Hallo allemaal, Ik twijfel ruim voordat ik zwanger was al tussen 2 kinderwagens. namelijk: de JOOLZ DAY EARTH ELEPHANT GREY en de STOKKE EXPLORY BASIC BEIGE. Heeft iemand van jullie of in de nabije omgeving toevallig een van deze kinderwagens, willen jullie mij dat laten weten hoe die bevalt? Ik heb ze allebij ook naast elkaar gezien ma kan nog steeds niet kiezen! Groetjes Marloes xx
Heb je ermee gelopen op verschillende ondergronden? wij hebben overigens een Joolz, die vond ik fijner lopen, soepeler, wendbaarder, maar het is compleet persoonlijk. Als het beiden niet uitmaakt, zou ik voor de prijs kiezen (dus welke het goedkoopste is).
Jaa we hebben er allebij mee gelopen.. ik vond het wel fijn dat de joolz luchtbanden heeft.. maar deze kunnen dus ook lek gaan. gaan ze snel lek of gebeurd dat praktisch nooit ?
Dat weet ik niet, maar gezien het luchtbanden zijn, is dat wel een mogelijkheid. Op zich zijn het dikke banden dus ik denk niet dat ze snel lek gaan (althans, daar ga ik wel vanuit).
Ik heb geen van beiden wel mee gelopen bij nichtje. Maar persoonlijk zou ik kiezen voor de joolz. Stokke heeft ook zo lelijke duwstang brrr
Haha, dat vinden wij dus van de joolz, daarom komt er hier een stokke. Tijdens de vorige zw.schap besteld omdat stokke toen een goede aanbieding had. Helaas mk maar de wagen komt toch in december.
Absoluut de Joolz. Ik vind de Stokke echt niet mooi, het is net een tillift... Ik ken een aantal mensen die al langere tijd een Joolz hebben en nog niks gehoord over lekke banden. Hij rijdt heerlijk, we zijn er blij mee
Hier ook super tevreden over de stokke!! Zag nu dat je een nieuwe hebt de cruisy geloof ik. Het nadeel van het vorige model stokke is dat je er niet makkelijk mee in een bos kan lopen. Maar denk dat dat met de cruisy wel kan
Het zijn beide prima wagens. In die prijsklasse kun je niet echt een miskoop doen. Het is dus maar net welke je zelf wil. Wij hebben de Joolz. Mijn dochter is nu 21 mnd. Hij is van het begin af aan intensief gebruikt en we hebben nog nooit een lekke band gehad. Wel hebben we de banden een paar keer opgepompt. Dat doen we bij het benzinestation, waar je ook de banden van je auto kunt oppompen. Het is hetzelfde ventiel. De wagen bevalt nog steeds prima. Ook manlief is helemaal verkikkerd op de Joolz. Het is volgens mij het enige item uit de babyuitzet dat hem echt iets kan schelen en waar hij zo enthousiast op is!
Haha leuk die smaakverschillen En inderdaad met een Joolz, Stokke enz kun je haast geen miskoop doen qua kwaliteit. Kwestie van lopen met de wagen in de winkel.
Gelukkig zijn er net zoveel opties als smaken. Ik kan niet wachten tot onze stokke (crusi dat wel) er is!
Heb de Joolz (2010) en hij bevalt me prima. Szus heeft Stokke en deze is, om een nadeel te noemen, groter in je auto. Ook het vinden van deken en hoesje voor het matrasje ed voor in de Stokke wagenbak was lastig weet ik nog, ivm de duwstang. Wel van Stokke te koop, maar dan betaal je de hoofdprijs! Qua uiterlijk, tja smaken verschillen...
Oke, leuk om te lezen dat smaken zo verschillend zijn. Ik zelf vind de joolz iets fijner rijden maar hy is ook zo standaard, ik vond de stokke juist wel iets apparts hebben. juist die duwbeugel vond ik mooi.. Maar ik denk dat we dan toch maar voor comford gaan. Alhoewel ik ze nog 1x in de winkel naast elkaar wil zien haha.. Bedankt iedereen xxx
Ik ben destijds afgehaakt van de Stokke toen we die gingen testen op een klinkerstraat. Wat een rammelkar vond ik het. Ook zag ik er bijna nooit 2-jarige inzitten (is die dan al te klein)? Vier jaar geleden werd de Joolz ons door Babydump en nog een babyzaak nog afgeraden omdat we nog 'kinderziektes' in zouden zitten en we hebben daarom gekozen voor de Bugaboo. Maar inmiddels zie ik hem wel heel vaak. Vind hem erg mooi en de kinderziektes zullen er denk ik inmiddels wel uit zijn.
Hier ook een joolz fan! Zoonlief is inmiddels 1,5, maar we gebruiken de wagen nog steeds. Om m wat minder standaard te maken heb ik een gekleurde parasol (zoontje was n lentebaby) en een hippe luiertas gekocht. En voor de eerste ritjes natuurlijk een leuk lakentje/dekentje, maar deze al snel vervangen door een lodger (ook weer in een leuke, bijpassende kleur). Wat ik ook enorm handig vond, zeker in het begin, is dat de Joolz met 1 hand te sturen is, zodat je de andere hand vrij hebt voor bijvoorbeeld n mandje in de supermarkt..
STOKKE ben helemaal fan en heb zelf de beige super mooi en krijg met enige regelmaat complimenten over de mooie wagen! Hij is ook nog eens super functioneel! Hij is hoog en kan meteen gebruikt worden als kinderstoel als je ergens bent! Echt ideaal! Is super licht, super wendbaar makkelijk met een hand te besturen! Echt helemaal niks te klagen over stokke
Deken kun je een gewoon wiegdeken gebruiken, en als hoesje om matrasje past gewoon een aankleedkussenhoes van de Hema. Hebben we hier altijd zo gedaan!