@jannn: er zit een verschil tussen aangereden worden of je voor een auto laten vallen Leestip: De Volvo onder de fietshelmen Vooral de percentages zijn een goed excuus om zo'n helmpje op te zetten. Tulip: ik heb hier ook met zijwieltjes al een paar keer een flinke snoekduik gezien. Laatste keer huilde ze zo hard dat iemand in rolstoel speciaal vanaf de andere kant van het water naar ons reed om Anne een hand drop te geven Beetje oversturen en je valt echt flink.
Stijn fiets sinds de 2de dag dat hij ging fietsen met helm.. Hij ging met zijwieltjes op zijn kant dus leek het mij wel verstandig.. Nu is hij ruim 5 en fiets nog elke dag met helm.. Lisa krijgt nu ook een helmpje op als ze op haar fietsje wil..
Maar bij sommige risico's kan je de schade beperken. In sommige landen in een fietshelm verplicht, dat zal niet voor niets zijn. Zelfde als dat autostoelen verplicht zijn. Of vind je dat ook overdreven?
Ben het wel eens dat je mogelijke schade kan beperken door een fietshelm, maar dan zou m'n dochter ook op haar step een helmpje op moeten of straks met skeelers, of met het schaatsen of als ze weer eens flink aan het rennen is.. Kan je ook heel hard vallen of heel ongelukkig (soms echt wel vergelijkbaar met bijv. fietsen op haar eigen fiets, en dan dus vallen).
hier vanaf dat ze gingen fietsen (met zijwieltjes) beiden een helm op. ze willen nu zelfs niet eens meer zonder helm rijden. Ik vind het fijn dat ze ze op hebben ookal geeft het geen garantie. maar het is beter dan helemaal niets op hebben.
Met steppen en rolschaatsen enzo val je heel anders, je kan jezelf dan beter opvangen met je armen. Als je op een fiets zit (en zeker als je niet zelf fietst) is dat veel lastiger. En je kan niet alles voorkomen inderdaad, maar kleine moeite om met fietsen een helm op te doen, ik vind de risico's toch groter.
Mijn dochter zegt zelf dat ze een helmpje wil want alle klasgenootjes die naar school fietsen hebben er ook een.
Op de fiets heb je toch een bepaalde snelheid, al gauw zo'n 15 km/u. Dat speelt ook mee, met een hogere snelheid maak je een hardere klap dan bij een lagere snelheid. Met bijv. 15 km/u, met je hoofd tegen de straat vallen met de fiets is hard hoor. Daarbij kun jij je val evt. breken, maar je kind dat vastzit zit in een zitje niet, Bij een schommel val je in het gras, zand of op een rubbertegel, hetzelfde geldt voor een glijbaan en een wip. Hier ook een helmpje op als ze achter bij mij op de fiets gaat. Niks overdrevens aan vind ik. Hier in het dorp was ook een moeder aan het fietsen met haar kind op de fiets en die zijn dus flink gevallen, kind had geen helm op: schedelbasisfractuur!
Hier geen fietshelmpjes. Ik kan mijn kinderen de hele dag wel een helmpje opzetten, want valgevaar is de hele dag aanwezig en niet alleen op de fiets. Ik geloof niet dat een kind van een val van de fiets meteen hersenletsel oploopt.
Daarom draag ik altijd een helm als ik ga skaten. En als mijn zoon straks groot genoeg is, krijgt hij de keus; skaten met helm of niet skaten. Onze zoon draagt een helm achtop de fiets en zal straks ook eehelm dragen als hij zelf leert fietsen. Ik weet nog niet tot welke leeftijd, maar zeker tot een jaar of 6 / 7, schat ik. Dat zal de tijd moeten uitwijzen.
Mijn mannetje heeft altijd een helm op. Eerst op de loopfiets en nu ook op de gewone fiets (met zijwieltjes). Interesseert me niet wat anderen ervan denken
Hier geen fietshelmpje zolang er op de stoep gefietst wordt. Misschien dat we straks wel een helm doen als hij gaat fietsen op de weg maar ik verwacht eigenlijk van niet. De kans op zwaar letsel zijn erg klein en ik vin dhet perosonlijk wat overdreven en wil mijn kind niet tot zijn 16 verplichten een helm te dragen op de fiets (Daarna gaat ie maar lekker brommer rijden)
Ik denk altijd....wij hadden het vroeger ook niet en alles is goedgekomen. Maar aan de andere kant,.......het is wel veiliger he
Nou ja, veiliger... de kans op ernstig letsel is erg klein.. er zijn dingen die veel gevaarlijker zijn. Ik vind het prima las mensen hun kinderen wel een helmpje opzetten, ik snap het prima. Ik ben alleen heel benieuwd hoe mensen dat doen als hun kind 12 is...
ja is ook zo...met 12 zo`n ding nee dat doe ik mijn meisje niet aan... Ach hier zal er ook wel geen helm komen hoor
dat zou voor mij op zich geen reden zijn, ik werd in een reiswieg los op de achterbank vervoerd en met mij is het ook allemaal goed gekomen, maar met de jaren worden we wijzer gelukkig. Misschien dat over een aantal jaar hier ook de helmen verplicht worden en dan zeggen onze kids: dat je ons zonder helm liet gaan
er is hier ergens in nl een chirurg die zich al een aantal jaar inzet voor verplichting van helmen omdat hij veel kindjes met schedelschade bij zich krijgt, die adviseert tot 14 jaar, want tot dan schijnt de schedel het kwetstbaars te zijn, vooral tussen de 10 en 14 juist begreep ik.
ja geen reden.....ik bedoel...... ik ben ook al eens goed gevallen en zelfs al een ongeval gehad vroeger......en er is niks met me aan de hand... ik vindt het gewoon wat dubbel want het is voor de veiligheid van je kind natuurlijk Maar ga nu niet op mijn mamafiets met 2 kids en allebei de helm op of op haar fietsje met zijwieltjes over de stoep een helm opdoen
Misschien wel.. en dan zullen wij net zoals onze ouders nu doen.. ach, met jou is het ook goedgekomen En fietsen zonder helm vergelijken met een auto lijkt me wat overdreven. Je kunt het beter vergelijken met liga geven met 3 maanden