Goedenmiddag allemaal, misschien klinkt het heel raar maar ik geloof helemaal niets van mijn uitgerekende datum.. Ik maak mezelf er niet echt heel druk om, omdat mijn kindje zichzelf wel zal melden op de dag dat de baby er helemaal klaar voor is, maar het is toch vervelend wat het scheelt naar mijn berekening toch minstens 2 weken tot een maand.. Mijn berekeningen; 14nov Ongesteld (21dagen cyclus) 20nov Inesteling ZWT 29dec zou positief moeten zijn, maar was het niet (kreeg op 28dec, een kleine bloeding) Uiteindelijk géén positieve test gehad. --> 45dagen cyclus tot 28december (de kleine bloeding, dus nu maar geteld als ongesteldheid) 18januari POSITIEVE TEST!! (maar volgens alle berekeningen kon ik pas 1feb testen, mocht ik een korte cyclus gehad hebben, kon het wel de 19de januari positief zijn) Dus nu ga ik uit van 28dec, korste cyclus, 19jan ZWGT Positief, maar het hartje klopte al op 07-02, want na mijn berekening toch dan echt pas weer 16-02 mogelijk zou kunnen zijn. (verschil van 9 dagen, is het een dag denk ik nog dat kan...) Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.. 14nov is bevaldatum 21aug 28dec is bevaldatum 11oktober Ben uitgerekend op 28september, inmiddels al 3x aangepast.. Wat denken jullie nou? Iedereen die me ziet zegt ook, je mag bijna bevallen hé? En ik zeg dan nog heel vrolijk, nee hoor nog 2 maanden.. Niemand kan het haast geloven. (het is mijn 2de kindje dus ik denk zelf dat ik daarom zo snel dik ben geworden) Vriendin van mijn moeder vroeg me 4januari, ben je zwanger? Ik helemaal nou denk het niet, ik weet het niet.. (had nog geen test gedaan) achteraf was mijn buikje dus echt wel daardoor al gegroeid. (ben erg slank van mezelf) Terwijl ik pas 19januari een positieve test in me handen had. Sorry voor al mijn tekst en uitleg maar je gaat het jezelf toch wel afvragen nu het dichterbij komt! Bedankt alvast voor het lezen.
Uitgerekende datum is altijd een indicatie. Daarom zeggen ze ook dat je veilig kan bevallen vanaf de 37 weken. Hier het zelfde,volgens de echo zou ik een paar dagen korter zwanger zijn maar ik weet zeker dat dat niet klopt gezien mijn cyclus en de test. Teste met de digitale 3+ en dan had ik volgens de echo 3,5 week moeten zijn. Dat kan in mijn ogen niet mja het is en blijft een indicatie.
Hier zei de gynaecoloog altijd,tussen de 37weken en de 42 weken bevallen is normaal dus dat is ook 5 weken , En de precieze bevruchting weet je toch nooit,het ene zaadje doet er langer over dan de ander Mijn gynaecoloog Vertelde ook altijd dat wanneer je vroege echo's hebt gehad , hè vrijwel zeker bent van de uitgerekende datum, want tot 12 weken groeien alle kindjes hetzelfde, Daarna gaat het verschillen per kindje, Uiteindelijk is het gewoon prima dus wanneer je kindje tussen de 37 en de 42 weken geboren wordt, En vanher snel een buik hebben, ik had bij de tweede ook al met 20 weken zo'n enorme buik, dat ik veel de vraag kreeg hoelang ik nog moest, Maar mijn ervaring is wel een beetje dat de dikte van de buik niets zegt over de zwangerschapsduur, en ook niet of er een groot of klein kindje uit komt, bij mij waren beide kindjes boven de 9 pond geschat, door mijn enorme buik,maar ze waren allebei krap 7 pond,ik had gewoon veel vruchtwater,en droeg naar voren, Kortom alles lijkt me volkomen normaal hoor! Ga lekker verdere genieten,wanneer je kindje er klaar voor is meld het zich wel! Liefs taart.
Het is net hoe ze het via echo berekenen maar ene kindtje is groter dan andere als het echt geen ruimte meer heeft zal het zich zelf melden.
Wanneer alle echo's rond 28-09 uitkomen, mag je dat wel aanhouden als uitgerekende datum. Zeker wanneer die echo's in de eerste 13 weken zijn gemaakt. Je geeft zelf al aan dat je een vreemde cyclus hebt gehad. Maar ook zoals hierboven is gezegd... een vrouw bevalt in principe tussen week 37 en week 42... dus dat is al een marge van 5 weken.
Bedankt voor jullie reacties!! Fijn even zo mee te lezen met jullie iedeeën en meningen! Ja, et rare vind ik ook dat uit al de echo's andere datums kwamen en niet 1 dag verschil. Ze dachten in het begin aan een tweeling omdat mijn baarmoeder erg hoog lag voor de tijd dat ik zwanger moest zijn, maar het is toch maar echt 1 kindje. Ik ben het gelukkig nog niet zat met mijn buik, geniet heerlijk van al dat getrappel en al die bewegingen :-D
Hoi PriZz, Zou het niet kunnen zijn dat je in de cyclus vanaf 14 november een hele late eisprong hebt gehad? Dan zou de kleine bloeding van 28 december namelijk een ovulatiebloeding kunnen zijn. Dan krijg je de 2 weken daarvoor cadeau. Dan zou je uitkomen rond 20 september voor de uitgerekende datum. Als je dan toevallig ook nog een late innesteling hebt gehad, kan het maar zo zijn dat je rond 28 september uitkomt. En positief testen op 18 januari en een kloppend hartje op 7 februari zijn dan ook niet gek. Zomaar een hersenspinsel van mij En ja de echo's.... Ik zag ook telkens andere data voorbij komen. Ik wist de datum van mijn ovulatie en bevruchting precies. Eerste echo met 8w3d klopte precies, namelijk 17 september 2012. Keren daarna wisselde het. Heb de 21e en 25e ook langs zien komen. Maar ben uiteindelijk de 8e bevallen. Dus kleine bepaald inderdaad zelf wat hij/zij doet .