slaapritme overdag met 4 maanden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by elsa, Mar 25, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. elsa

elsa Bekend lid

Mar 14, 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    oi,

florian is nu ruim 4 maanden en slaapt overdag slecht. na 3 kwartier/1 uur is hij weer wakker en pikt het dan echt niet meer in zijn bed. de decibellen worden zo hoog dat ik 'm niet kan en wil laten liggen.

eenmaal uit bed is hij wel vrolijk, maar tegen de tijd dat het tijd is voor zijn volgende voeding is hij eigenlijk alweer te moe en zou hij weer kunnen slapen. hij gaat dan na zijn volgende fles best snel naar bed maar dan begint het circus weer van voor af aan.

herkennen jullie het slechter slapen rond 4 maanden?

2. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    Hij is gewoon uitgeslapen denk ik! Thijs slaapt soms ook maar 3 kwartier en is dan weer wakker, soms slaapt hij weer in en soms niet, maar soms slaapt hij ook 2 uur achterelkaar.. ik maak me er niet druk om, zolang hij vrolijk is... hij heeft gewoon geen slaap meer denk ik! En hij is vrolijk zeg je, nou dan zal het wel goed wezen toch? Misschien de voeding iets eerder doen dan?

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Hier hetzelfde als bij Appelsientje, behalve dan dat Eva echt maar maximaal 1 uur slaapt, gister toevallig 1 uur en een kwartier! En nu slaapt ze ook al 1 uur en een kwartier maar het is zo tijd voor haar voeding (denk ik, geef bv), dus die zal zo wel wakker worden. Maar het was ook een enerverende ochtend ;).
    Ik denk dat je weinig kan schuiven omdat je flesvoeding geeft toch? En tja, als ze geen honger hebben, heeft het ook geen zin om eerder te geven. Als ik eerder aanleg dan dat Eva echt honger heeft, gaat ze onrustig drinken en daar hebben we allebei niets aan.

4. elsa

elsa Bekend lid

Mar 14, 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Inderdaad, eerder voeding geven heeft niet zoveel zin. ik houd tussen de 3 a 4 uur aan, maar eerder dan 3 uur vind ik toch echt te gortig. i kgeef idd flesvoeding.

ik heb het idee dat hij ook niet eerder honger heeft, maar op een gegeven moment toch weer moe wordt en daardoor vervelend.

vandaag ook, hij heeft geslapen van 9.30 tot 10.15 uur, de fles om 11.30 uur gekregen. toen om 12.15 uur naar bed omdat hij erg moe was, maar vervolgens was hij om 13.30 uur weer wakker.

toen gaan wandelen en hem om 15.30 uur de fles gegeven omdat hij toen wel erg huilerig/vervelend werd. hij ligt net weer in bed, ik zie dat hij moe is, maar hij kan erg moeilijk in slaap komen omdat hij waarschijnlijk een beetje overprikkeld is.

's avonds en 's nachts slaapt hij gelukkig wel erg goed tot nu toe. Ik vind het voor mezelf ook niet zo erg (hooguit af en toe erg vermoeiend ;) ) maar meer voor hem, omdat ik het idee heb dat hij toch wel te lang op is tussen de voedingen maar ik kan zijn ritme helemaal niet volgen op dit moment.

vandaar dat ik beniewd was hoe het bij jullie gaat.

gr.

5. Hoi,

de ene baby heeft nou eenmaal meer slaap nodig als de ander en vaak zijn het ook periodes. Niels heeft een tijdlang (rond die periode) echt drie uur achter elkaar geslapen elke keer overdag, maar ook een tijdje gehad dat hij maar drie kwartier sliep.'Helaas' doe je er niet heel veel aan om dat te veranderen, je kindje bepaalt zijn eigen ritme.

6. San76

San76 Actief lid

Jul 2, 2007
    240
    0
    16
    Ons Inge is nu 4 maanden en slaapt sinds twee weken pas 's nachts door. (dat wil zeggen; ze komt nog maar 1 x per nacht en heel af en toe slaapt ze van 10 tot 6) Overdag wisselt het, de ene tijd slaapt ze bv 3 á 4 uur aan een stuk, maar nog vaker herken ik jouw verhaal; slaapjes van hooguit een half uur, drie kwartier. Geen zin meer om te slapen, maar te vroeg voor de fles. En dan kan jij gaan entertainen ;)
    In de box vindt ze niet altijd leuk, maar ik ga ook echt niet korter dan 3 uur na de vorige fles weer geven. Dus maar lekker praten met haar, liedjes zingen, meespelen in de box, op haar buikje draaien om te oefenen etc, tot het tijd is voor de volgende fles.

7. LiedjeMV2

LiedjeMV2 Lid

Mar 25, 2008
    72
    0
    0
    Maarssen
    Mats is nu 4 en een halve maand, en slaapt overdag ook vaak maar 3 kwartiertjes hoor. En soms ineens 2 uur achter mekaar, maar dan hang ik na een uur echt al boven de box of ie het 'nog wel doet'! (hij slaapt beneden in de box, ik vind dat naar boven brengen zo'n gedoe..)

Ik laat hem zijn ding doen. Ik geef BV, dus ik kan gewoon op vraag voeden. SOms zit er maar 2 uur tussen, soms ineens 5 uur. En snachts wel eens 12 uur... Zolang hij een enorme beer van een vent is, vind ik alles wel best. Als ik niet moeilijk doe, doet hij het meestal ook niet ;)

8. elsa

elsa Bekend lid

Mar 14, 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Als hij de slaap niet nodig zou hebben zou ik het ook helemaal niet erg vinden, want ik heb hem graag bij mij in de buurt.

Maar hij redt het niet tot zijn volgende fles, hij raakt te vermoeid en ik zie ook vaak nadat ik hem opgehaald heb dat hij toch weer gaapt en door zijn oogjes wrijft. Terug in bed leggen is dan een drama.

Het zal wel een sprongetje zijn want voorheen had hij er geen last van.

Laten huilen in bed vind ik voor 10 minuten wel oke, 15 minuten ook wel, maar dan is het echt klaar. Dat vindt florian ook ;) het volume is dan echt zo hard dat ze hem in het begin van de straat kunnen horen, lijkt me ook niet de bedoeling.

Ach, ik troost me met de gedachte dat ik niet de enige ben, het zal wel weer over gaan. Zo lang hij het in de nacht wel goed doet, hoor je mij niet klagen......

gr. ilse

9. TanjaVisser

Jan 18, 2008
    8
    0
    0
    Mijn dochterje is een half jaar en heeft ook vanaf 3, 5 maand tot 5 maanden drie kwartier geslapen overdag en dit drie keer op een dag (drie kwartier =één slaap cyclus). Toen was het weer over en nu lijkt het weer terug te komen. Wat ik heb geleerd is dat je het gedrag niet kan veranderen. Slaap kan je niet dwingen. En na een 'sprong' is het ineens over. Het blijft wel lastig hoor...

10. elsa

elsa Bekend lid

Mar 14, 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Inderdaad, 3 x 1 slaapcyclus overdag is heel herkenbaar en ik leg me erbij neer, wordt vanzelf weer beter.

Dank allemaal!

Share This Page