mijn jochie is ziek,zwaar verkouden,hangerig,huilerig veel poepluiers(maar gelukkig nog niet dun) plasluiers zijn minimaal. melk blijft er niet in. ziek dus.... hij heeft hoogrode wangetjes,en voelt warm aan. maar als ik hem ga tempen heeft hij 36.1 ? heb met verschillende temp meters getempt en ze zeggen allemaal het zelfde. is het mogelijk dat bij ziek zijn, de temp omlaag gaat i.p.v omhoog? oja normaal heeft hij ook al niet zo een heel hoge temp(36,8/36,9) groetjes diana
Volgens mij heeft of krijgt 'ie dan onderkoorts. Dat is eigenlijk hetzelfde als koorts, maar dan gaat de temperatuur naar beneden. Mijn vriend heeft dat ook bijna altijd als 'ie koorts heeft.
Mijn dochtertje heeft dit ook als ze ziek is en koorts heeft. Al 3 x heb ik dit mee gemaakt en steeds het zelfde patroon,2 dagen hoge koorts en dan 1 dag ondertemperatuur(35,1 was het laagste)en dan weer hoge koorts die in 2 dagen afnam. Mijn huisarts heeft geen idee hoe het komt en zij zegt dat het iets kan zijn wat bij Megan hoort. Als mijn dochtertje die ondertemperatuur heeft draai ik haar verwarming open en een extra deken en bied haar vaker een warm flesje aan. Als je het niet vertrouwd dan zou ik gewoon langs de huisarts gaan. Beter voor niks dan dat er straks wel iets aan de hand is.
heb hem al warmer in gepakt dan normaal, nu slaapt hij nog,zal zo meteen als hij uit bed komt gelijk even tempen. mocht het nog laag zijn,bel ik toch maar even de huisarts denk. hij heeft niet eerst (hoge) koorts gehad,hij ziet er koortsig uit, maar de temp gaat omlaag. groetjes diana
hoi, hier ook al twee keer gehad, eerst koorts verhoging en toen ineens de temperatuur naar beneden, lag ze gewoon te rillen in bed, heb toen een kruikje in bed gelegd en wat warme melk. De volgende dag was het gelukkig weer over. Beterschap met je kleintje! jette
ondertemp kan ook voorkomen als uiting van ziek zijn. Als het erg laag wordt wel even de HA bellen. succes en beterschap!
zijn temp was weer normaal(36,7) maar om 1 of ander onverklaarbare reden duikelt hij met 1 keer weer naar beneden. heb de huisarts gister al gebeld, en die zei maak je geen zorgen ,zolang hij niet onder de 36 komt is het niet erg. heb besloten nog een dagje aan te kijken. maar heb de huisarts wel verstaan gegeven dat als hij weer zo laag zit. dat ik lekker bij hem in de wachtkamer ga zitten net zolang tot hij ons jochie onderzoekt. het zal best zo wezen dat het geen kwaad kan, maar normaal vindt ik het niet . zijn plasluiers worden wel weer iets meer, en hij heeft inmiddels een snotneus van heb ik jou daar! dus misschien is het ergste leed geleden(ik hoop het) groetjes diana
Ondertemp (volgens mijn ka ondr de 35,5) is eigenijk hetzelfde als koorts. Maar bij minimale plasluiers zou ik toch aan de bel trekken! Sterkte met je kleintje.
Ik heb altijd onder temp.. Na de bevalling kwam ik haast niet hoger als 35,5. De eerste keer vertrouwde mn kraam t niet zo. Maar t bleef zo en ik voelde me kip lekker. Na n tijdje aan t eind van mn kraam weekie ben ik opgekrabbelt tot de 36,5. Als ik ziek ben ben ik soms ook zo laag met mn temp. Maar soms kom ik toch tot de 37,5. Vraag me nu dus af of ik dan juist moet uitkijken omdat mn temp normaal lager is? Mn meisje zit doorgaans ook dichter bij de 36 als de 37. En laatst toen ze dr inenting gehad had was ze idd ook niet lekker en was dr temp ook NOG lager als normaal. Normaal hoor je hier niet zoveel over. Maar als ik t zo lees hier komt t toch vaker voor dan je denkt!