heel veel last en pijn wanneer ik ongesteld moet worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door bo2008, 16 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bo2008

    bo2008 Niet meer actief

    hallo ik ben nu 8 maanden zonder pil aant vrijen op de niet vruchtbare dagen
    het gaat nog steeds goed
    ik doe het voor me vriend want als het aan mij lag had ik allang op de vruchtbare dagen bezig geweest
    maar als het nu dan toch mocht gebeuren zijn we daar allbei blij mee

    ik ben de laaste 3 maanden als ik ongesteld moet worden hellemaal niet goed ervan
    het doet zoveel pijn als ik het moet worden
    ik kan nog amper lopen na wat paracetamolen gaat het dan wel weer
    maar ik verlies ook heel veel bloed

    is dit normaal ik heb ook last van onregelmatigheid
    en me cycles is gemiddeld 30 31 dagen
    vrij lang vind ik

    heeft iemand hier ook last van
    ben gewoon bang om ongesteld te worden want ben die pijn helemaal zat aant worden
    dacht laatst gewoon om de pil weer te gaan gebruiken om dat de pijn dan minder wordt?
    wie o wie nog meer?
     
  2. sanneke

    sanneke VIP lid

    3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    hoi,

    lees ik het goed dat je paracetamollen gebruikt? probeer es wat sterkers, bijvoorbeeld ibuprofen of aleve feminax.
    Ik had ook altijd erg last van veel pijn, maar met sterkere pijnstillers is het wel draaglijker dan met paracetamol.

    groetjes
     
  3. Juff

    Juff Actief lid

    14 okt 2006
    203
    0
    0
    Juffrouw
    Ik heb ook altijd heel veel last van mijn menstruatie. De krampen beginnen al gelijk na de eisprong en worden steeds erger. Op de eerste dag van mijn ongi lig ik vaak knock out op de bank. Ik ben daarvoor naar de dokter geweest en die heeft mij naproxen voorgeschreven, een medicijn tegen ontstekingspijn, en het helpt heel erg goed! Heb er nauwelijks nog last van. misschien ook een bezoekje aan de dokter?

    X Juff
     
  4. Kikkert

    Kikkert VIP lid

    25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    hey meid ik heb hier ook heel erg last van sinds ik gestopt ben met de pil. ik ben ook aan de pil gegaan op mijn 13de omdat ik altijd heel veel pijn had ik ben nu sinds september 2006 gestopt maar de pijn is soms echt onverdragelijk en bij mij werken paracetamollen niet helaas, alleen een warme kruik helpt. liefs kikkert
     
  5. reneewittens

    reneewittens Actief lid

    9 dec 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Ik heb net als Juff ook Naproxen gekregen van mijn huisarts. Dat helpt bij mij ook erg goed. Gebruik ik 't niet, dan lijkt het alsof ik ieder moment flauw kan vallen van de pijn.
     
  6. tearke

    tearke Fanatiek lid

    7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    hallo

    ik neem op aanraden van de arts teunisbloemolie capsulen,kan je krijgen in kruidvat,...
    weet niet of dit nog voor iets anders nut heeft

    heeft wel zeer goed resultaat bij mij hoor,groetjes
     
  7. daantje86

    daantje86 Fanatiek lid

    20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    meid ik heb precies het zelfde. kan gerust 2 uur op de wc zitten van de pijn. alleen had ik dit ook toen ik aan de pil was en jij niet dus wees daarom blij. ze weten nog niet goed wat e ermee moeten.

    kijk nog 1 cylus aan en dan vraga ik doorverwijzen naar de gyn van de dokter want bij mij werken de pijnstillers allemaal dus niet
     
  8. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    ow nou meiden, stel je niet teveel voor van een doorverwijzing naar de gyn. Ik ben al ruim 8 jaar van de pil af en heb al 13 jaar extreme menstruatiepijnen. ik ben op de 1ste dag uitgeschakeld. krijg last van koud zweet, lig als feutus met een warme kruik op bed, volgestopt met pijn stillers.

    Ik ben heel blij dat ik er nu al een maand of 8 vanaf ben., maarja het zal weer komen binnenkort...... :'(

    maar de gyn heeft inwendige onderzoeken gedaan en staat voor een raadsel. Ik heb alle soorten anticonceptie al geprobeerd, want bekend is dat hormonen de heftigheid er vanaf halen.
    Ik heb de stille hoop dat het na de ZW minder is.

    Ik kan niet tegen de pil dus dat is geen optie voor mij. Heb een overgevoeligheid voor hormonen.

    Ik heb weleens gehoord dat een iets achterover gekantelde baarmoeder voor die krampen kan zorgen, maarja wat daarvan waar is geen idee. Mijn VK heeft me wel verteld dat ik dus een achterovergekantelde BM heb.

    Ik vind vooral vervelend dat je echt elke maand 1 dag bent uitgeschakeld, en dat er vrij weinig begrip voor is, zelfs van vrouwen want de meeste vrouwen gaan zingend hun menstruatie door

    sterkte ermee!
     
  9. daantje86

    daantje86 Fanatiek lid

    20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    bij mij na de zwangerschap was d epijn bijna weg maar is nu weer dus volledig terug sinds 8 maanden ongeveer. dus stel je niet te veel voor na de bevalling
     
  10. Renate007

    Renate007 Actief lid

    17 mrt 2007
    490
    0
    0
    Ook ik ken de menstruatie pijnen. Ik ben ook 1 a 2 dagen uitgeschakeld. Ik ben vaak dan gewoon misselijk van de pijn, dus pijnstillers slikken heeft geen zin, want die komen er toch weer uit.
    Ik red het de laatste tijd redelijk goed op de paracetamol 1000 mg zetpillen, en een warme kruik en natuurlijk de goede verzorging van mijn mannetje.

    Maar elke maand zie ik weer op tegen de :evil: :evil: , en dat zal denk ik altijd zo blijven tot het moment van een zwangerschap natuurlijk!
     
  11. Niet meer actief

    Ik heb meestal alleen een paar uur last en met een paracetamol is het zo voorbij.
     
  12. mariekebalm

    mariekebalm Fanatiek lid

    31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Aaaarrggg, ja vreselijk, had het nadat ik met de pil gestopt was ook.....Veel kruiken maar...Ow enneh, 31 dagen is heeeel normaal, had het ook en ben supersnel zwanger geraakt...
     
  13. annabuik

    annabuik Actief lid

    3 feb 2007
    383
    0
    0
    hai meiden, he die pijnen ook en ben na een inwendig onderzoek achtergekomen dat ik een lichte vorm van endometriose heb. Gelukkig zit het niet bij mn eierstokken enz. want dan is het lastig zwanger worden. Hier komt bij mij waarschijnlijk de pijn vandaan sinds ik gestopt ben met de pil. Maar goed het is het waard!
     
  14. bebe29

    bebe29 Actief lid

    26 sep 2006
    112
    0
    0
    brabant
    Ik herken het zo goed!
    Ik zou het liefst zo weer aan de pil gaan, mits ik niet zwanger wilde worden.
    Zo'n anderhalve week van te voren begint het al. En het wordt alleen maar erger hoe langer ik van de pil af ben.
     
  15. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Veel meiden hebben dat, super vervelend. Maar er zijn wel sterkere pijnstillers voor dan Paracetamol idd. Een warme kruik is ook lekker, maar ja, dan moet je er wel weer bij gaan zitten/liggen.

    Een cyclus van 31 dagen valt nogal mee dacht ik. Voordat ik de pil slikte was 't bij mij zo'n 42 - 45 dagen. Maar ongeveer een maand is normaal dacht ik hoor.
     
  16. annabuik

    annabuik Actief lid

    3 feb 2007
    383
    0
    0
    Probeer eens Aleve Feminax, dat is een pijnstiller gericht op menstruatiepijn. Helpt mij enorm goed door de moeilijke dagen heen!
     
  17. Knollie

    Knollie Actief lid

    17 okt 2006
    124
    0
    0
    Brabant
    Hallo,

    Ik heb er ook altijd veel last van! Kan niet eens rechtop lopen. Meestal weet ik wel ongeveer wanneer de hevige pijn gaat komen en dan slik al een ibuprofen. De laatste keer heb ik wel pijn gehad, maar niet het hele heftige.

    Een cycles van 30-31 dagen is ook wel goed, volgens mij!

    Liefs Knollie
     
  18. bo2008

    bo2008 Niet meer actief

    meiden bedankt jullie hebben me gerustgesteld
    ja zxag net dat ik op me vruchtbaarste dag zit
    heb vandaag ook besloten op foluimzuur tabbeletten weer te gaan slikken
    hah a
    ik wil zo graag maar me mannetje weet nog niet goed wat hij wil
    dus vandaag niets doen lijkt me het verstandigsst
    ik breng hem altijd op de hoogte wanneer ik het vruchtsbaar ben dus de keuze ligt dan bij hem
    wie weet
    het lijkt me zo mooi om zwanger te worden dat gevoel kan ik toch niet meer uitschakelen ik heb het al zo veel malen tevergeefs geprobeerd nu al zo;n 2 en half jaar al!
    ik ben blij dat ik las dat een cyclus van 31 dagen vrij normaal is en dacht van niet maar ben blij dat meerdere meiden het hebben en ook zwanger zijn
    nou meiden ben benieuwd laat van de week wel weer wat van me horen

    xxx
     
  19. Mickey06

    Mickey06 Actief lid

    2 aug 2006
    331
    0
    0
    Noord Holland
    Kijk even bij mijn bericht "Let op! Belangrijke info" Ik gebruik hierdoor geen zware pijnstillers zoals ibuprofen meer.
     
  20. Niet meer actief

    Maar je mag toch wel ibu als je ongesteld bent?
     

Deel Deze Pagina