HELP!!!!slaapproblemen zoontje 11 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sweetlady82, 12 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetlady82

sweetlady82 Bekend lid

2 mei 2010
    562
    0
    0
    Leerdam
    Nou het volgende is dus het probleem...mijn zoontje heeft altijd gewoon doorgeslapen maar sinds 1,5 maand is het elke avond vechten met hem om naar bed te krijgen manlief hoeft hem niet te doen want dan gaat ie gewoon weer staan in bed....laten huilen helpt ook al niet....alleen ik kan hem in slaap wiegen en dan slaapt ie wel maar meestal na paar uur word ie weer wakker huilend...en vervolgens wil die niet meer gaan slapen....we hebben echt al van alles geprobeerd hij word ook wakker zodra de wat hoor niet helpt. eerst in bad doen , radio aan , licht aan,maar niks helpt zit er echt ff helemaal door heen ben beetje op het eind van me latijn kom gewoon slaap te kort misschien heeft hier iemand een oplossing?????????

alvast bedankt......

2. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Wij gaven vaak een flesje water met 1 schepje melkpoeder. Dat was de enige manier waarop we hem rustig kregen vaak.
    Soms wilde het nog wel eens helpen om over zijn bolletje te aaien. En soms moest ik hem in een soort houdgreep houden zodat hij bleef liggen om hem rustig te krijgen.
    Geloof me: er komt een einde aan die fase. Hij is erg vermoeiend, maar het gaat vanzelf weer over.

3. sweetlady82

sweetlady82 Bekend lid

2 mei 2010
    562
    0
    0
    Leerdam
    JA nou dat doe ik dus ook soms echt goed vast houden anders draaid ie weer op zijn buik maar pfff het duurt nu al 1.5 maand...en fles drinken doet ie allang niet meer hij krijgt bambix ;)

4. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik wil je niet bang maken, maar hier was de rust met 11,5 maand terug en daarna kwamen er allemaal kiesjes en tanden aan en hadden we weer zo'n fase die net pas weer voorbij is.

5. sweetlady82

sweetlady82 Bekend lid

2 mei 2010
    562
    0
    0
    Leerdam
    nou die fase zitten we al in van 11,5 maar ik zou zo graag 1 nachtje willen door slapen....

6. Ik weet het! Het is retemoeilijk en vermoeiend. Wij zijn ondertussen al 16 WEKEN bezig! Ondertussen zitten mijn man en ik nu beide thuis en krijgen we nu eindelijk een verwijzing voor de kinderarts. Er moet meer aan de hand zijn.
    Het begon bij ons rond de 6 maanden. Toen moest de bakerzak uit. Kreeg daarna waterpokken. Toen 4 tanden tegelijk door.. en zo vallen we van het 1 in het ander...
    Had je graag een oplossing willen geven.. maar ik zoek hem ook nog...

7. sweetlady82

sweetlady82 Bekend lid

2 mei 2010
    562
    0
    0
    Leerdam
    ja maar mijn zoontje heeft nooit problemen gehad met slapen..

8. Timo ook niet. we stonden wel eens voor hun deuren en zeiden echt tegen elkaar 'wat boffen we toch met zulke jongens.' Dat ze zo lekker slapen! En ineens begonnen de problemen. Hij is nu bijna 11 maanden. De afgelopen 5 maanden dat wij hebben kunnen doorslapen is op 1 hand te tellen.... :(

9. sweetlady82

sweetlady82 Bekend lid

2 mei 2010
    562
    0
    0
    Leerdam
    ja maar mijn zoontje begint nu pas met het niet slapen alleen willen slapen als mama hem wiegt...

10. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Bij ons ook slaapdrama's zo rond de 10/11 maanden. Daarvoor sliep ze heerlijk. In deze periode dagelijks rond een uur of 21 uur in volslagen paniek wakker, kon moeilijk getroost worden. Met een beetje pech werd ze zo rond 1 uur ook weer wakker met een hoop heisa.

Het bleek een tijdelijk iets, misschien tandjes, misschien een sprongetje.. ik weet het niet, maar het is in ieder geval helemaal vanzelf weer overgegaan. Sinds een dag of zeven slaapt ze na 1,5 maanden gedoe in de avond, weer lekker uit zichzelf door. Ze wordt nu tussendoor ook weleens wakker maar huilt dan niet en komt gewoon weer zelf in slaap.

Wat bij ons misschien heeft geholpen (we weten het niet zeker en ik ga het niet testen), dat we onze dochter nu alleen in haar warme slaapzakje hebben liggen zonder dekens of iets anders. Zo kan ze lekker alle kanten op draaien.

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wel herkenbaar hier was het een fase. Moeite met afscheidnemen van de dag en/of verlatingsangst. Hier hielp de 5 min regeling goed. Dus steeds om de 5 min troosten en weer weg. Hier duurde het nooit langer dan een week gelukkig.

12. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Wij hebben rond die leeftijd precies hetzelfde gehad, ik denk wel bijna 2 maanden lang!!!
    Sliep vanaf 4 weken de nachten door en 3was een perfecte slaper, kon hem wakker in bed leggen en ging nooit huilen maar bijv ff spelen of gelijk slapen...
    Toen rond de 11 maanden ineens niet meer willen slapen, vechten tegen de slaap, alleen maar eruit willen en dan vervolgens dood en dood moe zijn en huilen....
    Uiteindelijk met mn man afgesproken niet meer van zijn kamer af te halen en hem daar in slaap te krijgen en idd soms laten huilen, wat hier ook heel moeilijk ging want soms ging het tot overgeven aan toe....!
    Na een lange periode van moeilijk doen is het ons gelukt en lieten we hem een langere tijd even huilen en ginmgen dan weer naar hem toe en na een paar dagen huilde hij bijv nog maar 10 min ipv een paar uur....
    En nu kunnen we hem weer wakker in bed leggen en als zn warme melk flesje leeg is gaat hij of gelijk slapen of nog even spelen en daarna slapen, maar gelukkig nooit meer gehuil!!!
    Moet wel zeggen toen zaten er hoektanden door te komen, dus daar heeft hij ook erg veel last van gehad!!!

Nu hij loopt merk ik wel dat hij weer iets onrustiger is, maar een speentje en hij gaat weer verder met slapen...

Heel veel succes en hoop dat je er iets mee kan?!

13. Hiemtie

Hiemtie Lid

18 apr 2006
    75
    0
    0
    Secretaresse
    Alphen aan den rijn
    Heel herkenbaar. Hier is het ook niet veel beter. Hebben ook van alles geprobeerd maar niks helpt. Vderkouden, misschien wel kiezen of misschien een sprong.Het kan van alles zijn, kreeg ik als antwoord op mijn vraag van het CB. Dus schiet je ook niks mee op. Weet ook niet meer wat ik moet doen. Ben op

14. sweetlady82

sweetlady82 Bekend lid

2 mei 2010
    562
    0
    0
    Leerdam
    Ja ik ben dus ook op n ou gister om half 9 naar bed en na mijn weten heeft hij geslapen tot half 5 denk ik was beetje afwezig....toen er uit gehaald en ff bambix gegeven weer op bed gelegd om half 6 tot vanmorgen 10 uur..... dus mama heb paar uurtjes kunnen pakken....

15. sweetlady82

sweetlady82 Bekend lid

2 mei 2010
    562
    0
    0
    Leerdam
    ik heb iets gevonden waar ik goeie verhalen over hoor en ga het dan ook zeker uit proberen.... : Slaapsiroop (Slaap, kindje, slaap) van Soria Natural

16. KyraB

KyraB Lid

6 dec 2008
    72
    0
    0
    Zo herkenbaar allemaal. Mijn zoontje sliep altijd redelijk tot begin augustus.
    Hij was toen ziek, kreeg daarna de waterpokken en sindsdien was er altijd wel iets. Verkoudheid, tandjes etc.
    Hij gaat redelijk naar bed (het slaapritueel duurt 45 min maar zonder al te veel drama). Maar daarna wordt hij continu wakker, gaat meteen staan en huilen en wil daarna niet meer slapen.
    Het gaat alleen goed als hij bij mij in bed ligt.....
    We proberen nu met de babyslaapgids het ritueel voor inslapen wat beter te doen, zodat hij daarmee hopelijk ook snachts beter kan inslapen als hij wakker wordt, maar het blijft een zoektocht....

17. sweetlady82

sweetlady82 Bekend lid

2 mei 2010
    562
    0
    0
    Leerdam
    mmmm eens ff googlen ;)

Deel Deze Pagina