helm op

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door laravelk, 31 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat begrijp ik allemaal. Mijn redenering is meer vergelijkbaar met autogordels. Die noodzaak neemt ook niet af met ervaring;)

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.169
    113
    De noodzaak niet, maar de risico's wel. Daarnaast kan een volwassene denk ik, hoop ik tenminste ;), het risico beter inschatten dan een kind. Ik schat het risico voor mijn kind op vallen tijdens het fietsen hoog in, zo hoog dat ik een helm noodzakelijk acht.

Kijk van mezelf kan ik het me nog vergeven als ik hersenschade oploop door een val, eigen schuld dikke bult, had ik t beter in moeten schatten.
    Als mijn kind, door mijn inschattingsfout, hersenschade oploopt, wat mogelijk voorkomen had kunnen worden door iets simpels als een helm, pfff ik weet niet of ik het mezelf zou vergeven.

Aldus mijn gedachte achter de fietshelm.

3. tuc

tuc Niet meer actief

nee maar die schade is wel het verschil waardoor ik vind dat mijn kinderen (en trouwens alle kinderen) een helm op moeten van mij en ik er dus zelf geen draag. Wij kunnen beiden vallen (wat niet gelijk betekend dat fietsen gevaarlijk is) maar de kans dat zij hoofd/hersenletsel oplopen is groter dan bij mij en daarom krijgen zij een helm.

Deel Deze Pagina