helmpje voor baby op de fiets

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sneeuw, 30 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

gebruiken jullie een helm voor de baby

1. wel een helm

2. geen helm, vind het onzin

3. Wil het eigenlijk wel maar schaam me er een beetje voor

4. anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Fietsenwinkel verkoopt bergen van die dingen..

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik wil wel een helm voor onze kleine man (en de komende baby), maar het is er door de zwangerschap nog niet van gekomen om er 1 te halen :)...
    Zodra ik weer een beetje op de been ben, staat het boven aan mijn lijstje.

Ik ben al een keer gevallen met Lucas op de fiets (en baby in de buik!) en dat is gelukkig goed afgelopen. Maar toch, het zekere voor het onzekere...

3. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ik dacht dat die te groot waren voor baby's van 9 maanden.

4. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Geen idee.. Mijn meisje is nu al 2 he ;)

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.220
    113
    Brabant
    ja, altijd!
    gekocht bij de fietsenwinkel. paste met 10 maanden prima!

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja zeker hier een helm.

ik heb toch echt liever een helm dan een schedelbasis fractuur

7. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Nee hoor, je hebt ze al vanaf 45 cm omtrek. Bij een fietsspeciaalzaak zijn ze te krijgen, nog leuke ook. Van te voren even hoofdomtrek meten en advies vragen in de zaak. Krijg je absoluut een goed zittend helmpje mee. Mijn zoontje past de kleinste ook prima.

En als mensen het raar vinden, tja jammer dan ;).

8. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    mmm ik denk dat ik om ben! Maar zorg wel dat je het niet op de groei koopt, dat is nog erger dan geen helmpje!

Ik ga even neuzen voor leuke hihi

9. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Toch denk ik wel dat ik wacht tot 1 jaar. Ik lees overal dat het niet wordt aangeraden voor 1 jaar. Dit omdat de spieren in de nek het nog niet echt aankunnen. Het helmpje weegt dan niet veel, maartoch, ze is ook een stuk kleiner he.

10. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    Als je vaak gaat en echt fietstochten doet lijkt het me wel verstandig maar voor af en toe naar de winkel te gaan...
    dus denk dat het eraan ligt hoevaak je fietst

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

je zal maar net die ene keer aangereden worden dat je denkt ik fiets nooit toch even op de fiets naar de bakker gaan om een halfje brood te halen wat je normaal altijd met de auto doet...

Ik rijd al een jaar scooter en ik dacht ook altijd goed uit te kijken en een knal gele scooter te nemen zodat ik op zou vallen... nou dat geel deed zeer aan je ogen maar toch werd ik op een doodgewone dag zo onderuit gereden door iemand die mij niet zag. Gelukkig had ik alleen wat flinke schaafwonden en een zwaargekneusde schouder, maar het doet je wel even beseffen dat het niet zo vanzelfsprekend is dat je denkt: "Dat overkomt mij nooit"

Nope hier gewoon een helm ook al is het maar om van hier naar 30 meter verderop te fietsen!!!

xxxx

12. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0

Euuhh, dat is net zoiets als geen helm opdoen als je maar af en toe met de scooter rijdt of geen gordel omdoen als je maar weinig met de auto weggaat :(. Beetje vreemd argument ;)

13. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Alleen bij jou voorbeelden krijg je boete en bij het dragen van geen fiets helmpje niet!

14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Absoluut MET helm! Ik vind het zelfs zwaar onverantwoordelijk als ouder om je kind zo op de fiets te zetten zonder hoofdbescherming, het is niet voor niets in de meeste landen verplicht. Ik zou het mijzelf nooit vergeven als er iets zou gebeuren en die kans is best groot want je bent als fietser zó kwetsbaar in het verkeer! ;)

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.847
    19.212
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hebben we het nu over boetes of over de veiligheid van je kind :(

Ik denk dat je nooit in een situatie kunt komen dat je spijt hebt dat je kind WEL een fietshelm op had. Het is zeker niet ondenkbaar dat er iets gebeurt waardoor je spijt hebt dat je NIET een helm op hebt gezet.

Fietshelmpjes zijn trouwens gemaakt van een soort piepschuim met een dunne bovenlaag van plastic. Je hoeft dus niet bang te zijn voor het gewicht.

16. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    De veiligheid van je kind op de fiets jah (ik weet helaas waar ik over praat!) en een grapje tussen door moet kunnen toch?

17. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Wij hebben een soort van 'meegroeihelm'. Binnenin zit een systeem dat kan aangedraaid kan worden op maat. Zal morgen, als ik eraan denk, eens een fotootje maken!

18. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik wil graag weten welke het is. Ik denk nl. toch dat we er maar eentje aan gaan schaffen. Ik zal heel eerlijk zijn, de reden om het niet te doen is eigenlijk omdat ik me dan bekeken voel, me er dus een beetje voor schaam omdat ik het hier in het dorp eigenlijk nooit zie. Ik ga me er maar overheen zetten. En dan kan ik hem ook veilig achterlaten bij opa en oma, als ze met hem gaan fietsen. Hoef ik geen angsten uit te staan, haha.

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.087
    3.870
    113
    Ik heb deze:
    Halfords.nl. Net zo makkelijk -
    voor mijn zoontje en voor mijn dochtertje dezelfde maar dan roze met bloemen en glitters. Er zit ook zo'n ring in, zodat je het helmpje wat passender kunt vastdraaien.
    Laatst waren ze bij de ANWB met 50% korting.
    En niets van aantrekken hoor als anderen mensen naar je kijken!

20. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Onze fietshelm is van het merk 'MET'.

Hier een fotootje (zonder zoon, die slaapt nu en heb straks geen tijd meer om er te plaatsen. Zal proberen dit weekend nog eentje met zoontje te plaatsen)
    Links in de helm zie je een ronde knop, deze dient om de helm aan te passen aan de omvang van het hoofd.

Deel Deze Pagina