Baby ziek, maar lijkt er geen last van te hebben, wat moet ik doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vica86, 7 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

#1 Vica86, 7 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 apr 2010
    Hallo dames,

Mijn dochter is sinds een paar dagen ziek. Eerste dagen koorts, nu buikgriep. Ontlasting is waterdun en als ik vast voedsel geef spuugd ze dat uit. Na het middaguur wil ze niks meer drinken.
    Vanmorgen heb ik er 90 cc ORS in gekregen en 200 cc opvolgmelk.
    Dit is natuurlijk veeel te weinig.
    Gisteren had ze bijna 400 cc gedronken, voornamelijk sap.
    Sap wil ze nu ook niet.

Ze is alleen zooooo vrolijk, babbelt gewoon door en blijft spelen. Huilt totaal niet! Nou is ze altijd zo makkelijk en ik merk ook wel dat ze iets slapper is, ze kan bijvoorbeeld minder lang zitten en is heel snel moe. Ze slaapt ook veel.
    Ze ligt nu heerlijk op haar rug, wat ze normaal nooit zou willen, daar heeft ze het geduld niet voor.
    Dus ik merk wel dat ze ziek is, maar wanneer moet ik mij zorgen maken over het weinige vocht wat ze binnen krijgt?

Ze heeft geen koorts meer.

Ze slaapt trouwens ook gewoon erg goed, ook snachts wordt ze niet wakker, dus ze lijkt er zelf vrij weinig last van te hebben.

Wie heeft er advies voor mij?

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hmm.. ze heeft nu wel weer koorts. 38,7 graden.

3. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

bij buikgriep is het belangrijk op de plasluiers te letten, zolang ze nog plasluiers heeft en alert is (maar dat zegt niks bij sommige kindjes) en met traantjes huilt, het fontanel niet is ingedeukt, dan is het goed, als ze 1 van die uitdrogingsverschijnselen wel heeft dan zou ik gelijk HAP of HA bellen.

4. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

´s avonds gaat de koorts vaak weer wat omhoog trouwens

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Vanmorgen toen ze wakker werd had ze een plasluier, verder over de hele dag gekeken nog geen echte plasluier gehad.. Sommige waren wel iets nat, maar geen volle luier. Huilen doet ze niet, dus op traantjes kan ik niet letten.
    De fontanel, tja... normaal voel ik er nooit aan, dus kan ook niet echt zeggen of hij ingedeukt is.

6. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

bij twijfel gewoon even bellen, niet de nacht ingaan als je twijfelt in ieder geval.

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ze heeft sinds gisteravond geen koorts meer gehad. Nu dan wel weer.

Ik vind het zooo moeilijk om in te schatten, omdat ze zooooo vrolijk blijft!

8. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ja dat is ook erg moeilijk en lang niet altijd een teken dat het goed gaat.
    anders overleg je eerst even met de assistent, wie weet heeft zij goede tips of zegt ze dat ze toch even langs moet komen.
    dan kan je in ieder geval fijner de nacht in.

persoonlijk zou ik het wel aandurven als ze vandaag nog gedronken heeft, haar lichaam neemt dat nu ook gelijk op natuurlijk.

Deel Deze Pagina