Ben erg benieuwd wat die van jullie drinken bij het ontbijt en de lunch. Mijn dochter krijgt sochtends pap en als lunch een boterham. Mijn dochter lust geen melk (ze drinkt hooguit 1 slokje met moeite) ik heb haar dit toch een halfjaar aangeboden maar toch hielp het niet. Ze dronk bij der boterham gewoon niets. Nu geef ik al een tijdje fristi (ik lus zelf ook geen melk en drinkt dit ook altijd bij de boterham) Toch zit het me niet lekker dat ze dit altijd drinkt, ook al doe ik het zelf wel, beetje tegenstrijdig maar ja als moeder wil je natuurlijk dat ze gewoon melk drinkt of iets waar niet veel suiker in zit....
Hier krijgt ze 1x daags Optimel Puur, soms aangelengd met melk. Half om half drinkt ze 't prima. Af en toe een fles pap. Verder drinkt ze water. 's Avonds een bakje griekse yoghurt en 1-2x daags bv.
In de ochtend sinaasappelsap met extra calcium van appelsientje. In de middag karnemelk, vaak met iets roosvicee. Misschien is milk en fruit een betere optie dan fristi?
thee, water of heel af en toe diksap fristi, optimel e.d zijn geen dingen die ik dagelijks zou geven.
De oudste van net 3: Drinkt ook geen melk. Onbijt brood met wat drinken, siroopwater of jus orange.....en paar keer paar maand soya. Jongste van 10 maanden Brood en melk. Hoop dat zij straks wel koemelk gaat drinken Lunch zelfde
Vaak water. Soms melk of verse sap. Thee lustten ze hier niet. Is melk met een beetje diksap eventueel een optie? Of een verse jus of een smoothie? Fristi heb ik één keer gekocht voor haar verjaardag als verrassing. Ik vind het echter niet iets om dagelijks te geven. Inderdaad ook vanwege de suikers.
dochter 6 ontbijt eet ze chocopops/honingpops met melk en kop thee erbij lunch dun aangemaakte limonadesiroop
Tot een maand of 14 ' smorgens granenpap met melk. Daarna een boterham met gewone halfvolle melk, dat krijgt ze nog steeds. Bij de lunch twee boterhammen en ook weer melk. Heel af en toe wil ze wat van mijn thee proberen, dat lust ze ook wel (gewone thee zonder suiker) Fristi, yogi etc hebben we niet eens in huis, komt er ook niet. Kwestie van gewenning. Melk drinken ging hier ook niet in 1 keer, ben blijven aanbieden, eerst nam ze een enkel slokje, nu drinkt ze een half bekertje per maaltijd. Overdag drinkt ze water of (zeer verdunde) diksap. Als we ergens zijn krijgt ze wel eens ranja. Soms probeert ze een slokje van wat wij hebben. Chrystal clear vindt ze wel lekker, de rest meestal niet.
Jus d'orange Smoothie ( zelf maken) Kokosmelk Amandelmelk Thee Op school een pakje juuz en een flesje met wat ze er maar in willen....
In jus d'orange zitten evengoed suikers. Tenzij je zelf de sinaasappels perst. Ik zou haar de helft van de tijd 1 fristi geven en de andere helft melk (eventueel met een smaakje). Om en om zijn dat 3 fristi's per week. Zolang je dochter geen overgewicht heeft en je voor de rest niet overdrijft met koek en snoep, is het uiteindelijk geen ramp. Totaal niet drinken is dan een pak ongezonder.
Als ze naar school gaat dan is het bij de lunch appeldrink en bij haar fruit krijgt ze een beker wat ze maar hebben wil en dat is vaak gewoon water. En in de ochtend meestal water of wat diksap. Nu ze vakantie heeft mag ze zelf kiezen wat ze wil en dat kan van alles zijn. Water Diksap Aanleg siroop Chocomelk Smoothie (vers) Appeldrink Sinaasappelsap (vers) Melk lust ze niet en thee ook een paar keer geprobeerd maar gaat er nu nog niet in. Proberen het later nog wel eens weer.
Water, water en water Ik geef weleens een sapje ofzo maar dan meestal niet bij het eten, want dan eten ze helemaal niet meer. Gewoon lekker water, dat drink ik zelf ook bij het eten. Helemaal gezond en prima, omdat ze het altijd krijgen is er ook nooit gezeur over. Sapje krijgen ze misschien 1 keer in de week? Limonade enzo al helemaal niet.
Ochtend: pap met half volle melk lunch water of roosvicee of jus dorange.. savond en sochtend nog een fles dus krijgt r vitaminen wel binnen fristi nog nooit gegeven?! Zitten 7 suikerklontjes in per glas heb ik eens gehoord (lijkt me wat overdreven maar toch..) Ik lust t zelf ook niet eigenlijk dis nooit in huis
Bij de boterham melk. Heel soms thee. Verder drinkt ze water en 1x/dag limonade (nu vaker een ijsje).