Helm dragen in kinderzitje?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Username, 17 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Username

Username Niet meer actief

De topictitel zegt het al. Wel of geen helm is mijn vraag en wat is je afweging. Oh en welke helm heb je?

2. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hier wel een helm met fietsen. Je zal maar vallen of omver gereden worden ...
    De tante van mn schoonmoeder is in aug 2012 (kort voor geboorte dochter) van dr fiets gevallen met dr hoofd op een stoeprand en is overleden.

Heb de helmpjes bij de fietsenmaker vandaan. Weet niet welk merk precies.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier niet.

4. Username

Stom! Ik in baby en dreumes maar zoeken naar mijn topic. Dacht al dat er iets mis gegaan was. Totdat ik me bedacht dat hij hier stond :D
    @Abri: Mag ik vragen waarom je geen helmpjes gebruikt?

5. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier sinds deze winter een helmpje ook achterop de fiets. Omdat ik vorig jaar gevallen ben ( was onvoorspelbaar glad ineens) en heb toen ondervonden hoe snel zoiets kan gaan. Een kindje mee op de fiets kan zich al helemaal niet afweren.

6. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Goed topic, aangezien met fietshelmpjes nog meer ernstig leed voorkomen kan worden dan met achterwaartse autostoelen.
    Ik ken een neuroloog die al het hersenletsel bij fietsongelukken van kinderen bijna niet meer aan kan zien. Er overlijden jaarlijks 30 kinderen door een fietsongeluk, en nog meer raken blijvend geestelijk/ lichamelijk gehandicapt. Van de ongelukken betreft 60% hoofd/hersenletsel, dus ja, als mijn kind op de fiets mee mag krijgt ze zeker een helmpje op. Ook als ze daarna zelf gaat fietsen. Welk helmpje, eentje die goed past en betaalbaar is :)

7. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Hier krijgt dochter tegen die tijd geen helmpje op

8. Username

Sassie wat een heftig verhaal trouwens.

9. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft trouwens een helmpje van Polisport. Dit was 1 van de weinige helmpjes de klein genoeg kon.
    Ik heb hem bij een fietskraam op de markt gekocht, in de winkel was weinig keuze!

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij hebben het in het zitje op de fiets ook steeds gedaan. Ongeluk zit in een klein hoekje...

11. Username

Fietskraam op de markt, dank voor de tip!

Deel Deze Pagina