zoon bijna 3 gek op dino's

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ALeV84, 23 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Mijn zoon is helemaal weg van dinosaurs. Hoe enger en groter hoe mooier hij het vind. Af en toe kijken we ook leerzame filmpjes op youtube over dinosaurs. Vandaag zagen we een filmpje waarin een tyrannosaurs in gevecht was met een andere dino en die andere helemaal kapotscheurde. Ik hen dat filmpje gelijk uitgezet wsnt das niks voor zijn leeftijd. En huilen dat hij deed want dat vond hij net zo spannend. Nu wilde hij ook perse speelgoed dinosaurs hebben. Na wekenlang erom te hebben gezeurd kreeg hij toch twee dino's. Nu speelt hij de hele dag alsof die twee met elkaar in gevecht zijn en elkaar gaan opeten. Ik vind dit eigenlijk maar niks gezien zijn leeftijd. Vinden jlie dat ik me aanstel of is hy idd te jong voor dit soort dingen ?

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hehe ik ben het helemaal met je eens... Maar nu hij de felbegeerde dinos heeft kun je het hem niet uit z'n hoofd praten vrees ik.
    Volgens mij is het ook wel redelijk jongetjesgedrag denk ik

Wellicht dat de jongensmamas hier meer over te zeggen hebben?

En z'n dinos afpakken is natuurlijk ook geen optie nu hij er zo blij mee is :)

3. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Ik zou idd niet zulke filmpjes met 'm kijken op YouTube. Maar geef 'm bij een leuk boek over dino's. ("Hoor je de dino's?" Is een boek met geluid, en vanaf 3 jaar. Dus bedoeld voor zijn leeftijd.) Of neem 'm eens mee naar het Dino bos in Dierenpark A'foort?

4. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.659
    1.419
    113
    Hier ook een dinofan die niks mooier vind als met een dino whaaahaa te roepen en hem dan hap hap te laten zeggen, gelukkig worden er geen verscheurende gevechten gevoerd maarja die heeft hij ook nog nooit gezien ;). Een tijdje terug waren de dino´s en het stampen er mee helemaal alles en nu is hij helemaal druk met zijn 7 dwergen en goofy en pluto die samen spelen en slapen en kusjes geven, ik zou zeggen lekker laten gaan niet te druk om maken over een paar maand ontdekken ze weer wat nieuws. Het dinobos was hier toen ene groot succes en inderdaad vooral die gote enge die moesten allemaal geaaid en ene kusje :D.

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Finn is ook Dino-fan. Ook zijn dino's vechten, en hij heeft nog nooit zo'n filmpje gezien. Ja platvoetje en zijn vrienden. Haha!

Ik zie er geen kwaad in, ik weet niet anders dat mijn broertje op die leeftijd exact hetzelfde deed.

6. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Mijn zoontje wordt bijna twee, maar ook hij is dol op dino's. een van zijn eerste meerlettergrepige woorden was dan ook "tinotaurus"... zo lief :) Hij heeft een paar knuffeldino's en we kijken wel eens filmpjes van Platvoet.
    Om terug te komen op je vraag: ik zou hem lekker bezig laten met dinosaurussen, maar wel op een manier die past bij zijn leeftijd. Dus geen enge filmpjes (ook voor je eigen nachtrust ;))

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Heel snel naar naturalis met hem!:D

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Vrees ook dat het redelijk normaal jongensgedrag is..
    Buurjongetjes gaan vaak tegen draken vechten, met zwaarden en al..

In dierentuin Amersfoort hebben ze een dinobos.
    Dochter vindt dat maar niets, al die 'draken'.. ;) Ze loopt er met een grote boog omheen, vooral als ze ook nog geluid maken.

9. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    haha we zijn afgelopen zondag geweest naar dierentuin amersfoort en nu is hij nog meer een dinofan. We moesten twee keer door de dinobos en na de dino's te hebben gezien vond hij de andere dieren niet meer interessant. Daar kreeg hij ook zijn speelgoed dinosaurussen waar hij nu mee slaapt;)

Hij is vooral een fan van de killer dinosaurus en die eet alles op, ook mama en zusje;)

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Even verdiepen in de materie: er zijn ook vegetarische dino's! :D:D:D

Lekker mee laten spelen joh. Leuk dat hij zo geïnteresseerd is

11. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik vind het redelijk normaal gedrag. Mijn zoontje is constant een boze wolf die alles opeet en boze monsters komen hier ook constant langs. Tegelijkertijd ging hij bij een film huilen omdat een kindje een koekje pakte terwijl hij die niet mocht hebben. Daar raakt hij dan helemaal van van slag, maar wolven die 7 geitjes opeten, daarna opengeknipt, dichtgenaaid worden en verdrinken vindt hij helemaal geen probleem.

12. Storm

Storm Niet meer actief

Wij hebben hier een dvd van Piet Piraat: Wonderwaterwereld deel 2.
    Daarin worden dieren ook verslonden door andere dieren. Het is nou eenmaal zo. Wij doen hetzelfde (mits je geen vegetariër bent natuurlijk) alleen laten wij iemand anders het moordende werk doen.
    Ik zie er geen kwaad in. De natuur zit vol barbaarse taferelen. Zo is mijn zoontje laatst getuige geweest van de moord op een musje, door een kraai.

Deel Deze Pagina