Hoi meiden, Helaas zit ik inmiddels aan huis gekluisterd en moet ik menigeen op pad sturen voor de laatste boodschappen. In mijn kraampakket zitten twee pakken kraamverband. Ik beval in het zkh. Toen ik vorige week helaas in het zieknhuis lag zag ik dat ze op de wc voor de vrouwen ook libresse normaal hadden staan. Zal ik een paar van die verpakkingen in huis halen of is jullie ervaring dat dát te dun is? Thnx!
Ik kreeg de tip van de kraamzorg in ieder geval nog 1 pak maandverband bij te halen. Het liefst dikke, van een huismerk, want daar zit het minst plastic in (dat gaat zo lekker broeien en dat in combinatie met evt. hechtingen, brrr!). Die dunne hebben eigenlijk altijd een toplaag van plastic, dus die zijn niet aan te raden! Groetjes & heel veel succes de komende tijd!
ik had een subtotaal ruptuur en dan is dat harde schurende broeiende plastic geen goed idee nee. Gewoon dat goedkope dikke (en zachte) maandverband kopen dus.
Kotex maxi nacht wordt hier op het forum wel aangeraden en is mij (weliswaar keizersnee) goed bevallen!
Inderdaad een goeie op het moment dat je kan stoppen met kraamverbanden. Overigens is dat meestal echt nog niet meteen hoor. Dus later iemand op pad sturen voor mvb kan ook nog wel.
Ik heb toen mijn hechtingen eruit waren Sanature gebruikt. Dit is wegwerpmaandverband, maar wel met heel veel katoen. Hierdoor heb ik geen irritaties gehad. Misschien is Naty maandverband ook wel wat, maardat heb ik niet gebruikt. Ik kan erg slecht tegen gewoon maandverband enne... tampons... nu even niet.
In het ziekenhuis hier hadden ze tena lady. Die had ik zelf ook gekocht voor als de pakken kraamverband op zouden zijn. Ik heb ze een paar dagen gebruikt, en toen weer terug gegaan naar het goedkope kraamverband, de randen van de tena schuurden precies langs mijn knip!! Dat deed dus behoorlijk zeer! Nu heb ik gewoon maandverband van always, en dan gewoon heeeeeeeel veel luchten!
Kotex is echt super! Zowel het zwarte pak (nachtverband) als de witte pakken (verschillende diktes) zijn zonder plastic en worden hier in het ZH ook gebruikt!