Hebben jullie een favoriete houding om te zitten? In bed red ik me prima, ik kan inmiddels niet meer slapen zonder m'n voedingskussen! Maar overdag, zittend, heb ik het nog weleens benauwd. We hebben vanochtend de groeiecho gehad (ivm SUA, gelukkig doet ie het super: 1503 gram) en daaruit bleek dat onze kleine in stuit ligt, nog steeds/alweer.. Dat dacht ik zelf al die tijd ook te voelen: onderin krijg ik veel schopjes, bovenin voel ik vaak iets hards en groots. Duidelijker kan haast niet Ik weet dat hij nog ruimte heeft om te draaien, maar voor nu moet ik het er maar mee doen dat hij steeds met z'n hoofd bij mijn ribben ligt. Ik kan veel zithoudingen niet meer aannemen; ik ben zelf maar een kleintje, dus de baby heeft al niet enorm veel ruimte.. In de meeste houdingen voel ik echt z'n hoofd/armen tegen m'n ribben of heb ik het benauwd. Er zullen vast genoeg meiden zijn die dit herkennen! Tot nu toe heb ik nog geen favoriete houding ontdekt, zittend dan. Thuis kan ik lekker in mijn voedingskussen hangen, maar hoe doen jullie dat als je ergens anders bent?
Gewoon niet, ik ben zelf ook klein en met 30 weken kon ik ook niet meer fijn zitten. Ik had zelfs op den duur gewoon helemaal een beurse plek onder m'n ribben. Probeerde de baby wel eens een beetje naar beneden te drukken, maar ook dat hielp niet. Toen hij met 36 weken ingedaald was ging het wel iets beter. Voor zolang het duurde...
Bij mij was de kleermakerszit voor de bank op de grond favoriet en ik zat vaak op zo'n bal de laatste weken. Hoe gaat het verder met je?
Hee wat leuk! Gaat goed hoor! Wel de gebruikelijke kwaaltjes, maar tot nu toe mag ik eigenlijk nog steeds niet echt klagen! Hoop dat daar ook alles goed gaat?! Je mag me anders wel even pb'en hihi.
Ik zat graag met mijn benen sowieso op de bank. En niet te lang zitten, kreeg daar pijn van in mijn rug. De laatste weken kon ik nog minder houdingen, voelde overal baby zitten haha.