Pil vergeten in week 1

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Manon21, 25 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manon21

Manon21 Lid

28 aug 2008
    14
    0
    0
    Hallo,

Ik slik al lange tijd de Yasmin pil. Ik ben hem nog nooit vergeten, maar afgelopen zaterdag ben ik hem vergeten. Dit was in de eerste week (pil 6 van de 21). Op zondag kwam ik hier achter en heb ik twee pillen ingenomen, die van zaterdag én zondag. Ik heb in deze week wel sex gehad. Zou ik nu zwanger kunnen zijn? Zo ja, wat is dan het beste tijdstip van testen? En is het nodig om deze periode extra voorbehoedsmiddelen te gebruiken?

Bedankt voor de reactie.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

De kans is klein maar geen nul, het is verstandig om tijdens deze strip extra voorbehoudsmiddelen te gebruiken. Indien je zwanger zou zijn dan kan je twee a 3 weken na de onbeschermde gemeenschap een test doen.

Imke

3. Manon21

Manon21 Lid

28 aug 2008
    14
    0
    0
    Dit is dus in feite gewoon in de stopweek testen? Ik lees namelijk ook het één en ander over testen ná je stopweek wanneer je de pil gebruikt. ('Testen tijdens de menstruatieperiode kan overigens een onbetrouwbare uitslag geven; je dient dus te wachten tot na de menstruatieperiode.' Bron: Predictor site) Wanneer kan ik nou het beste testen?

Deel Deze Pagina