Helmtherapie ervaringen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mini25, 10 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Ons dochtertje is doorverwezen naar het ziekenhuis voor helmtherapie. We zijn ons nog aan het oriënteren en overwegen dus de therapie met haar te gaan volgen.

    Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring heeft met deze therapie en hoe de resultaten zijn? En of het uiteindelijk is meegevallen? Het mag ook via een privé bericht.
     
  2. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Zelf geen ervaring mee maar had ze het nodig gehad dan had ik het zeker gedaan. Ik ken een paar kindjes die het ook nodig hadden maar niet gedaan is... Heel plat achterhoofdje terwijl ze een mooi rond hoofdje hadden kunnen hebben....
     
    Mini25 vindt dit leuk.
  3. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    Wij hebben er met onze oudste naar gekeken maar het schijnt niet bewezen effectief te zijn dus we hebben toen besloten hem geen helm aan te doen.

    uiteindelijk heeft hij tot 2 jaar een ongelijk hoofdje gehad , nu is hij bijna 3 en heeft hij een normaal hoofdje.

    bij ons was het probleem een voorkeurshouding icm een heel zacht hoofdje. Alle tips van draaien, en wisselen en weet ik veel werkte allemaal niet.
     
    Mini25 vindt dit leuk.
  4. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Dankje voor je reactie. :) Klopt, maar wij willen achteraf niet denken ‘hadden we het toch maar gedaan’. Je leest ook veel verhalen waarbij het wel lijkt te hebben geholpen... Haar afwijking is dan wel zeer ernstig met 114% en zal sowieso niet meer volledig herstellen. Ik weet niet wat de afwijking was van jouw zoontje?
     
  5. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.315
    1.782
    113
    Vrouw
    Wij hebben voor de oudste wel een helmpje gehad. Hij had een plat achterhoofd, waardoor de rest van zijn hoofdje omhoog ging "punthoofdje". De CPI was 98,48% (tussen de 70% en 90% is normaal) De ODDI was 100%. Na 4 maanden een helmpje te hebben gehad was het 91,20% en de ODDI nog steeds 100%. Het helmpje heeft goed geholpen en de afplatting is veel minder geworden en zijn "punthoofd" is weg. Ik ben erg blij dat we toen voor een helmpje zijn gegaan.

    https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/wie-start-er-binnenkort-ook-met-een-redressiehelm.302365/

    In bovenstaand topic staat veel info. Ik heb er zelf ook in meegepraat en had erg veel aan de info van de anderen.
     
    Mini25 vindt dit leuk.
  6. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Hier toendertijd precies dezelfde gedachtengang. Veroorzaakt door voorkeurshouding.
    Helmpje aangemeten maar helaas na 2 weken proberen ermee gestopt. Zoon werd er hysterisch van en toen was ik er klaar mee na een hysterische krijs en huilsessie van 3 uur :cry:.Hij is nu 6 jaar en je ziet er niks meer van behalve als ik heel goed kijk als hij nat haar heeft.
    En zijn oren staan ook niet symmetrisch. Maar dat zie je ook niet.
     
    Mini25 vindt dit leuk.
  7. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Dank voor je reactie. Ik ga eens nalezen, dankjewel. Hier is ODDI 114% en CPI 98,4% wat het laatste betreft dus hetzelfde startpunt. Ik hoop op net zulk mooi resultaat. Ik ga eens nalezen in het andere topic. :)
     
    dreumesje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina