Hoi ladies Onze kleinste meid heeft sinds een dikke week dat ze zo ontzettend treuzelt met eten! Ik geef in de ochtend een bordje pap (200cc opvolgmelk met 6 scheppen Bambix fijne granen) De eerste 10 happen gaan super snel maar daarna begint het treuzelen. Ze vindt alles interessant behalve het eten. Dus dan doet ze d'r mond niet open, gaat met d'r handjes spelen of met het tafelblad of met d'r slab etc. Ik moet alles uit de kast trekken (soort toneelvoorstelling ) om haar te laten eten. (Het Vliegtuigje, mama eet het op hoor, of ik geef haar zelf een lepel) Ben dus dik 45-60 minuten bezig om haar een bordje pap te voeren. Ze hoeft echt niet binnen 10 minuten haar eten op te hebben, maar dit vind ik ook wel weer het andere uiterste. Het is niet dat ze geen honger heeft want uiteindelijk eet ze het wel op allemaal. Iemand tips?
Een filmpje aan tijdens het eten? Nijntje ofzo Vast niet pedagogisch verantwoord maar hier helpt het wel
Pap is hier geen probleem maar warm eten 's avonds wel. Ik geef haar meestal iets van speelgoed. Zal vast ook niet verantwoord zijn maar anders krijgen wij er niets in.
Oh zo herkenbaar! Mijn dochter wil nu elke keer zelf de lepel in haar mond doen. Volgens mij valt er niet veel aan te doen. Inderdaad een filmpje aanzetten, maar ja wil je dat altijd... Ik geef mijn dochter vaak zelf een lepel en ondertussen voer ik haar. Succes!
Ik geef mijn zoon altijd een extra lepeltje/vorkje... Heel apart, en ik heb geen idee waarom, maar het werkt hier dus! Hij hoeft er niet eens persé mee te eten, maar gewoon vasthouden is al genoeg... Geen idee of dit daar ook werkt, maar het proberen waard misschien!
Herkenbaar! Hier hielp niks behalve filmpje of een potje. Het is gelukkig weer over gegaan. Nu eet ze weer haar bord leeg (avondeten) in een half uur.
Boterhammetje of papfles, dat scheelt veel tijd. afleiden met filmpjes tijdens eten vind ik nooit een handig idee, een eigen lepeltje soms wel, maar dat is meer wanneer ze je lepel afpakken merk ik.
Bedankt allemaal voor de reacties! Gelukkig (of jammer genoeg! ) herkenbaar dus. Pap uit de fles ben ik niet zo'n voorstander van, maar moet zeggen dat de flessen ook niet bepaald rap gaan, het is gewoon alsof ze echt geen interesse meer heeft in eten. Afleiden met speelgoed/filmpje oid werkt ook niet want dan zit ze dus ook nog steeds 30x om d'r heen te kijken. Brood in de ochtend heb ik eigenlijk nog nooit gegeven. Ze heeft vorige week op het kdv voor het eerst een boterham gegeten. (Miscommunicatie was zelf nooit verder gekomen dan een stukje korst) maar dat ging er daar goed in. Dus dat zou nog wel een optie kunnen zijn. En dan gewoon een klein flesje opvolgmelk erbij? Het is overigens bij alles hoor,.(ook fruit, flessen en warmte hap) Edit: zojuist (vanwege haast) de pap in een fles gegeven, ging eigenlijk best goed totdat papa en haar zus naar beneden kwamen. Dus toen begon het weer.
Als ik het zo lees is ze inderdaad nu even niet meer geïnteresseerd in eten. Waarschijnlijk is ze gewoon te druk met spelen, is ook veel leuker natuurlijk. Misschien dat het met een paar dagen weer wat beter wordt
Hier is dat af en toe ook het geval. Soms helpt de tv maar niet altijd. Meestal heeft ze gewoon niet zo'n trek, dan probeer ik t later weer. Pap doe ik trouwens in een fles, fruit en groente zet ik dan in de koelkast.
In een fles geven? Ik geef 's morgens gewoon een fles en naderhand krijgt ze een boterham die ze zelf in stukjes mag opeten, gaat goed. Gp gaat hier ook héél erg traag, ik leid haar af door te zingen of door vliegtuigje met de lepel te spelen Fp gaat vlotter
Ja dat weet ik, daarom is mijn vraag ook of iemand tips heeft om haar beter te laten eten. Vanochtend begon ze weer enthousiast aan d'r bordje pap tot papa naar beneden kwam... Ik zie een patroon hier misschien dat het aan papa ligt haha. Geef d'r later op de ochtend gewoon maar een flesje melk en een boterham, kijken of dat goed gaat. Gisteravond bij dr warme hap ook bijna niks op en d'r fles wilde ze ook maar 70cc van drinken. Heb d'r daarom slapend nog maar een klein flesje gegeven. Ben bang dat ze anders tekort komt. Hoop maar dat het een fase is.
Hier ging het eten op die leeftijd ook alleen goed als er zo min mogelijk afleiding was. Als m'n man bv. een fles of hapje gaf, ging ik gewoon even boven wat doen. Als ik wat gaf was het iets minder, dan was het bv. voldoende als mijn man op de bank ging zitten met een laptop voor z'n neus en wij bij de eettafel. Een fles gaven wij 's morgens en 's avonds in het donker op z'n kamer, dan ging hij wel leeg. De flessen overdag namen we maar voor lief, wat hij dronk was mooi meegenomen en als hij niet wilde, dan niet. Hier was dus rust rondom de eetmomenten erg belangrijk en dat is eigenlijk nog steeds zo, anders wordt het geklieder en geklier.
Ja precies dat zou nog een idee zijn om het boven te geven op bed. Beneden is haar zus ook de hele dag en die vindt ze natuurlijk ook mega interessant zit te denken om over te gaan op rapley misschien dat ze het dan weer interessant vindt.