Hellupppp joolz of stokke ?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Marloes89, 17 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Al voor ik zwanger was dacht ik zeker te weten dat ik een Stokke Xplory wilde. Ik ging een soort van verliefd naar de winkel, maar toen begon de twijfel uiteindelijk wel.
    Ik haat glimstofjes en houd erg van goede ergonomie enzo, dus daarom dacht ik eerst dat de Stokke ultiem zou zijn.
    Echter vonden we het onhandig hoe het zitje er af moet (eerst voetdeel verwijderen), ook lees je op internet veel negatieve verhalen over de wielen (slijten snel). Toch wilde ik hem nog steeds, maar toen de verkoopster die zelf al twee kinderen in een Stokke Xplory had opgevoed, de wagen met veel euwhm's en o..ja's uiteindelijk in elkaar wist op te vouwen én de wagen ook nog eens groot is na opvouwen (we hebben geen grote auto), begon ik toch wel erg te twijfelen.
    Joolz heb ik ook altijd wel overwogen, maar had inderdaad luchtbanden (ik verkies foambanden omdat die niet lek kunnen) en ik vind er eigenlijk weinig voordelen aan zitten ten opzichte van andere wagens. Sommige mensen vinden hem heel mooi, maar laat ik smaak nu even niet meenemen in mijn verhaal. Wat ik irritant vond aan de Joolz is dat de reiswieg of het zitje er niet makkelijk vanaf te krijgen zijn. Het gaat niet soepel. En voor een wagen die wel heel duur is kon ik weinig redenen verzinnen om hem te kopen.
    Ik wilde verder graag een tweedehands, hetgeen we uiteindelijk ook hebben gekocht maar niet van Joolz of Stokke.
    O, wel is het zo dat beide wagens een mooie hoge bak en zit hebben. En ik liep er dus altijd wel als eerste naar toe, en naar de Bugaboo en iCandy wagens ook trouwens.

2. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier een heel tevreden Stokke gebruiker! Inmiddels al voor het 2e kindje.

- Lelijk: Tsja dat is persoonlijk, mij sprak het uiterlijk juist aan.
    - Bekleding/dekentjes: Ik heb de bijbehorende hoeslakens (2 stuks) maar gewone wiegedekens. Vind het geen problemen geven hoor.
    - Moeilijk in te vouwen: Nee joh, met 2 vingers in de neus.
    - Groot ingevouwen: Ja, het is geen paraplubuggy formaat ;)
    - Slijten banden: Al 2 jaar intensief gebruik en nergens last van hoor.
    - Geen kindjes +2 er in: Dochter is gemiddeld qua lengte maar past er nog prima in hoor (maar helaas voor haar ligt haar zusje nu in de "Troon" ;))
    - Hobbelen: Ja, het is een stadswagen geen boswagen. Dit maakt de wagen super flexibel en met 1 hand heel licht stuurbaar, maar butst wel op kinderkopjes of bospaden.

Ik zou hem zo weer kopen als ik een keuze moet maken. Hoewel ik de Jools ook wel heel mooi vind! Geen gebruikers ervaring mee verder..

3. beebielove

beebielove Bekend lid

18 jan 2012
    957
    33
    28
    hier een tevreden joolz gebruiker! Vind zelf de stokke ook spuuglelijk en niet handig (bij vrienden mee gereden)..

4. Keepsmiling03

Keepsmiling03 Niet meer actief

Wij hebben een stokke wagen, ben er erg blij mee we gebruiken hem nu al 11 maanden en gelukkig nog geen problemen mee gehad.
    Enige nadeel vind ik dat er niet veel past in de boodschappentas van stokke zelf, had liever een mand onder gehad.

5. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Wij hebben een Joolz (en eigenlijk iedereen om ons heen ook nu ik zo nadenk). Ik ben erg tevreden. Hij past zelfs in mijn ieniemienie auto!

Verder loopt hij enorm soepel en hobbelt helemaal niet.

Ik ken naast onszelf dus nog 5 Joolz gebruikers en heb nog nooit gehoord van een lekke band. Dat zal dus wel meevallen!

6. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de stokke.
    Hij loopt heel fijn, zeker op de weg. Op ongelijke stukken vind ik hem echt niet fijn. Dan denk ik dat de luchtbanden beter zijn van de Joolz.
    Ook vind ik van de stokke de reiswieg (bak) erg klein. Mijn dochter was vrij groot bij de geboorte en nu nog (4 maanden) ze ligt nu al van hoofd tot voet in de bak.

Verder wel tevreden over de stokke. Handig met inklappen, mooi hoog en lekker wendbaar.

7. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Zelf een bugaboo Buffalo omdat die het grootste boodschappennet onderin heeft. Keuze ging, voor mij, tussen bugaboo en joolz omdat het uiterlijk van de stokke mij persoonlijk niet aanspreekt.
    Keuze is op bugaboo gevallen door het bagageruim ;). De Buffalo heeft ook wat grotere wielen aan de voorkant waardoor hij minder "rammelt" en rustiger rijd.

Maar, zoals al eerder is gezegd, denk dat je niet echt een verkeerde keuze kan maken in deze prijsklasse. Ze hebben allemaal voors en tegens.

Trouwens, broer heeft een joolz en zijn er super tevreden over!

Succes met het maken van je keuze!

8. Marloes89

Marloes89 Actief lid

13 sep 2013
    235
    0
    0
    Thuiszorg
    Almelo, Overijssel
    Iedereen bedankt voor de reacties!
    Vriendlief maakt t natuurlijk weer geen zak uit welke het word.. Dus ik ga morgen maar is voor de tweede keer met mn moeder naar de babydump om me is goed te laten informeren over de voors en tegens van allebei de wagens..

Ben benieuwd welke t word :D

Groetjes xxx

9. Lilotje

Lilotje Bekend lid

28 aug 2011
    541
    0
    0
    Ik twijfelde ook tussen deze twee, uiteindelijk geheel overtuigd voor de Joolz gekozen.
    In de winkel al eens over zo'n stenen hobbelpad gelopen? Ik vind de Stokke daarbij zo trillen dat ik bang was dat baby dan een hersenschudding zou krijgen, vond de Joolz zoveel soepeler.
    Bovendien zou de Stokke niet in onze auto passen, Joolz is kleiner op te klappen.

Maar het ligt er maar net aan op wat voor ondergrond je het meest gaat lopen, hoe groot je auto is, wat je het mooist vind enz. Zo persoonlijk! Maar loop met beide wagens iig een flink stuk door de winkel!

Deel Deze Pagina