Ik wil graag een mooie plant in de woonkamer, eentje die makkelijk in leven te houden is aangezien bij mij alle planten binnen no time sterven. Ik heb 3 vetplanten die het al 2 jaar doen, dus een beetje dat niveau... Een plant die wat hoger is, hoeft niet persé op stam. Hij komt in een lichte kamer te staan, maar niet bij de raam dus geen direct zonlicht. Iemand een idee?
Ficus benjamina Chlorophytum of de graslelie vrouwentongen of Sansevieria (Sansevieria trifasciata) dit zijn een paar heel makkelijk te onderhouden kamerplanten die nauwelijks verzorging nodig hebben.
Ik heb een paar supermooie nep planten. Is echt niet aan te zien dat ze nep zijn, mn schoonmoeder had ze bijna per ongeluk water gegeven... Echt ideaal!
De lepelplant! Gaat vanzelf hangen als ie water nodig heeft en na een plens water leeft ie weer helemaal op Is ook nog es erg goed voor het zuurstofgehalte in huis Lepelplant Er zijn echter planten die er net om bekend staan de lucht te zuiveren en die geschikt zijn om bijvoorbeeld op je kantoor of in je slaapkamer te zetten. De meest bekende is de Lepelplant (Spathiphyllum). Dit plantje is bovendien erg makkelijk te onderhouden. Het vraagt veel water, maar voor de rest moet je er weinig naar omkijken.
bladplanten: als je een beetje een (flinke) opvuller wilt is een yucca een goede een sansevieria of een palm bloeiende planten: Kalanchoe, Phalaenopsis (orchideensoort) de lepelplant (spathiphyllum) is ook wel een goede, maar die kun je dan beter niet op een hele lichte plaats zetten
Dragena's doen het ook vaak prima. Groeien snel, hebben stevige bladen en zijn mooi groen. en anders een yucca
Dracaena inderdaad! Ik had er ooit zo eentje: Google Afbeeldingen resultaat voor http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f9/Dracaena_marginata_IndoorPlant_0605k.jpg Die stond in een vrij donker hoekje en heeft het járen gedaan op weinig water en weinig aandacht
Ik heb deze plant nu al 4 jaar en hij is niet dood te krijgen Hij staat in het meest donkere hoekje van de huiskamer. heb geen idee hoe hij heet maar de interatuin heeft hem zeker weten. Als je te lang geen water geeft gaan de bladeren hangen en dat is een hele goede hint dat je nodig eens even wat water moet geven Hij had toen ik hem kocht ong 6 bladeren, kreeg er heel veel, manlief had alleen 2 jaar geleden het snode plan hem te snoeien, resultaat dat er nog maar 4 bladeren over waren :x , maar nu is hij weer in top vorm
Wou deze tip ook nog even geven Ik heb altijd heel veel moeite om de planten die aan de muur van het huis hangen levend te houden. Heb een behoorlijk overhangende goot dus regenwater komt er gewoon niet bij en een hangt er hoog (en ik vergeet het domweg) Nou kwam mijn moeder met het grandioze plan daar een nepplant in te doen (heb voor varens gekozen en ik kleine bakjes aan de schutting heb ik nep heide, allebij wel bij de intratuin vandaan dus niet van action of xenos oid) Ben erg tevreden met het resultaat
wij hebben een: Sago palm or Cycas revoluta ideaal weinig water nodig, gewoon een lichte staplaats en voila hij doet het. Of een orchidee, zelfde nodig als een palm. dat zijn de enig planten die het hier super doen, de rest gaat hier ook altijd dood.
Haha bij mij leven planten ook niet lang haha. maar ik heb een vrouwentong hier te staan (ervenis van mijn oma) en dat is een hele sterke plant. Heeft weinig water nodig e.d. en het is de enigste plant die hier mooi blijft haha. Maar ik ben er ook wel zuinig op omdat deze plant van mijn oma is geweest
Een ficus gaat bij mij dus altijd dood he... Maar heb al een paar jaar een Dracaena die het echt prima doet!
Hier gaat alles binnen dood. Maar wat ik buiten neerzet, blijft wel meestal leven haha. Zelfs orchideeen dood laten gaan...
Als je er een beetje geld voor over hebt kun je ook naar een speciaalzaak gaan en een plant op hydro korrels kopen. Dat werkt echt super goed! De plant staat dan in een bak met een soort steentjes ipv zand. Zo zitten er altijd genoeg voedingsstoffen en water in de bak. 2 keer per jaar moet ik een soort extra voeding erbij strooien. Er zit ook een soort metertje bij zodat je ziet wanneer de plant water moet hebben. Ideaal