Batterij iPhone 5 loopt snel leeg

Discussie in 'De lounge' gestart door Moedertjevj, 1 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    Nog iemand met de iPhone 5?

Heeft er iemand tips? Hij is nog geen week oud en ik kom er met de moeite de dag mee door. Geen intensief gebruik.

2. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Kan zijn dat je allerlei apps op automatisch updaten hebt staan bv de aandelen, mail etc moet je ff uitzetten en helderheid eventueel wat lager zetten

3. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik heb ook een iPhone 5 en aan het einde van de dag moet ik zeker opladen na intensief gebruik. Soms laad ik hem tussendoor op als ik te veel gespeeld heb. Als ik hem weinig gebruik dan heb ik ´s avonds nog 65 % over. Ik vind ook dat ie te snel leeg loopt, daarintegen laad ie ook weer heel snel op.
    Ik hoorde vorige week ook van iemand die net een iPhone heeft dat ie snel leeg is, zij had hem ook nog maar net.
    Ik weet het ook niet, misschien op de appleforum vragen?

4. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Staat je bluetooth aan? Siri?

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Even bijhouden hoelang hij mee gaat en wat je verstaat onder normaal gebruik... En gewoon even terug naar de winkel.

Hij is sowieso snel leeg... Zoals bij alle iphones waar spelletjes en pushmail op staan en waar je de hele dag op kunt spelen als je zu willen.
    Maar zonder intensief gebruik moet hij wel heel de dag mee kunnen.

En evt kun je ook nog een programmaatje (bijv batteryboost) downloaden om te kijken of er apps op staan die meer energiekosten dan anderen.
    (Bijv als je hayday er op hebt... Dat halveert je batterylife ongeveer...)

6. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Je apps die gebruik hebt goed afsluiten zodat ze niet op deachtergrond blijven draaien dat spaart veel energie.

Dit doe je door twee keer op de thuisknop te drukken dan komen onder in beeld apps die je gebruikt hebt deze even een aantal sec indrukken totdat ze gaan wiebelen en dan met de rode min die verschijnt uitzetten.

Als ik wel eens Tom Tom vergeet dan gaat ie ook snel leeg de ene app vreet meer energie dan de andere als ie opme achtergrond loopt

7. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Alle apps die je hebt geopend echt helemaal afsluiten.
    Je locatievoorzieningen uit zetten.
    3g uit zetten
    Pushberichten uitzetten
    Bluetooth uitzetten
    helderheid van je scherm lager zetten.

8. Saskia78

@lw: ik heb natuurlijk geen internet abbo om m'n noterend heel de dag uit te hebben.

En zonder jouw trucs (die natuurlijk WEL werken) moet hij het ook kunnen volhouden tot einde van de dag.

9. Saskia78

Oh en Bluetooth staat hier altijd uit... Dat is op een iPhone enkel nuttig als je een BT carkit hebt.

10. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

is helaas normaal bij de iphone 5.. alleen standby en met een beetje internetten en FB kijken haal ik ook net het einde van de dag als ik geluk heb ( en dan alle apps afgesloten en push uit)

11. kniks

kniks Actief lid

6 jan 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb eeb iPhone 5, bij intensief gebruik is hij binnen een dag leeg, bij gewoon wat surfen, facebooken, appen endergelijke doe ik er ongeveer anderhalf dag mee. Dus ik vind het meevallen.

Ik heb: Pushberichten uit, helderheid wat naar beneden, updates uit behalve de belangrijke.

12. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    Dank je voor de tips dames, ik hoop dat het helpt.

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Is vrij normaal voor een smartphone toch!

Ik heb die van mij elke avond aan de lader. De ene dag haal ik makkelijk, de andere is ie om 23 uur leeg.

14. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik heb een galaxy s2 en die moet elke nacht aan de oplader hoor! Mijn zus heeft een iphone 5 en die moet dat ook. Mijn moeder heeft ern htc en die gaat ook niet langer mee dan een dag! Alke smartphones zijn zo geloof ik.

15. Saskia78

16. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Nee. Is niet normaal.
    Ik heb nu bijv 43% over. Ik zit best vaak op zp via mobiel. Natuurlijk moet ik hem wel elke nacht opladen, maar geen problemen 's avonds.

Wel een paar dagen gehad dat hij wél extreem snel leeg raakte. Had ik rond 18:00 al een lege batterij. Dit kwam doordat ik locatievoorzieningen had aanstaan.

17. SeaShell

Ligt er ook aan wat je onder veel internetten verstaat.

De 1 vind 1,5 uur internetten veel en schrijft " ik internet veel en mijn batterij overleefd het goed", de ander 4 uur en schrijft ook " ik internet veel en mijn batterij is zo leeg".

Is dus niet te vergelijken mits je precies alle info weet zoals belduur per dag, totale internettijd, etc

Whatsapp vreet ook batterij trouwens

18. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Bij geen intensief gebruik moet je de dag kunnen doorkomen. Met gemak. Dus red je dat niet, is dat niet normaal. En zul je idd ff moeten checken of je niet onnodig dingen hebt aanstaan.

Whatsapp vreet batterij idd.

19. SeaShell

Een 4S en iPhone 5 vallen ook niet te vergelijken met elkaar, ook niet qua accuduur.. Andere processor, beeldscherm, etc..

Je kan terug naar de winkel en het op laten sturen maar je krijgt hem toch vaak ongerepareerd terug omdat de accuduur vaak normaal blijkt te zijn maar hij snel leegloopt door toch onbewust veel internetten /FB/whatsapp/GPS/YouTube, etc.

En je krijgt na 14 dagen bij een defect sowieso een refurbished terug ipv een gloednieuwe, staat ook in elke voorwaarde, ze zijn na 14 dagen niet meer verplicht een nieuwe te geven maar een refurbished volstaat dan ook ( helaas veel ervaring mee, zo werkt dat oa ook met iPads bij Apple)

20. SeaShell

Maar wat is intensief gebruik?
    De 1 vind 2 uur intensief gebruik, de ander vind 4 uur nog geen intensief gebruik maar bijv 6 uur pas intensief gebruik.

Als iemand dus verteld: "mijn iPhone is snel leeg na een beetje internetten" , zegt iedereen dat dat niet normaal is. Maar wie weet bedoelt diegene met "een beetje" wel een uur of 4, dat is dan wel intensief en normaal dat hij dan zo snel leeggaat

Deel Deze Pagina