Hoi hoi, Zegt jullie kleine hun eigen naam? of zeggen ze 'ik' ? Als Erik zichzelf aanwijst zegt ie 'mama' Vanaf wanneer kunnen ze hun eigen naam zeggen?
Geen idee vanaf wanneer. Maar mijn zoontje toen hij net een jaar was. Da Da.... hij heet Daniƫl. En nu zegt bij Dani.
Daan is 2 jaar en zegt het duidelijk denk ik een maand of 2. nu komt omdat hij veel oorproblemen heef dat hij in sommige dingen wat laat is of word
Joris zegt al vanaf 18 maanden Jojje tegen zichzelf. Dan wijst hij zichzelf aan en zegt Jojje, of als iemand wat af wilt pakken is het: mij Jojje. Of foto's, als ik vraag wie het is zegt hij Jojje...
Ooh wat schattig zeg... ik denk ook dat het eraan ligt hoe je kindje heet. Een naam als Daan of Sem zal makkelijker zijn dan bijv. Louise
Mijn dochtertje is nu 18 maanden en zegt sinds een maand haar eigen naam. Heel schattig zoals ze het zegt!
Hier nog alleen 'ik' of 'mij'. Sverre is ook wel errug moeilijk, met die dubbele r en die sv. Sejje is het dichtst bij dat ik hem heb horen zeggen, gisteren toevallig. Maar herkennen jullie kindjes zichzelf dan ook al in de spiegel? Hier begint er volgens mij sinds kort iets te dagen. Waar hij eerst vol overtuiging 'Beeeebie!' riep tegen zijn spiegelbeeld, moet hij nu even 3 keer kijken met een peinzend gezichtje.
Ja Justin zegt itin (justin) en mij en i (is ik). En hij weet dondergoed wie hij is op foto's of in de spiegel.
niet op haar eigen naam gelet... die zal ze vast wel zeggen ook. Ze zegt op haar manier: "wat doet 'ie nou?" "nijntje" "papa" "dag" "michelle (nichtje)" "lief doen" "aai" "eten" "mama" "uit" "op" "nee" "ja"
Kyllian kon het vanaf 1,5 jaar ongeveer, maar hij noemde zich steeds 'nana' en zei maar af en toe 'Kyllian'. Vanaf dat hij 2 jaar was zegt hij vaker Kyllian en nog af en toe Nana (soort van koosnaampje geworden ).
Kyra zei al voor dat ze 1,5 was "Kia" Rond de 19 maanden werd het echt Kyra En zeg ze sinds een maand of 3 ook haar achternaam als we vragen hoe ze heet! Kyra Aerts zegt ze dan! Echt leuk!
alicia zegt "ischa" tegen zich zelf. als ik vraag van wi is deze broek bijvoorbeeld als ze helpt met de was is het ischa. onze kat djego heet "eo" en mama is gewoon mama. papa was papa maar ze heeft er nu tata van gemaakt dit doet ze vanaf der 1e jaar ongeveer. verder begrijpt ze alles maar zegt nog niet veel tie als ze wat wil hebben en wijst er naar nee ja woef en miauw
hmm zo te lezen kan bijna elk kindje hun naam wel zeggen. Hihihi Erik vertikt het dus echt he We zeggen vaak zijn naam en wijzen hem dan aan. Maar hij blijft maar mama zeggen als ie zichzelf aanwijst de naam van buurjongetje zegt ie ook niet. Trouwens opa en oma lukt hem ook echt niet om te zeggen. raar he zichzelf herkennen in de spiegel doet ie al heeel lang. Al voordat ie anderhalf was. Hij is dol op spiegels!
Giovanna kan haar naam nog niet uitspreken..ik denk dat hij te moeilijk is of dat zij te eigenwijs is. Mijn broertje ( Romano) roept ze wel en mijn zusje ( tante esme) roept ze ook en zo ook haar andere ooms en tantes. Als ik haar vraag hoe heet jij? Zegt ze of NEEH! of JIJ hahaha. Verder praat ze wel gewoon goed en zegt ze al wel zinnetjes enzo. Oohja en ze is 2 jaar en anderhalve maand.