zeer binnenkort is mn moeder jarig en wordt dan 60, groot feest dus. nu wil ze met kinderen, kleinkinderen en vrienden gaan eten in een grieks restaurant. ook prima. ze vroeg of wij ook konden. nou ja, dan zal ik alleen gaan, want sophie neem ik niet mee. en dan blijft mn vriend thuis. 2e optie is dat mn schoonmoeder (zij is ook uitgenodigt) oppast die avond, zij is wereldvreemd en eet geen buitenlands eten. lust en durft ze niet. ze zal dus niets eten, misschien beetje droge rijst, maar dat ziet er ook raar uit... en... ze is nogal onzeker. vriend en ik hebben allebei geen goed gevoel erbij als we haar met sophie alleen laten. we hebben het haar gevraagd om op te passen (in de hoop dat ze niet kan, ze werkt in de zorg, onregelmatig diensten), maar ze kan dus wel. op dit moment denk ze dat ze op sophie gaat passen de avond. nu hoor ik jullie denken, dat is in de avond, dan ligt ze toch allang op bed. maar nee dus, sophie krijgt om 19 uur de fles, even tuttelen en dan tegen 20 uur naar bed. dan huilt ze zichzelf in slaapt (wat schoonmoeder zielig vind en dus naar dr toe wil) en klein uurtje later wordt ze weer wakker en mag ze dus uit bed. schoonmoeder vind onze trap eng (waarom weet ik niet), en dat moet ze dus met sophie van 4 mnd die nogal beweeglijk is naar beneden toe lopen. optie 1 dus zit vriend thuis met sophie, en ik in restaurant. wel allebei met gerust hart. optie 2 dus allebei uiteten, maar niet gerust, want schoonmoeder past op. ik had het er net nog met vriendlief over, dat ik het spannend vind als ze hier komt, hij gaf aan hetzelfde te hebben. btw ik heb er weinig problemen mee om haar uit handen te geven, ze gaat naar de creche en mijn moeder past weleens op.
Als je er niet gerust op bent optie 1. Het eet ook niet lekker als jullie daar zitten en je zorgen maakt of alles wel goed gaat.
Als je je er niet goed bij voelt dat je schoonmoeder oppast, dan niet doen, dus keuze 1. Maar is er niet een buurvrouw of zo die je wel vertrouwt en kan oppassen? Als je echt allebei wilt gaan kun je ook voor de oppascentrale of zo gaan kijken, dan heb je een wat 'professionelere' oppas. Kost wel geld, maar dan kun je ook allebei op pad. Succes met kiezen en alvast veel plezier op het feest!
Ik weet uit eigen ervaring dat je eigenlijk 'zeker' wilt weten dat er goed op je kind gepast wordt, omdat je anders niet lekker in dat restaurant zit. Zoals jij je schoonmoeder omschrijft klinkt daar toch teveel twijfel doorheen. Het lijkt me ongezellig zonder je vriend, maar ongerust in het restaurant zitten lijkt me lastiger. Ik zou voor optie 1 kiezen. Verder geeft bij mij 'schoonmoeder vindt onze trap eng' al de doorslag... Veel plezier! Amber
Erg lastig.... Wordt het die avond erg laat/druk? Wij namen Anne gewoon mee. En sliep in de wagenbak in een hoekje dicht bij ons. Zo kon ze slapen. Ze was wel even uit haar ritme die avond. Gezelschap bestond uit 60 personen. Maar als ik jou was zal ik voor 1 kiezen of meenemen.
Lastig...ik denk wel dat ik voor 1 zou gaan,het is wel niet gezellig maar als je allebei met een onrustig gevoel zit is ook niet fijn,en wil je toch ook zo snel mogelijk weg! Succes ermee
Achterlaten bij iemand terwijl het niet goed voelt zou ik absoluut niet doen. Maar waarom neem je haar niet voor een keer gewoon mee? Kan ze toch even slapen in de wagen of lekker bij mama op schoot... Wij hebben Kynan gewoon altijd mee genomen met zulke dingen en gaat altijd goed. Als je echt alleen wilt kiezen uit jouw 2 opties zou ik dus voor 1 gaan