Hoi ook een beetje naar aanleiding van het topic fietsen met helm. Mijn vraag: als je een bootje gaat varen doe je dan een zwemvest aan bij je kinderen? Een kennis van mij had op facebook vakantie foto's gezet. En daar zat ze met haar zoontje van 4 in een fluisterbootje, en hij had geen zwemvest aan. Mijn vader heeft een bootje en mijn zoontje draagt dan altijd een zwemvest.
Hier ook een vestje. Wanneer we varen gaat dit aan en ook in de kano e.d. op de stijger hebben we hem nu vast omdat hij pas leert lopen, maar zo snel hij zelf wil lopen gaat ook op de stijger het vest aan.
ja zeker weten. Op een boot en dat maakt niet uit op wat voor boot zolang je geen zwemdiploma's hebt altijd een vest aan. Dat was al de regel van mijn opa en die past de hele familie nog toe.
Of het bij kleine bootjes altijd moet weet ik niet. Op binnenvaartschepen zijn er plekken waar je zonder mag. Wij wonen op een binnenvaartschip en onze kinderen hebben buiten niet altijd een zwemvest aan, afhankelijk van waar ze zijn en wat ze doen. Zijn ze papa aan het helpen wel, zijn ze op het roefdek aan het spelen niet.
Wij gingen vroeger wel eens varen met onze ouders (motorboot, speedboot of sloep) en wij kregen altijd een zwemvest aan. Dat zou ik ook zeker doen! Volgens mij is het ook verplicht.
Ik heb het even opgezocht. Enkel bij snelvarende motorboten is het dragen van een zwemvest voor alle opvarenden verplicht. Dit geldt alleen voor pleziervaart. Voor bedrijfsvaart gelden weer andere regels.