Hoi, Ik heb veel verschillende dingen gelezen over welke borst je aanbiedt. Het boek van Tracy Hogg vindt 1 borst genoeg met aannemelijke argumenten. Het boek van Kleintjes zegt eerst de ene, dan de andere. Maar een borst is nooit echt leeg. Ik doe zelf nu 1 borst per keer en dat lijkt goed te gaan. Wanneer bepaal je of je ook de 2e aanbiedt? Tracy Hogg zegt, bij een tweeling kun je ook volledig zelf borstvoeding geven, elke baby 1 borst. Dus zou de 2e borst niet nodig zijn en zorg je dat je kindje de achtermelk ook krijgt. Maar als het niet genoeg is? Regelt je kindje dan hogere productie door dan gewoon eerder te komen? Wie reageert?
Als mijn dochtertje na 1 borst niet genoeg heeft, dan krijgt ze gewoon nog de 2de Ik merk dat het met periodes steeds verandert. Een periode heeft ze aan 1 genoeg, dan wilt ze weer een periode steeds 2 borsten... In de morgend, voor ik naar het werk vertrek, probeer ik haar steeds mijn 2 borsten te laten leegdrinken. Soms wilt ze dit, andere keren niet. Als ik savonds thuis kom met haar, dan drinkt ze bijna altijd 2 borsten leeg (schade inhalen waarschijnlijk). Ik zou gewoon naar je kindje kijken, als hij/zij na 1 borst tevreden is, Ok, anders gewoon de 2de aanbieden.
Mijn dochter krijgt gewoon tot ze genoeg heeft. Telkens maar een borst aanbieden zou sowieso 'niet eerlijk' zijn want de rechter maakt dubbel zoveel melk ivm de linker...
Hier ook nog steeds 1 borst (4 maanden). Heeft ze genoeg aan ws, dus is prima! Alleen soms lastig als ik weer zo "ongelijk" ben!
Ik bied de tweede altijd aan. Meestal drinkt hij 's ochtends 1 borst en later op de dag 2 omdat er dan minder melk in zit. Er zijn ook perioden geweest dat hij altijd maar 1 borst dronk of maar een paar slokjes uit de tweede. Toch bleef ik aanbieden. Gewoon de tweede aanbieden. Zie je vanzelf of je kleintje nog wil of niet.
Hier wou ze tot 2 weken geleden ook altijd maar een borst per keer en nu drinkt ze 's nachts en 's ochtends nog steeds een borst en de rest van de dag neemt ze de tweede borst ook. Hier bied ik wel elke voeding ook mijn tweede borst aan. Ze weten zelf wel wanneer ze vol zitten
Ik bied de tweede altijd aan en ze geeft dan zelf aan of ze aan nummer 1 genoeg had of nog wel wat wil. Zo waren er periodes dat ze maar 1 borst per keer dronk en periodes dat ze er weer 2 dronk.
Hihi, mijn rechterborst is mijn slechte borst. Die produceert echt een heel stuk minder. Als die aan de beurt is, moet ik ook altijd links aanbieden. Andersom hoeft dat niet en heeft ze genoeg aan links alleen.