Baby wil 's nachts elke 3 uur drinken

Discussion in 'Borstvoeding' started by IngeM, Oct 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. IngeM

IngeM Fanatiek lid

Dec 17, 2011
    1,590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Mijn ventje wil 's nachts nog elke 3 uur aan de borst. Hij werd afgelopen avond/nacht/ochtend om 21.00 - 00.00 - 03.00 - 06-00 - 09.00 wakker. Echt doorslapen is er nooit bij geweest. Hij wil echt drinken, alleen troost helpt niet, laten huilen wil en kan ik niet.

Doen meer baby's dit nog zo vaak? Ook overdag wil hij vaak drinken. Hij krijgt overdag rond 9.00 fruit, rond het middaguur een boterham met appelstroop en rond 18.00 groente.

2. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Dat is inderdaad pittig qua nachtrust. Ik heb er wel ervaring mee met mijn jongste dochter. Vanaf zes maanden begon ze weer onrustiger te slapen. Concrete tips om dit te doorbreken heb ik niet. Nadat ze een jaar was hebben we haar laten troosten door papa, omdat ik het niet meer trok.

Het vele drinken heeft weinig te maken met honger. Meer met de wil en de behoefte om bij jou te zijn. Mijn advies is wel om voldoende rust te nemen. Door op tijd naar bed te gaan of dat je man om 00.00 uur een voeding geeft. Ook overdag voldoende rust nemen helpt. Het is een fase waar je even doorheen moet.

3. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

Feb 24, 2012
    1,286
    9
    38
    Female
    Hier is het net hetzelfde.
    Ze heeft eens 3 nachten achter elkaar doorgeslapen, dit was een paar dagen voor ik terug aan het werk ging.
    Sinds ik werk wordt ze echt elke 3u wakker.

Op dagen dat ik thuis ben, drinkt ze overdag ook om de 3u.

In de opvang slaapt ze heel erg veel, en kan ze 5u zonder voeding. Ze drinkt daar ook heel weinig (flesje van 120 cc en 150gr groenten op een hele dag)

Ik heb dus wel het gevoel dat ze snachts inhaalt. Maar ik weet ook niet hoe ik dat kan veranderen.

Ik denk er altijd maar aan, dat die nachtvoedingen de productie in stand houden :)

4. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

Jul 21, 2013
    1,164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Poeh Inge en Nele, respect hoor!
    Ik weet nog van een aantal weken terug hoe pittig ik het vond 2x in de nacht te voeden. Dan ging ze rond 23 naar bed en kwam ze om 3.00, 6.00 en dan om 9.00. Nu slaapt ze van 23 tot 4.30 en komt dan pas om 8.30. Dus een voeding minder in de nacht en dat scheelt echt zo enorm veel voor je slaap!
    Ik hoop dat jullie het volhouden en dat het snel beter mag worden. En dat je anders eventueel een lieve man hebt die 1 voeding in de nacht wil geven af en toe zodat je een beetje bij kan trekken qua slaap.

5. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    1,613
    0
    36
    Hier heeft de jongste tot een jaar zeker 2 tot 3 keer per nacht gedronken. Nu ze 13 maanden is, is het wel wat rustiger. Ze wordt snachts nog wakker, maar kunnen we haar sinds kort weer sussen. Om 5 of 6 uur wil ze echt drinken. En dat vind ik prima.
    Maar ja het is zwaar dat moet ik toegeven. Ook heb ik me laten vertellen dat het normaal gedrag is.

Succes

6. 2jees

2jees Niet meer actief

Hier ook minstens 3x snachts, ik weet niet hoe het veranderen kan. Ik probeer er zoveel mogelijk in te berusten..

7. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Bij ons sinds een maand ook weer. En hij drinkt ook heel lang elke keer.
    Hij sliep eerst van 20.00 tot een uur of 3 a 4. Niet ideaal, maar te overzien. Nu slaapt hij van 21.00 tot 24.00 en daarna krijg ik hem ook nauwelijks meer weggelegd. Omdat ik het heel eng vind bij me in bed, heb hem met 9 weken eens onder mijn dekbed gevonden, slaap ik eigenlijk heel slecht. Ik ben aardig gesloopt. Ik heb me er bij neergelegd en laat hem nu in ons bed na de eerste keer wakker worden. Wel leg ik hem dan zo dat hij zo veilig mogelijk ligt. Daarnaast wissel ik alleen van borst als het mij uitkomt en niet meer na elke voeding. Dan hoef ik minder te doen.

Mijn oudste had dit rond dezelfde leeftijd ook. Dat werd beter toen hij meer at. Ik heb het idee dat darmpjes weer even moeten wennen aan ander voedsel en hun ritme overhoop gooit. Mijn oudste had ook wel echt honger, ik vermoed eigenlijk dat dit minder speelt. Hij krijgt regelmatig een flesje kv bij als ik te weinig gekolfd heb.
    Ik hoop dat het nog goed komt. Ooit vast wel, op hun achttiende gaan ze het huis uit.;)

8. Zolief

Zolief Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Wat fijn deze reacties. De positieve dan.

Hier doet ze het ook weer sinds een maand. Soms wel 2 x per nacht.
    Ik ben zo moe dat ik haar vergeet terug te leggen. Ik ben ook na het aanleggen gelijk weer ver weg in dromeland. Ik wordt soms wakker en leg haar dan in bed maar dat is dan meestal rond de tijd dat ze weer komt. Ligt ze een minuut in bed begint ze te huilen :(
    Of ik wordt wakker van gehap. Dus dan begint het cirkeltje weer gewoon opnieuw.

Aan de ene kant vind ik het niet erg, als ik maar wist dat het vanzelf weer overging en ik niet dit nog een half jaar moet volhouden. Ik hoop dus dat het binnenkort of over een maandje weer vanzelf overgaat.
    Ik zat net in dubio of ik dit nou weer moest gaan afleren door eerst te wiegen, of rondjes te lopen met haar tot ze weer in slaap was ipv te voeden. Maar meestal heeft ze echt wel trek.

9. Marvb

Marvb Fanatiek lid

Dec 17, 2012
    1,518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou er voor tekenen:D

10. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    hier ook een dame van ruim 6 mnd die meerdere keren per nacht wil drinken en dan vaak ook nog vroeg echt wakker is.. juist vanochtend, wanneer ik er vroeg uit moet en mn man bij de kids blijft besloten ze beide om nog even uit te slapen (kleine meid lag in ons bed)! hij lekker uitgerust en ik met wallen tot onder mn oksels. (kan dan echt nijdig op hem worden omdat hij snachts ook gewoon slaapt, maar ja hij kan er ook niks aan doen he)

op het cb begonnen ze ookal over laten huilen ed maar dat werkt gewoon niet. heb dat heus wel eens uit wanhoop geprobeerd. en soms slaapt ze wel goed, heel soms slaapt ze bijna een nacht door, en soms ligt ze de halve nacht bij mij in bed omdat ze dan rustiger is. maar idd, dan slaap je zelf niet rustig he.
    hoewel ik haar niet vergeet terug te leggen wordt ik wel een paar keer per nacht wakker met de vraag "heb ik haar wel terug gelegd" even na denken en dan weer gerust verder slapen hahahaha

11. Djtje

Djtje Actief lid

Sep 27, 2012
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi heel herkenbaar Marieken, ik wordt ook vaak wakker met de vraag of ik haar wel terug heb gelegd. Ik ben haar dan soms half slapend aan het zoeken (soms denk ik half slapend dat ze mijn kussen is of dat ze ergens in een hoekje ligt), maar dan ligt ze dus gewoon al in haar bedje..

Mijn dochter is nog wat jonger, wordt ook nog wel elke 3 uur wakker. Nu een week verkouden geweest en dan wordt ze elk uur wakker... Ben nu dus weer blij met de 3 uur.

In de ochtend laat ik haar meestal naast me slapen, het opstaan, wegleggen kost me dan teveel moeite. Eventjes bijtanken in de ochtend uurtjes.

12. andreams

andreams Bekend lid

Feb 19, 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk
    Hier ook een dame die ik op dit moment aan het voeden ben, maar ook al om 23.00 en 02.00. Straks zal ze er rond 06.30 wel weer zijn. Het is inderdaad slopend, zeker met een peuter erbij die ook niet fantastisch slaapt. Ik kan me er redelijk bij neerleggen, vervelender zijn de opmerkingen uit de omgeving: 'lijkt mij niet normaal hoor, nog zo vaak drinken', 'misschien heb je wel niet genoeg voedingsstoffen in je melk' :)?, dochter weegt inmiddels meer dan 10 kg), 'ik zou toch wat voedingen weg gaan laten' (hoe dan???) enzovoort. Ik hoop dat het vanzelf beter gaat worden, want na 7 maanden zo weinig slaap ben ik zelf ook wel redelijk uitgeput.

13. Aaf88

Aaf88 Bekend lid

Oct 26, 2012
    596
    279
    63
    Herkenbaar! En wat fijn om te horen dat er meer baby's zijn die zo vaak willen drinken. Om me heen lijkt het wel of alle kindjes al doorslapen! Mijn kleine komt ook zeker 3 keer per nacht (beter dan de 7 keer van de afgelopen weken ;)), en dan tussendoor soms speen terugdoen.
    Ik word idd ook wel eens wakker van: help, hij ligt nog naast me, onder de deken! En dan is het de arm van mijn vriend haha.
    Ik weet ook niet goed wat eraan te doen is, volgens mij niet zo heel veel. Ik probeer hem wel vaker aan te leggen overdag..

14. famke80

famke80 Bekend lid

Aug 2, 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar. Zeker een keer of 3, of vaker komt mijn dochter. Op een gegeven moment viel ik steeds vaker, met haar nog naast me in slaap. Haar bedje dus maar omgebouwd tot co sleeper, dus ligt ze wel in haar eigen bedje en kan ze zo bij mij drinken. En ik, ik kan zo beter slapen.

Share This Page