Hoi dames, Ik heb advies nodig, ik heb nu een Ikea kinderstoel 'Antilop' voor mijn zoontje van 2, daar zat hij vanaf 6/7 maanden met kussentje in. Mijn andere zoontje is bijna 6 maanden en daar wil ik straks ook graag een kinderstoel voor hebben. Nu zit ik te denken om de Tripp Trapp aan te schaffen van Stokke voor mijn oudste zoontje, hier kan hij dan nog lang gebruik van maken. En de Ikea kinderstoel door te schuiven naar mijn jongste. Wat is wijsheid voor mijn oudste, gewoon de Tripp Trapp stoel kopen zonder accessoires, waar hij dan zelf op en af kan klimmen. Of toch de babyset erbij kopen. Hoe lang zal hij daar dan nog inzitten? Ik vind de keuze lastig, het is een dure stoel en de babyset kost toch weer 40,00. Aan de andere kant ben ik bang dat hij er steeds op en af gaan klimmen of er misschien van af gaat vallen zonder babyset. Wat zouden jullie doen?
Zonder babyset kopen zeker voor een 2 jarige. Onze dochter zit al vanaf zeker 16 maanden zonder babyset op de stokke stoel.
Ow wat knap, valt ze er nooit af? En kan ze er zelf op en af klimmen of moet je haar daar bij helpen?
met 2 jaar moet hij prima zonder babyset kunnen zitten. Ik zou het niet aanschaffen meer. Hier zat dochter al met 13 mnd zonder en zoon ook voordat hij 1,5 was. Eraf vallen kunnen ze ook als ze 4 zijn en netjes blihven zitten moet je aanleren. Moet hij dat nu ook al? Ja, dan vast geen problemen. Neee, dan heb je er even wat werk aan...
Ja netjes blijven zitten moet hij nu ook, maar dat is ook niet moeilijk in de Ikea kinderstoel, daarin zit hij gewoon klem Ik bestel de babyset er maar niet bij als ik jullie reacties zo lees. Scheelt ook weer een hoop geld!
Ik zou het ook niet doen, je kan hem eventueel altijd later nog bij kopen (wellicht ook op marktplaats).