Helluppp

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Joosie, 27 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joosie

Joosie Bekend lid

27 sep 2008
    614
    0
    0
    Help...ik rook..tjah dat is zowiezo al help..
    maar wanneer is het verstandig om te stoppen? Of juist helemaal niet?

Ik weet niet wat ik moet doen en wat verstandig is..mijn vriend heeft zoiets...wanneer je zwanger bent dan rook ik niet meer binnen...omdat ik dan ook probeer te stoppen en dat het beter voor de baby zou zijn.
    Maar aan de andere kant zegt hij..zijn moeder heeft de hele zwangerschap gewoon door gerookt.

Maar het is zo lastig.

Wie kan mij helpen
    P.S. Dit geldt hetzelfde voor alcohol en rauw vlees ed

2. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Nou ik zal zeggen stop nu met roken, dan ben je er eerder op voorbereid.
    Want als je dadelijk zwanger bent, en je moet dan nog stoppen met roken.
    Alcohol en Rauw vlees mag je niet meer hebben als je zwanger bent.

3. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Het is natuurlijk helemaal niet goed, maar kan me voorstellen dat je nu tijdens de stress van het wachten op je nod behoefte hebt.
    Sommige vrouwen krijgen het advies om af en toe een sigaretje op te steken tijdens de zwangerschap omdat de stress erger is en ook niet goed is voor een kindje.
    Als je zwanger bent moet je wel gelijk stoppen. Zal dan ook veel makkelijker zijn!

4. Joosie

Joosie Bekend lid

27 sep 2008
    614
    0
    0
    Jah precies...dat heb ik ook zoiets...dan MOET het...en nu is het zo van..voor als ik zwanger mag worden...snapje?

Maar dr hangt ook zo'n iets boven het roken..net wat ik zei over mijn schoonmoeder dat zij gewoon heeft doorgerookt enzo..

5. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Ik zeg ook nu stoppen met roken. Het is beter voor je vruchtbaarheid en het scheelt je straks een hoop afkickverschijnselen als je eenmaal zwanger bent, hihi! Ik ben gestopt met roken toen ik stopte met de pil. Heb het wel even lastig gehad, maar dat zijn maar een paar weken.Heb al het geld wat ik normaal op rookte apart gezet en ben daar toen ik het echt zwaar had lekker mee gaan shoppen. Nu 3 maanden verder heb ik het soms nog moeilijk op een feestje, verder niet. Enne je weet waar je het voor doet! Succes!

6. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Lijkt mij niet zo'n moeilijke beslissing. Het gaat om een kindje...stoppen dus...als je echt wilt dan kan je het...je weet dan waar je het voor doet. Er zijn genoeg kindjes die wel schade hebben opgelopen. Vaak worden die kindjes ook een stuk kleiner geboren, dat zegt ook genoeg over wat het met de ontwikkeling kan doen...

Stel het gaat goed, dan is er niks aan de hand...
    Stel er is toch iets met je kindje...dan zal je nooit weten of het de oorzaak is van jouw roken...Het kan dan ook iets anders zijn, maar dat weet je dan niet...

Succes, je kan het wel

7. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    gewoon nu al stoppen das beste. ook voor vruchtbaarheid. mijn vent is gestopt toen ik zwanger was bij de eerste dat was de deal hihihi dat zodra ik zwanger was hij stopte en is hem gelukt nu af en toe nog een op feesies maar dat vin ik niet zon ramp. en is zowiezo beterom je huis idd ok rookvrij te maken en houden als de kleine er dan eenmaal is. de weerstand gaat ervan achteruit. zie het zelf ook heel erg bij mijn neefies. mijn schoonmoeder past daar veel op en ze roken daar in huis als schoorstenen. en die kids zijn altijd ziek. altijd wel een snotneus oid.

en jah alcohol is zowiezo niet verstandig. en heel slecht voor de kleine. en rauw vlees daar kunnen bacterieen inzitten die ook niet echt gezond zijn.
    dus gewoon niet doen.

8. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Stoppen, roken is al slecht als je zwanger wilt worden, laat staan als je zwanger bent. Als je rookt tijdens de zwangerschap kan dat nadelige gevolgen hebben voor het ongeboren kind. Grotere kans op miskraam of vroeggeboorte bv. Ook kan het voor het kind als het opgroeid nadelen hebben, bv verminderd vruchtbaar of aanleg voor astma ed.

9. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Misschien heb ik heel makkelijk praten, maar als ik zou roken en ik wist dat ik zwanger zou zijn of zwanger wilde raken gooide ik die sigarette al meteen weg.
    Maar ja dat is makkelijk praten.
    Ik wil alleen even zeggen dat het gewoon verstandig is om nu al te stoppen.
    Ik vindt het vreselijk als vrouwen graag kinderen willen, zijn ze zwanger lopen ze met een sigaret rond, niet echt een fijn gezicht vindt ik.

Ik weet zeker dat het je lukt.

10. Joosie

Joosie Bekend lid

27 sep 2008
    614
    0
    0
    nou 1 ding is zeker..wanneer ik zwanger ben..stop ik..dan heb ik een goede stok achter de deur.

11. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Je kan het beste al stoppen voor je zwangerschap.
    Ik denk dat het best nog lastig is om tijdens je zwangerschap te stoppen met roken.

12. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Ja dat denk ik ook! En ik had ook zoiets van: dan heb ik in ieder geval alles eraan gedaan om gezond zwanger te worden.

13. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ja inderdaad
    Als Joosie nog rookt als ze zwanger wordt, raakt ze echt niet op een gezonde manier zwanger lijkt mij.

14. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Dus meid: probeer te stoppen! Het lukt je zeker weten!

15. Joosie

Joosie Bekend lid

27 sep 2008
    614
    0
    0
    Ok...ik GA stoppen...
    Maar dan moet ik mijn vriend ook zover zien te krijgen dat hij binnen niet meer rookt..maar dat zou hij vast wel willen..

is voor een goed doel

16. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik wou net zeggen.
    Kleine moeite om even buiten te staan met z,n sigaretje. als hij kinderen wilt moet hij er net zo goed ook wat voor doen.
    Ik hoop echt dat het je gaat lukken.
    Heel veel sucses, en hou ons een beetje op de hoogte :D

17. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Succes meid! Hier ook iemand die pas gestopt is met roken...

18. Trees

Trees Niet meer actief

Ten eerste heel veel succes met stoppen! Goed zo!

Ten tweede het antwoord van mijn gynaecoloog als het om roken gaat. DIRECT STOPPEN zowel vrouw als man! Zowel de kwaliteit van eicel, baarmoederslijmvlies als het zaad kan door het roken zodanig worden aangetast dat het verhoogde kans op afwijkingen en miskramen veroorzaakt. Zelfs onvruchtbaarheid! En hij geeft aan dat dit ook *wel in mindere mate* ook geldt voor meeroken in dezelfde ruimte. Mijn vriend die af en toe voor de gezelligheid nog weleens rookte was meteen om na deze wijze woorden van de gynaecoloog ;) . Enne kinderen krijg je niet alleen, de man mag er ook al wel iets meer voor over hebben dan alleen het plezierige gedeelte van het kwakje lozen...

En ik ben nu bijna drie jaar gestopt. niet makkelijk maar als je het weet waarvoor je het doet, wordt wel iets makkelijker. Hou dat beeld van die snoezige roze baby van jullie tweetjes voor ogen en het gaat je zeker lukken.

Deel Deze Pagina