan bint hij naar alles te happen wat in zijn buurt komt, en zijn speen is dan ook niet goed genoeg meer, iemand dat ook gehad en zijn er tips waarmee ik hem wel voldoening kan geven?
na het flesje huilen kan door zuig behoefte komen. na zijn fles kun je hem fopspeen geven. winderigheid kan ook moeizame ontlasting betekennen.dat hadden we(daar helpt volgens onze CB ook fopspeen) je kunt ook omneo proberen. onze zoon's gedrag lijkt heel erg op wat je beschrijft. we maakten zijn bedje eerst warm voordat we hem in zijn bed legden en dat hielp. darmkrampjes hebben alle babies, sommigen heftiger. maar dat hebben ze niet direct na voeding, halfuur later ofzo. reflux hebben ze ook allemaal. omneo helpt ook tegen t spugen. wat ik geleerd heb van mijn ervaringen tot nu toe dat n baby soms een fase heeft met veel behoefte aan mama's gezelschap en dan weer een tijdje zelf vermaken en dan weer een fase met behoefte aan mama. heel veel plezier met je kleintje!
Je klachten wijzen wel heel erg op reflux. Het is echt iets anders dan darmkrampen. krampjes zitten echt in de darmen en geven de baby buikpijn, reflux veroorzaakt dat de maagzuur terugkomt in de mond. Baby gaat dan of spugen of de zuur weer inslikken (verborgen reflux). Hiervan kunnen ze vreselijk veel pijn hebben en uiteindelijk kan de slokdarm geirriteerd raken door de zuur. Belize, hoezo hebben alle kindjes reflux? Hoe kom je daar nou bij? Ik zou zoizo even langs de huisarts gaan en de klachten beschrijven. Reflux kindjes willen ook vaak niet in bed slapen omdat dan de zuur nog meer ophoog komt van het platliggen. Wacht aub niet te lang met het naar de dokter stappen, als hij reflux heeft gaat dat echt niet vanzelf over het eerste half jaar en je kindje kan daar heel veel pijn van hebben. CB helpt je in deze gevallen amper is mijn ervaring, die geven je huis-tuin-keuken adviezen die echt niet helpen bij reflux. Wat je alvast kunt doen is: - bedje/ wiegje schuin zetten zodat ie niet helemaal plat ligt; - na de voeding een half uurtje rechtop houden zodat de voeding goed kan zakken; - voeding indikken met nutriton of overstappen op voeding tegen spugen (ook al spuugt ie niet); - als ie veel last heeft van windjes zijn buikje masseren tegen de klok in, dit helpt de darmen te ontspannen; - zoizo overleggen met de HA. Succes!
heb om half 12 een afs[raal, ben net even op internet aan het lezen gegaan, maar als ik ook zo een s de symphtomen lees over kiss syndroom (heb een hele snelle bevalling gehad) lijken die er ook wel op, al vanaf geboorte zelf hoofdje omhoog houden, overstrekken door hoofdje naar achteren te duwen, vaak de hik zijn ook dingen die hij vaak heeft, zijn matrasje heb ik trouwens al iets omhoog liggen, ook houd ik hem na de voeding een hele tijd recht op, zijn fop speen geef ik altijd na zijn voeding maa dan volgt het huilen alsnog snel, o ja en bij kiss syndroom stond ook huilen tijden aan en uit kleden dat doet hij dus ook nog steeds vooral als ik hem zijn truitje of rompertje over zijn hoofdje moet doen. ik ben benieuwd ik hoop dat ie met iets komt, want ga er zelf ook aan onder door zo sávonds kom ik slaap tekort en overdag ook geen gelegenheid om een tukkie te doen, ben zelfs al zo ver dat ik bijna niet meer in slaap kan komen, ben na een uurtje slaap weer klaar wakker.
Wat vervelend dat je kleine zoveel last heeft, daar wordt je zelf natuurlijk ook helemaal dol van (en moe!) Over kiss-syndroom kan ik je niet zoveel vertellen, geen ervaring mee. Ik weet wel dat je van een arts daar weinig erkenning van zult krijgen. Kiss-syndroom is geen erkend medisch probleem, daarom moet je daarvoor naar een oestopaat (homeopatische genezer zeg maar) en niet naar de fysio. Overstrekken doen de reflux-kindjes ook heel erg. Ik zou hem na je afspraak bij de HA (eerst kijken wat hij zegt) ook even na laten kijken door een oestopaat als je twijfelt over de kiss-syndroom. Even iets anders: doet je kleine zijn eten 'herkouwen' en ruikt ie zuur uit zijn mond? Als dat zo is dan heeft ie bijna zeker last van maagzuur. heel veel succes vandaag!
herkauwen doet hij ook ja, dan komt de melk in zijn mond, en slikt het vervolgens weer terug in, zal zo in zijn mondje ruiken, hij slaapt nu eindelijk maar moet hem zo al weer wakker maken voor zijn fles, en dan weet ik het dan gaan we het weer krijgen, ben zo emotioneel van vermoeidheid, maar ook omdat ik zie dat onze kleine ergens last van heeft wat zeer doet en daar heb ik ook verdriet van, kan de hele dag wel janken, dat zal zo bij de ha ook wel gebeuren heb trouwens alles wat ergens op kan wijzen op papier gezet zodat ik niks vergeet, en ook het aantal uren dat hij overdag slaapt en huilt, het aantal uren van huilen is meer als het uren dat hij slaapt, s'middags is het zo erg dat mijn enigste uitvlught is om hem in de maxi cosi te doen en te gaan rijden want dan is ie wel stil, maar dat kan ik toch niet blijven doen!!!!
Ach meis wat sneu! Ik weet hoe jeje voelt! En luister naar je eigen gevoel hoor! Het klinkt wel als reflux, en noem het niet de milde vorm omdat je kleintje niet alles uitspuugd! Deze verborgen versie kan des te pijnlijker zijn! Wij zitten er nog altijd mee!!! Maar sta ook open voor andere dingen, pin je niet alleen vast op de reflux. Als ik een tip mag geven, ga eens langs bij de osteopaat of chiropractor. Mocht het wel een kiss-syndroom zijn dan kunnen ze dat behandelen. Helpt het niets, dan kun je dat uitsluiten! En verder zoeken..... Heb je ook wel eens gedacht aan KMA? Maar goed van je dat je ermee heen gaat!!!! offtopic: wat een mooie naam heeft je kindje! Die naam heb ik ook het lijstje staan als we ooit een jongetje krijgen
reflux betekent 'terug vloeien' van de maaginhoud.omdat bij babies maagklep nog niet goed fuctioneert komt de inhoud makkelijk naar boven. (bij volwassenen is dit een afwijking bij babies heel normaal).daarom een mondjevol spugen (bij boeren bijvoorbeeld) is heel normaal. de baby overeind houden, ook zo een 15-20mn na t eten. doekje onder matras etc. bij deze leeftijd is slokdaarm ook helemaal onder de invloed van zuigreflex. dus slikken doen babies op een andere manier! ik zou zeggen voor het echte probleem 'reflux' bij n baby, moet je wachten tot 3-4 maanden, omdat dan zuig-slik reflex zwakker begint te worden, dan zie je pas of slokdarm en maagklep onvoldoende werkt. op deze leeftijd, met mondjesvol spugen zou ik echt niet over 'reflux' praten.want terugvloeien hebben ze echt allemaal. verborgen reflux is ook zo mooi gevonden door weet ik wel welk 't middeltjes tegen reflux bij babies bedrijf'. wat men hiermee bedoelt is het zelfde maar dan zie je niet dat r iets echt boven komt, terwijl baby(of de volwassen) last van maagzuur in de keel krijgt, dat is dan een tijdje later dan eten. eigenlijk de verborgen reflux is de echte reflux. en wat voor last? keel geluidjes, bij ademhalen hoestjes, pijn en inderdaad huilen.want dan de irriteert maagzuur de mond-keel, zelfs zijn oortjes etc. dat is inderdaad de echte reflux. komt niet bij alle babies voor en kan ook bij volwassenen voorkomen wegens een maagbreuk of etc.
ester babies hebben dat allemaal vooral bij de eerste maanden. denk niet meteen aan ziektes etc. t is gewoon niet makkelijk te leren voedsel binnen krijgen en verteren. allemaal wennen. Hik is juist goed, kan nooit kwaad, dat is een reactie van t lichaam, middenrif maakt het buikje sterk. kiss baby heeft in zijn nek een paar wervels niet goed zitten. dat is ook heel wat anders dan niet in zijn eigen bedje willen slapen. bij zulke jonge babies zijn niet heel veel manieren om dat soort dingen goed vast te stellen =vooral wanneer groei wel normaal is.) en de oplossingen zijn ook heel erg beperkt.
tips van adi zijn heel goed. nutriton maakt voeding ietsje dikker. maar omneo is al vanzelf dikker en daarom vind ik het makkelijker. bij ons helpt t echt om de klachten te verminderen.aanzienlijk minder darmkrampjes bijvoorbeeld. darmkrampjes komen als weeen met n ritme, zo kun je ook zien wat t probleem is.
ben net terug van de huisarts, en hij zelf ook niet aan reflux, maar echt aan darm krampen, en ook een op een stapeling van onze prikkelbaarheid en dat wij ook over vermoeid zijn, en dat voelt de kleine ook, over andere voeding heeft hij het wel gehad maar dat moesten we met cb bespreken, verder is het een gezonde baby, hij groeit goed, en als hij iets zou mankeren zou hij af vallen, ook zijn we achter dat hij eigenlijk al te veel voeding krijgt, 180 cc en moet 150 cc zijn wel raar want op de verpakking staat 5-6 kilo 180 cc en hij weegt nu boven de 5 kilo, maar we moeten terug naar de 150 cc en hem toch voldoening te geven mogen we er 15 cc extra water bij doen, maar eens een keer goed laten huilen kon ook geen kwaad, als het me echt een keer te veel zou worden kon ik ook naar een oplossing zoeken zoals bij oma, zodat ik even rust heb. en waarschijnlijk zegt het ook al iets iets over zijn karaktertje zei de ha een vol houdertje. maar ga toch nog even voor de zekerheid bij een ost (nog wat hihi...) ben even de naam kwijt, om te laten kijken of hij daar toch geen last van heeft.
vind het een beetje raar dat je dit zo zegt, Mila was prematuur en had een onderontwikkeld zuigreflex, maar heeft nog nooit een druppel melk terug gegeven. Fenne daarintegen, mooi op tijd, helemaal in orde, maar ernstige reflux en houd geen voeding binnen, en een aantal keer zelfs projectiel braken erbij.
miffy; lees t beter aub. ik zeg nie eens iets dichtbijs bij wat je er uit haalt. nergens staat in mijn reactie dat zuigreflex de oorzaak is van reflux!!!pfff. je kunt reflux vaststellen na de eerste 3-4 maanden, daarvoor kan elke baby t eten terug geven. gelukkig heeft je eerste het niet gedaan. maar goed ester, sorrie vr d discussie hier. mijn schuld. ik hou r mee op. en t is goed nieuws! ik denk dat je HA gelijk heeft. ook over minder eten. lekker uitrusten nu, en heel veel plezier met je gezonde kindje.gr
nou ik heb gebeld en kan donderdag om half 11 terecht, dan krijg ik een kennismakings gesprek, en gaan ze vragen stellen, en indien nodig dan wordt de behandeling gelijk gestart, hopen dat het resultaten op levert, heb hem trouwens beneden liggen en heb met veel pijn in mijn hart even laten doen het duurde wel even, hij schreeuwde alles aan elkaar, maar ineens wat ik niet niet heb gezien van hem lag hij ineens tevreden in zijn schommelstoel geluiden te maken, zou hij dat huilen dat dan gewoon nodig hebben?? en nu slaapt hij eindelijk maar hij moet eigenlijk alweer zijn fles, zo toch maar eens op bedje leggen, misschien dat hij nu zo uit geput is dat hij wel slaapt.
Ooh, meis, ik word helemaal niet goed van de reactie van je HA. Even laten huilen, want het kan geen kwaad en het ligt aan zijn karakter??? Ik zou daar zo'n ruzie van krijgen met die vent! Ons heeft de HA tig keer terug naar huis gestuurd met vergelijkbare onzin, bleek ons zoontje achteraf reflux EN een liesbreuk te hebben. Ik zeg niet dat jouw kindje dat ook heeft (hopelijk niet natuurlijk), maar hij heeft duidelijk pijn als ik jouw verhaal lees. En dan moet je hem maar laten huilen van pijn van de dokter? Hopelijk word je wijzer bij de oestopaat, vraag het anders aan het CB, misschien dat ze iets van de klachten herkennen. Ik vind het zooo zielig voor je ventje...
heb cb net gebeld en die zouden mij binnen nu en 1 uur terug kunnen bellen, maar de vrouw van de receptie zei dat hun waarschijnlijk weinig voor mij kunnen betekenen, en echt voor bij de huisarts moet zijn, o ja de ha zei ook dat dit nog 6 weken kan duren en dus dat het nu aftellen is, ik voel me best wel een beetje in de kou gezet, hij zei dat het gaat om buik krampen, alleen na aanleiding van mijn verhaal, want hij heeft hem niet eens onderzocht, daarnet na de fles zette hij het weer op een krijsen, hij begint dan zo hard te huilen dat hij gewoon naar adem moet happen, hij zweet dan enorm en op dat moment ben ik zo machteloos want alles wat ik doe wordt het alleen maar erger, en dan ineens stopt hij met huilen kijkt om zich heen en ligt dan te hijgen zo moe is hij dan, ik sta op het punt dat ik ieder moment in huilen uit kan barsten, dat mijn kleine jongen zo moet huilen en ik niks voor hem kan betekenen, door alleen rustig te blijven en hem tegen me aan te houden, en te wachten tot hij uit gehuild is.
Hoi Esther, Ons mannentje heeft de eerste weken ook vreselijk gehuild na zijn fles. Bij het boeren hoorde je ook altijd dat er melk terug kwam wat hij daarna weer doorslikte. Ik dacht ook aan reflux of kma en heb ook het cb gebeld en ben ook met hem naar de ha geweest. Bij het cb gaven ze het advies iets minder voeding te geven omdat teveel voeding waarschijnlijk te zwaar voor hem was en de ha vond hem er goed uitzien en dacht dat het krampjes waren omdat de darmpjes nog moeten rijpen de eerste maanden. We moesten het maar even aankijken en uitzingen maar na een week of zeven / acht is het inderdaad steeds beter gegaan! Toen ook voor het eerst een tevreden kindje. Het is ook belangrijk dat hij zijn fles niet te snel drinkt, een kwartier / twintig minuten is het beste. Ook minstens een kwartier rechtop houden na de voeding schijnt goed te zijn. Misschien dat je daar nog iets mee kan..?? Hopelijk gaat het snel beter, veel sterkte!!