Onze kleine meid wordt in mei grote zus. Dan is ze dus 2,5. Nu is het zo dat wij op de 1e verdieping 3 slaapkamers hebben. 1 van Isabella, onze slaapkamer en een vrij kleine computerkamer. Op zolder hebben we ook nog 2 grote slaapkamers (onlangs verbouwd). 1 kamer op zolder is opslagruimte. De andere staat leeg. Nu wilde ik graag de computerkamer (en administratie) naar zolder doen en de baby op het kleine kamertje laten slapen. Maar nu bedenk ik me net dat een grote zolderkamer voor Isabella misschien ook wel erg mooi is. Dan kan de baby haar kamertje krijgen en heeft de baby ook iets meer ruimte. Aan de andere kant is mijn meisje ook nog maar zo'n humpie en vind ik haar nog een beetje te klein om al op zolder te slapen. Heb het liefst mijn 2 kindjes dicht bij me. Ook is het nog eens zo dat Isabella lang niet altijd doorslaapt en soms nog best vaak wakker is 's avonds/'s nachts. Wat zouden jullie doen?
Ik zou het later wel doen, maar nu nog niet. Ik vind 2,5 nog wel erg klein en je zegt zelf al dat ze niet altijd door slaapt. Straks slaapt de baby wel door en Isabella niet en dan krijst ze de baby wakker omdat het te lang duurt voordat je bij haar bent.
Ik zou het wel doen! Maar alleen als het jezelf een rustig idee geeft. Natuurlijk wil je je kindjes dicht bij je in de buurt hebben, maar het is maar 1 trap op en je bent bij haar.. En dan hebben wel je beide kindjes een groot genoege kamer. Tsja, of je moet het doen als de beeb inmiddels 2 jaar is, en dan alles doorschuiven?!
Ik zou het wel doen. Je kan gewoon een traphekje plaatsen en je bent ook zo een trap op. In het huisje waar ik tijdelijk heb gewoond sliep ik beneden en mijn zoontje boven. Was echt geen probleem als hij wakker werd dan was ik echt zo boven. En als je haar dan slecht hoort en daar een slecht gevoel bij hebt kan je altijd met de babyfoon werken.
Ik zou het ook doen. Mijn dochter slaapt ook sinds ze 2 is een verdieping hoger dan wij, en het is geen probleem. Wij hebben altijd de babyfoon aan voor de zekerheid. Nu ze 3 is en in een groot bed slaapt komt ze zelf naar beneden als ze wakker is.
Sinds onze dochter uit haar wiegje is slaapt ze op haar eigen kamer op de 1 verdieping en wij zelf slapen op zolder. Dus is net andersom. maar ik het het nooit al probleem ervaren... ik hoor haar altijd als er iets is, en je kunt altijd een babyfoon gebruiken als je het toch niet vertrouwt. wij hebben een klemhekje voor haar kamerdeur ipv traphekje. Kan ze alleen in haar kamer bezig en niet over de hele verdieping heen lopen.
Wij zaten ook met dat probleem. Uit eindelijk hebben wij er voor gekozen om zelf naar zolder te verhuizen. Omdat onze dochter dus zindelijk is en ik niet wil dat ze half slapen een trap af moet om bij de w.c te komen. En zo kan ik de kids ook horen als ik beneden ben, wij gebruiken geen babyfoon.
Doen hoor, is zo leuk voor die kleintjes zo'n mooie grote kamer. Ons zoontje slaapt al op zolder sinds hij een maand of 16 was. Ik liep toen op het einde van mijn zwangerschap van de 2e en zijn kleine kamertje moest op orde gebracht worden voor de nieuwe baby (zijn zusje inmiddels). Hij heeft toen eerst een weekje in zijn oude kamer in een nieuw groot bed geslapen. Toen dat goed ging is hij met zijn nieuwe bed naar zijn nieuwe kamer op zolder gegaan. Hij vond het geweldig. Kon rondjes rennen op zijn kamer. Nu sprint hij altijd naar boven en gaat direct even boven spelen als we naar boven gaan. Ik heb geen traphekje boven op zolder. Maar had de eerste maanden (tot vorige maand) de klink van zijn deur omhoog gezet zodat hij de deur niet open kon maken. Nu dacht ik ineens laatst...stel dat er wat gebeurd....weet ik veel iets van brand. Dan kan hij niet zelf de deur open maken, dus ik heb snel de klink omlaag gezet. Mijn zoontje kan wel al lang en goed zelf de trap op en af dus ben niet zo bang dat ie valt. En dan komt er nog bij dat mijn zoontje nog geen één keer zelf uit zijn bed is gekomen....wonder boven wonder Als hij wakker is dan roept/huilt hij net zo lang totdat één van ons hem uit bed komt halen... Dus om een lang verhaal kort te maken...zou ik zeggen: DOEN! Suc6
Wij hebben hetzelfde overwogen, en het uiteindelijk niet gedaan. De baby komt op de grotere kamer, i.v.m. de commode en kastje met badje. Onze dochter slaapt nu op het kleinste kamertje. Ze is nu 2, en voorlopig heeft ze nog niet veel meer nodig. Ze slaapt in een juniorbed, en heeft een inbouwkast op haar kamer. Het is een superschattig meidenkamertje geworden. Zodra ze wat ouder is, en zelf de trap op en af kan, gaat ze naar zolder. Daar heeft ze meer ruimte, en kan ook een bureau komen te staan. Het kleine kamertje wordt dan weer strijkkamer. Ik vind het erg fijn dat ze zo dichtbij slaapt. Ze wordt af en toe nog wel eens wakker 's nachts, en dan ben ik blij dat ik die koude trap niet op hoef. Succes met je keuze
En hoe ging de overgang naar zolder voor de kindjes die daar naartoe zijn verhuisd. Of de kindjes die een nieuwe kamer hebben gekregen? Isabella houdt wel gewoon haar ledikantje. Volgend jaar rond deze tijd krijgt ze een groot bed en het babytje gaat het eerste half jaar in een wiegje. Dus haar oude vertrouwde bedje lekker mee, maar ben benieuwd hoe ze het vindt om in een hele nieuwe kamer te slapen. Waarschijnlijk laten we haar wel op zolder slapen.
Ik zou óf zelf naar zolder gaan óf de computer naar zolder doen. Wij hebben Marin net verhuisd naar de kleinere kamer en het is ontzettend knus geworden. Ze ligt hier in een juniorbed. Tegen de tijd dat ze toe is aan een groter bed ruilen broer en zus gewoon weer van kamer. Reden dat ik geen kinderen op zolder wil is een eventuele brand. Als je zelf op zolder slaapt kan je in één loop met je kroost onder de arm naar beneden. Als er eentje op zolder ligt zal je daar eerst heen moeten. Kan bij het idee al nachtmerries krijgen. Het liefste liggen we dus allemaal op dezelfde verdieping.
Ik zou nog een jaartje wachten. De beeb kan toch wel een jaartje in een kleine kamer? Ik vind 2,5 nog jong, maar ik zou er zelf ook niet lekker bij liggen...
Ik zou het niet doen.... Vind 2,5 echt nog te klein om alleen op een zolderverdieping te slapen.. Zou eerst gewoon de baby in de computerkamer doen en de computer etc naar boven... Dit kan je later altijd nog weer veranderen.. Wat als je kindje nachtmerries heeft? Of misschien wel ziek is??? Of misschien bang is om daar alleen te liggen??? Nee ik zou haar nog even bij me laten als ik jou was...
Aangezien de hormonen hier flink hebben toegeslagen wisselt mijn mening nog wel eens. Ik ben er nu van overtuigd dat Isabella gewoon op haar oude kamertje blijft slapen. In het computerkamertje past alleen helaas maar een commode en een wieg/ledikant. Een kast past er echt niet in. Iemand een ideetje hoe dit op te lossen? Isabella haar kast ligt ook al helemaal vol en onze kasten eigenlijk ook.
Wij hebben van Bopita een juniorbed gekocht. Met grote lades eronder. Kan echt veel in. Kijk voor de goedkoopste prijzen maar eens op www.polderpuk.nl en bestel 'm daarna bij de babydump. Die hebben laagste prijs garantie dus moeten onder de polderpukprijs gaan zitten. Verder hebben we om ruimte te winnen van de ikea zo'n hoekkast van de Billyserie gezet. Daar 2 rijen met roedes erin en de meeste kleertjes kunnen gewoon hangen. Je zal verbaasd zijn hoeveel je dan al kwijt bent.
Ons zoontje slaapt sinds hij 20 maand is op zolder en hij vindt zijn nieuwe kamer geweldig! Ik vond het in het begin ook vreselijk maar nu vind ik het ideaal. Ons tweede zoontje huilde in het begin heel veel en doordat de oudste op zolder sliep heeft hij hier niets van meegekregen en sliep lekker de hele nacht door