Hallo allemaal! Ik ben nieuw hier dus ik weet niet of ik het goed gedaan heb zo . Mijn vriend en ik proberen nu een jaar zwanger te worden. Ik ben in oktober 2015 gestopt met de pil en ben ongeveer 12 jaar aan de pil geweest. Best een tijdje, maar het zou dus goed kunnen dat alles nu volledig uit mijn lichaam is qua ontpillen. Ben het eerste half jaar echt super onregelmatig ongesteld geweest (soms zaten er wel eens 6 weken tussen) maar de afgelopen 4 maanden kon ik de klok er op gelijk zetten. Dat is fijn want dan kun je eigenlijk echt beginnen alles bijhouden met ovulatietesten etc. Nu is het zo dat ik 23 september voor het laatst ongesteld ben geweest. Gewoon een volledige ongesteldheid van 5 dagen. Niks raars dus. Ik had op 20 oktober weer ongesteld moeten worden maar dit gebeurde niet. Ik was 1 dag over tijd en dat kan natuurlijk nog gebeuren. Maar toch al iet wat verdacht. Wel die avond er voor al wat hoofdpijn en krampen gehad wat ik eigenlijk elke maand de dag voor m'n ongesteldheid heb. Maar 2 dagen later was er nog geen ongesteldheid te bekennen en ik deed voor de zekerheid toch maar een test. Negatief. Oké, prima. Dan maar geduld hebben en afwachten tot ik ongesteld werd. (Wat behoorlijk frustrerend is als je een kinderwens hebt en je weer moet wachten) Ongeveer na dag 6 wederom een test gedaan en ook deze was Negatief. Helaas. Ondertussen wel constant het gevoel dat ik ongesteld moest worden, krampjes, hoofdpijn. En ontzettend veel wit afscheiding, iets wat zo veel was dat het op begon te vallen. Maar na dag 8 duurde het allemaal wel erg lang en ik besloot de HA op te bellen. De volgende dag kon ik terecht. Ze vroeg me de standaard vragen (pijnlijke borsten, honger, etc) maar daar had ik eigenlijk geen last van. Wel geeft mijn vriend aan dat ik ontzettend last heb van stemmingswisselingen en ik ben ineens gek op toetjes. At dat nooit normaal gesproken. Maargoed, ze kon eigenlijk nog niks voor me betekenen omdat ik 'nog maar' 9 dagen over tijd was. Ze zei: als je volgende week donderdag nog niet ongesteld bent, bel me dan even en dan gaan we een afspraak maken voor een bloedtest. Eergisteren zat ik 'S avonds eens in m'n app te kijken die bijhoudt wanneer ik ovuleer en dat bleek dus normaal gesproken deze week te zijn. Mijn vriend vroeg of ik niet nog een ovulatietest had (heb ik wel een foto van maar weet niet waar ik dit kan uploaden) deze had ik nog wel en ben het eens voor de grap gaan doen. Zo gezegd zo gedaan. Eerst kwam er in het test venster een plusje te staan en bij de controle venster ook. Na 5 min een dikke roze/paarse streep wat dus betekend dat ik ovuleer!! Ik snap er helemaal geen reet meer van haha. Dus ik weer op Google want Google is dan zéker je beste vriend. En las tot mijn verbazing dat de LH-waardes niet ver van de HCG waardes afliggen en dag je in principe een ovulatietest kunt gebruiken als zwangerschapstest. Maar je kan er natuurlijk niet vanuit gaan. Al met al een hele vage wazige situatie en ik was benieuwd of er ook meerdere mensen zijn met deze (onzekere) situatie waar ik nu in zit. Ik vind het allemaal erg spannend maar hou er absoluut geen rekening mee dat ik zwanger kan zijn. Anders had ik allang positief getest en/of al wat gevoeld. Ik hoop dat er mensen zijn met ongeveer dezelfde ervaring want ik word gek op dit moment haha. Liefs.
Een zwangerschapstest zou nu dan ook positief moeten zijn. Je hebt gelijk dat hcg dichtbij LH ligt. Nu kunt een LH piek ook opwekken met hcg. Het kan gewoon gebeuren dat je wat later je ei hebt deze ronde, eens in de zoveel tijd een langere cyclus is heel normaal.
Bedankt voor je reactie Adrianna! Daar lijkt het inmiddels wel op. Maar ik vind dat een vreemde gedachte dat je zomaar ineens een cyclus overslaat maar het schijnt te gebeuren inderdaad. Maar lees ook vrij veel dat er sommige mensen het d.m.v. een bloedtest bij de huisarts pas achterkomen dat ze zwanger zijn. Dat is bv een vriendin van mij overkomen die na 2,5 week toch maar eens de dokter heeft opgebeld. Nogmaals, hoop is al ver te zoeken en ga er inderdaad vanuit dat ik ooit nog wel eens weer ongesteld wordt Ben alleen zo benieuwd of ik de enige ben, ook qua ovulatietest etc. Het is en blijft vreemd. Morgenvroeg de HA opbellen en dan maar een einde maken aan deze onzekere situatie want voel me er niet gerust op.
Raar idd. Je hoort wel vaker dat ze negatief testen terwijl ze wel zwanger zijn. Helemaal een cyclus overslaan heb ik nog nooit meegemaakt en durf ik niks over te zeggen. Denk dat je morgen met bloedtest wel met zekerheid kan zeggen of je zwanger bent of niet. Succes! Ik hoop het voor je
Bedankt voor je reactie Chant26! 😊 Ik vind het ook een erg vreemde gedachte dat je zomaar ineens een cyclus overslaat maar het schijnt te gebeuren inderdaad. Maar lees ook vrij veel dat er inderdaad veel mensen zijn die d.m.v. die bloedtest bij de huisarts er pas achterkomen dat ze zwanger zijn. Dat is bv een vriendin van mij overkomen die na 2,5 week toch maar eens de dokter heeft opgebeld. Nogmaals, hoop is al ver te zoeken en ga er inderdaad vanuit dat ik ooit nog wel eens weer ongesteld wordt 😑 Ben alleen zo benieuwd of ik de enige ben, ook qua ovulatietest etc. Het is en blijft vreemd. Morgenvroeg de HA opbellen en dan maar een einde maken aan deze onzekere situatie want voel me er niet gerust op. Nogmaals bedankt en ik laat het weten!
Ik ben ook een keer 2 weken overtijd geweest en daarna gewoon ongesteld geworden... kan ook zijn dat je cyclus een keer oveegeslagen wordt. Ik duim voor je dat je snel meer zekerheid hebt!
Raar inderdaad maar ik lees of hoor het wel vaker. Het kan dus wel dat je later ovuleert maar vervelend is het wel! Overigens zou ik het wel even gezellig maken deze dagen
Als ik je verhaal zo hoor, ben je niet zwanger maar heb je idd een cyclus overgeslagen. Als de ovulatietesten op een zwangerschap had gereageerd, dan had een zwangerschapstest ook positief moeten reageren..... Dus denk dat je nu je eisprong hebt.
Een cyclus overslaan kan zomaar gebeuren. Ik heb het ook ook gehad alleen 3 maanden lang kijk maar naar me handtekening. Geen zorgen over maken gebeurd vaker. Nu je een positieve ovulatietest hebt lekker gezellig maken met je vriend
De kans dat je zwanger bent zonder positieve test is heeeeel erg klein. De kans dat je een cyclus hebt overgeslagen is veel groter. Ik zou er dus vanuitgaan dat je nu je eisprong hebt en deze kans dan dus ook benutten vandaag 😉
Soms heb je wel een lhpiek maar geen eisprong. Je lijf Probeert het later dan nog een keer. De enige manier om echt zeker te zijn van je eisprong (zonder bloedprikken en echo's) is temperaturen. Ik denk dag je nu dus je eisprong hebt. Ik heb het zelf ook een keer gehad, oh piek, geen temp stijging. Vervolgens een week later weer een lhpiek en wel een tempstijging.
Bedankt voor de reacties allemaal! Doet me echt goed dat ik er op dit forum over kan praten 😊 Ik heb net de HA gebeld en doe voor de zekerheid een bloedtest. Dan kan ik het in ieder geval uitsluiten. Ik laat het weten wat de uitslag is! Liefs 😘
Ik denk ook dat je een cyclus heb overgeslagen of een latere eisprong. Ik heb 2 keer gehad dat ik een cyclus overgeslagen heb.
Spannend! Ik kan het mij goed voorstellen.. Ik heb het ook één maand gehad (zie mijn onderschrift). opeens ver over tijd, maar negatieve zwangerschapstesten.. Ik hoop voor je dat het raak is. Ik ga voor je duimen.. PS bij mij duurde het nog best lang voordat ik de uitslag had.. ik had eerst een afspraak met de dokter, de volgende dag bloed prikken en toen nog 4 of 5 dagen wachten op de uitslag (en toen had mijn lichaam mij inmiddels ook al duidelijkheid gegeven helaas).. Ik vertel het even zodat je je erop voor kan bereiden..
denk dat iedereen het ooit wel eens meegemaakt heeft en een cyclus heeft overgeslagen. maar ik ben benieuwd. succes! lange cyclus is gelukkig niet meteen een reden om geen ei te krijgen, dus wie weet!
Ik heb nog nooit een cyclus overgeslagen... wel eens ineens 4 dagen overtijd met een regelmatige cyclus maar dat was het dan ook Toen ik zwanger was had ik na een week overtijd (om de theorie te testen) ook een knal positieve ovu test. Maar mn zwangerschapstest was ook al vanaf 2 dagen voor nod posi. Wanneer heb je nu voor het laatst getest?
Ik ben ook een keer 30 dagen overtijd geweest. Daarna op de dag dat ik weer ongesteld zou moeten worden weer ongesteld geworden. Je lichaam kan zo gek doen