Hallo, ik ben erg benieuwd naar het ritme van jullie baby van 3.5 maand qua eten en slapen.. Mijn meisje is nu 3.5 maand maar heeft nergens een ritme in.. geen vaste tijden met eten en slapen, het is elke dag weer een verassing haha.. slaapt de nachten maar sporadisch Door! De ene keer krijgt ze 6 voedingen en andere keer 7 voedingen, maar net wanneer ze zelf wilt.. Ze zit nog steeds op voedingen van 120 +4 meer krijgt ze niet op! Hoe is dat bij jullie? Liefs een beetje onzekere mama
Hier ook nog geen echt ritme hoor. Het kan zo snel weer veranderen bij de kleintjes. Mijn mannetje morgen 12 weken en hij krijgt nu 5 voedingen, de nachtfles is echt naar de ochtend verschoven en hij drinkt om de 3,5 -4 uur. Nog geen echte vaste tijden, omdat hij soms wat eerder komt, als hij niet zoveel gedronken heeft. En al zou je vaste tijden hebben, die kunnen zo opeens veranderen. Hoeveel uur zit er tussen de voedingen? De hoeveelheid per fles ligt natuurlijk aan het gewicht. 6 voedingen voor deze leeftijd ook nog normaal hoor,
Ik werk in de kinderopvang en die ukkies van 3 of 4 maanden hebben vaak nog geen vaste tijden dat ze hun fles krijgen. Ze drinken gewoon om de 3,5 of 4 uur.
Hier wel een ritme. Ze wijkt misschien per dag een half uur af, maar doet de dingen wel ongeveer op hetzelfde tijdstip iedere dag. Het is ontstaan door gewoon haar behoeften te volgen. Ook hier 6x 120/4.
@pukjepuk Er zit gemiddeld wel 3.5 a 4 uur tussen de voedingen.. t ligt er ook maar net aan of ze indd haar flessen leegdrinkt.. Savonds probeer ik altijd wel een beetje uit te komen dat ze tussen 23 en 23.30 de laatste fles krijgt.. moet haar dan wel altijd wakker maken! En dan is t altijd afwachten hoelaat ze in de nacht komt.. meestal tussen 3 en 4 en heel soms half 6 6uur.. Ik volg ook zeker haar behoefte!! Zodra ze moe word gaat ze altijd gelijk slapen
Ja, maar hier was het ritme blijkbaar ook een behoefte van dochter. Ik denk dat niet ieder kind die behoefte heeft.
Hier een aardig ritme . Voeding tussen de 3,5 a 4 uur en dan 4 x 180+6 en heel soms een extra klein flesje naar behoefte . Laatste fles krijgt hij om 21:00 en dan slaapt hij door tot 7 uur . En om 8 a 9 uur krijgt hij weer zijn eerste fles.
Hier hetzelfde. Maar dan 5 flessen van 150+5, die niet altijd op gaan. Dit ritme heeft zijzelf bepaald, echt fijn!
Om de 3,5 a 4 uur komen is al een bepaalde regelmaat hoor. Vastere tijdstippen komen vanzelf als de nachtfles definitief naar de ochtend gaat verschuiven.
Hier eigenlijk ook wel een ritme, hij is nu 11 weken gepasseerd. De tijden wijken soms wel af, ligt eraan hoe laat hij wakker wordt in de ochtend, hij krijgt overdag 4 flessen van 160 cc en voor de nacht (22:30) een fles van 200 cc en slaapt dan altijd goed door tot circa 08:00. Het is een erg hongerig mannetje en krijgt dan ook Hero hongerige baby-flesvoeding en daar doet hij het super op. Hij slaapt eigenlijk van fles tot fles elke keer behalve na de 3de fles, dan is hij altijd wakker tot aan de 4de fles en heeft hij soms zijn huilmomentje.
En hoelaat gaan ze savonds bij jullie naar bed? Meestal krijgt ze rond 8 uur de eerste avond voeding en daarvoor gaat ze lekker in bad en Als ze dan de fles op heeft gaat ze naar bed alleen word ze dan na een uur weer wakker en wil ze niet verder gaan slapen.. soms laat ik haar gewoon liggen en valt ze na een poosje huilen en troosten in slaap maar vaak ook niet en haal ik haar er dan weer uit maar went ze hier dan niet aan?
Hier meestal 19:30 - 20:00 echt tijd om de avond te beginnen. Hij valt alleen niet direct in slaap en vaak genoeg wordt hij dan weer naar 45 minuten wakker en gaat dan huilen. Als hij blijft huilen, ga ik gewoon naar hem en laat ik hem eventueel in mijn armen in slaapvallen of ik lees een boek naast hem zodat hij makkelijk in slaap valt. Dit in slaap helpen in de avond is niet elke avond, hij kan ook gewoon tot de late voeding doorslapen. Ik heb zelf niet het idee dat hij er teveel aan went, want een volgende avond slaapt hij gewoon zelfstandig door tot de late avondvoeding.
Rond 6 uur de fles, nog eventjes bij ons zitten terwijl wij een kopje koffie drinken, dan al vrij vlot in bad en op bed. Meestal slaapt ze om half acht. Ik haal haar om 23.00 uur uit bed, schone luier en een laatste flesje, maar dit doet ze half slapend allemaal. Rond half twaalf gaat ze haar wiegje in en om 7 uur 's ochtends meldt ze zich weer. Valt ze niet weer in slaap als je haar op de arm neemt en wiegt? Dat doen wij nog wel eens. Daarna kunnen we haar weer in bedje leggen en slaapt ze verder. Echt eruit halen en mee naar beneden nemen enzo doen we 's avonds niet.
Dat vind ik dus ook een hele mooie tijd om naar bed te gaan alleen ik wil ze voor t flesje in bad doen alleen soms valt ze rond 6uur weer in slaap en dan red ik dat qua tijd al niet meer en dan twijfel ik altijd wat ik moet doen.. heb jij dat ook wel eens? Net als nu valt ze weer bijna in slaap en word dan net iets te laat wakker
Vaak is ze dan ineens gewoon weer klaar wakker net als in de middag dus dan neem ik ze bij me maar is ze wel huilerig en slaapt ze na een uur pas weer! Soms weet ik niet zo goed wat te doen haha.. het is ook ons eerste kindje
Nee, dat heb ik ook hoor. We hebben al heel wat uitgeprobeerd en langzamerhand kom je er een beetje achter.
Met die leeftijd was dit ons ritme; Slapen Wakker? Verschonen Voeding Knuffelen/spelen tot eerste signalen van moe zijn Naar bed Geen tijden erbij. De tijden kwamen vanzelf toen er hapjes bij kwamen en zoontje steeds langer wakker kon blijven. Nu een mooi ritme. Mijn zoontje ging beter slapen bij een voorspelbaar ritme. Ook ging hij nooit in de box om te slapen. Gewoon naar bed, donker maken. Uiteindelijk is hij nu een makkelijk ventje die overal kan slapen. Kindjes kunnen dus veranderen. Wat nu lastig gaat kan straks ineens prima gaan.
Mijn zoon (8 mnd), krijgt nog steeds niet op vaste tijden een fles. Nooit gehad ook. Hij krijgt voeding zodra hij honger heeft, en niet omdat het tijd is. En over doorslapen, dat doet ie pas sinds een maand. En nee, echt niet elke nacht. Ach, ooit smeert ie zelf zn boterhammen en is hij niet meer uit bed te slaan. Ooit.
Dafne gaat om 19 uur naar bed. Ik maak haar om 22.30 wakker voor de laatste fles, die ze slapend drinkt. Slaapt dan weer tot 6.30. Haar flessen zijn, om en nabij, om 6.45, 11.30, 14.30, 18.00 en 22.30. Ongeveer 1,5 uur wakker telkens, dan slapen tot volgende fles. Behalve tussen fles 3 en 4, dan slaapt ze maar half uurtje, max drie kwartier.
Welke slaapsignalen zijn voor jou trouwens het teken dat ze op bed moet? In het begin keken wij braaf naar de gaapjes, maar dan waren we nog wel drie kwartier tot een uur bezig met een gefrustreerd en klaarwakker kind. Toen kwamen we erachter dat ze ongeveer tien minuten voor het slapen gaan in haar oogjes wrijft. Dat was dus een veel beter signaal.