help,wanneer stoppen met kolven?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Shandy, 15 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Na mijn zoontje 5 maanden borstvoeding te hebben gegeven inclusief allerlei ups en downs is het nu zover dat ik ermee gestopt ben.
    (3 weken te vroeg geboren,baby lage bloedsuikers, glucose-infuus, bijvoeding,spruw, borstontsteking, borstweigeren door menstruatie, tandjes die eraan komen,oorpijn enzovoort)
    De laatste tijd voedde ik hem zelf twee keer per dag, tot een week geleden alleen smorgens en met die rottige menstruatie wilde hij helemaal niet meer. Ieder dingetje zorgde ervoor dat t nog harder terugliep. Gisterochtend zo'n 20 minuten gekolfd, 50 cc resultaat. Vanmorgen geen vol gevoel, maar onder de douche wat vocht eruit gemasseerd, is nu veel wateriger als t eerst was.
    Wanneer kan ik stoppen met kolven en of masseren?
    Kan ook gewoon weer op mn buik in bed liggen zonder dat mn borsten gevoelig zijn....

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Ach, wat een reis heb je achter de rug...*knuffel geeft*

Hoeveel 'vulling' ervaar je nu nog? En op welke momenten van de dag is dat? Kolf je nu nog al die momenten?
    Wanneer het zo is dat je enkel nog de ochtendvoeding deed, kun je die vanaf morgen gewoon laten vallen. Kolf enkel spanning af wanneer je die teveel opbouwt. Dit blijf je doen, na een dag of 3-5 zul je merken dat je geen spanning in de borsten meer opbouwt.

Evt. ondersteunen met een kopje saliethee in de ochtend. Werkt moedermelk-remmend.

Heel veel succes, en geniet van je mannetje! tot slot: bedenk dat 5 maanden heel mooi is, zeker de start heeft je kindje goed gedaan, daar ben ik van overtuigd!

3. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ik wilde perse borstvoeding geven en had zoiets van: we gaan ervoor. Ik voel weinig spanning,ook niet echt 'hardere' stukken.
    Borsten voelen wel wat zwaarder.
    Als ik spanning voel zal ik wat kolven totdat het minder zwaar voelt.
    Die 5 maanden waren niet altijd makkelijk, maar dit nemen ze ons nooit meer af!

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    that's the spirit!

Deel Deze Pagina