na 3 of meer IVF/ICSI op zoek naar een positieve instelling

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Gabriellle, 6 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gabriellle

Gabriellle Bekend lid

6 jun 2011
    650
    0
    0
    Delft
    Wij hebben afgelopen maand de 4de IVF/ICSI poging negatief afgesloten. We hadden weer 2 hele mooie embryo's, 8-cellig, en weer geen innestelling. Dat was een enorme domper. We hadden al na de 3de poging lang getwijfeld of we nog een zouden proberen, maar we zijn er toch voor gegaan. We hadden zoiets van: kans van slagen is 1 op 4, de 4de keer moet het toch raak zijn. Maar dat was niet zo en ik was er kapot van. Enorm veel verdriet, wanhoop, machteloosheid en zelfs boosheid: waarom lukt het niet?

Na veel gepraat te hebben hebben we besloten om het een 5de en laatste keer te proberen. We staan nu op het punt om met de behandeling te beginnen, maar ik ben al mijn hoop en positiviteit kwijt. Ik heb alleen maar zwarte gedachtes zoals "het gaat toch niet lukken", "waarom nog proberen, je weet toch dat het voor niets is". Ik kan me niet meer oppeppen, en dat is natuurlijk niet goed. Met een negatieve instelling is het wellicht gedoemd te mislukken.

Wie herkent dit? Ik heb het gevoel dat ik steeds verhalen lees van mensne die of de 1ste of 2de keer zwanger zijn geraakt, of nooit. Wie heeft een verhaal van een IVF/ICSI die wel een 5de keer gelukt is? Mag ik nog hopen?

groetjes,

Gabrielle

2. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Gabrielle, ik weet dat Mrs. Mia (van Mia in de babyachtbaan) bij haar 5e ICSI pas zwanger is geraakt. Anders moet je daar maar eens kijken/lezen.
    Ik heb er zelf geen ervaring maar daar zitten meer meiden die een enorm lange weg hebben gehad, nog ondergaan.

Heel veel succes en hopelijk lukt het deze keer wel.

3. Gabriellle

Gabriellle Bekend lid

6 jun 2011
    650
    0
    0
    Delft
    Bedankt Susan. Ik zal een bij Mia gaan lezen. :)

4. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ik hoorde via een collega dat haar schoonzus na de 8e IVF zwanger is geworden. Het was de eerste innesteling en gelukkig een plakker! Wel hadden zij iedere keer grote moeite om een fatsoenlijke emmy te krijgen, geen cryo's etc dus geen extra pogingen. Misschien is dat bij jou anders geweest.

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik wilde al ff schrijven dat je ff in het topic Mia in de babyachtbaan moest gaan kijken. Daar schrijven allemaal meisjes waarvan het er zeer, zeer slecht uit zag. Een groot gedeelte is nu zwanger... Waaronder ik ;)

Ik hoop voor jou dat je ook zo veel mazzel gaat hebben!!

Waar ben je eigenlijk onder behandeling?? Al eens aan immuunonderzoeken gedacht?

6. Gabriellle

Gabriellle Bekend lid

6 jun 2011
    650
    0
    0
    Delft
    Kanshebber, bij ons is het weer anders. Mijn man heeft erg weinig zaadcellen, tussen de 100.000 en 200.000. Ik heb na stimulatie altijd veel eicelletjes (de eerste keer 35, nu steeds tegen de 20), maar daar zijn steeds van de helft van rijp, en daar weer de helft van delen. Ik heb steeds een tp van 2 goeie emmy's , maar maar 1 keer een cryo. De gedeelde emmy's waren steeds niet van voloende kwaliteit om in te vrezen.

Maartje, ik heb bij Mia gelezen en gereageerd, dank je. Jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap! We hebben de eerst 3 behandelingen in Nl gedaan, nu in Leuven, omdat we nu in BE wonen. Hier hebben ze wel iets van immu-onderzoek gedaan, maar ik zal eens vragen wat en hoe precies, want als ik het bij Mia lees, kan het veel uitgebreider.

Deel Deze Pagina