Hallo allemaal, onze dochter van net 1 1/2 heeft sinds gisteren ondekt dat ze uit haar ledikantje kan komen. Ze gaat dan op haar tenen staan en laat zich voorover hangen tot ze eruit valt. Toevallig was ik er gisteren bij en zag ik hoe ze op haar hoofd belande. Ik vind het niet zo'n fijn idee dat als ze dit weer doet en verkeerd terecht komt.. Toevallig heb ik laatst een meegroeibedje gekregen, maar eigenlijk vindt ik haar hier wat jong voor. Wat vinden jullie? Graag tips.
Zo dat is een harde zeg!! Ik zou ze dan ik een peuterbed gaan doen, mijn zoon klom er op die leeftijd ook al uit maar dan wel als een aapje klom hij gewoon overheen. Gewoon laten vallen vind ik zo naar idee!! Heeft ze wel een slaapzak aan??
Direct over naar dat andere bedje. Dit is echt veel te gevaarlijk en ga je haar niet afleren, (of eigenlijk: voordat je haar dit afgeleerd hebt, heeft ze een keer een hele nare val gemaakt). Liever dus 10 keer lopen de komende tijd om je kleintje terug in bed te leggen, omdat ze eruit gestapt is, dan dat je 10 keer moet om een kind dat op d´r koppie valt, van de grond te vissen. Mijn ervaring is overigens dat het even een kwestie is van consequent terugleggen in bed een paar dagen en dan snappen ze dat het de bedoeling is dat ze blijven liggen en slapen ze weer gewoon. Overigens: traphekje nu dus dicht als ze op bed ligt!!!! (Dat ze niet ook nog eens van de trap af dondert....)
Iris heeft wel een slaapzak aan, maar deze hindert haar ook nergens in, ze rent er zelfs mee door de kamer. Ik ga straks maar het bedje omwisselen. Jullie bevestigen wel mijn gevoel, idd liever een paar keer uit bed om haar erin te leggen ipv dat ze een ongeluk krijgt. Mijn vriend heeft er meer moeite mee, omdat hij bang is dat ze uit het meegroeibed valt, deze val is veel minder hoog en dan rolt ze er meer uit. Ik ga het ander bed meteen proberen!
Leg het matrasje van het ledikant naast het bedje maar dan wel aan het kant waar je meestal je dochter treft in het ledikantje. Ligt je dochter altijd stil bij het hoofdeind dan dus daar. Mijn dochter begint aan het hoofdeind en eindigd aan de andere kant. En voor de zekerheid nog een deken ofzo tot je zeker weet dat het ok is ooooofff even ergens een plank scoren en dat tussen bedje en matrasje doen zodat ze daar tegen aankomt.
Je kunt ook twee spijlen uit het ledikantje halen zodat ze er op die manier uit kan komen. Als dat te weinig is zou je ook nog de hele voorkant eruit kunnen halen, zodat je een soort bedbankje krijgt...
hihi krijg je hetzelfde idee als een peuterbedje, dan maar meteen aan het peuterbedje laten wennen toch als je er toch al 1 hebt.
Andere bedje als de donder gaan introduceren en eventueel zo'n bedscherm halen zodat ze er niet al slapende uit rolt want dan zijn de rapen gaar en wil ze er niet meer in. En leer haar hoe ze hier uit kan klimmen! Niet bang zijn dat ze het dan dus ook gaat doen. Want dat doet ze toch wel. Kan je dr beter leren dat ze met dr benen eerst moet gaan ipv met dr bol.
mijn zoontje deed dit ook en is lelijk op z'n mondje gevallen het ging ook hevig bloeden nu ligt hij sindsgister in een peuterbedje
Pfff..zal echt bng zijn dat ze d'r nek breekt; snel ander bedje. Is haar matras dan zo hoog? Als (mijn) Iris in d'r ledikant staat kan ze er echt niet zo over heen; moet ze flink klimmen hoor!
Heb net bij een ander topic al geplaatst dat mijn zoon ook al een keer ontsnapt is. En dit ook uit zijn meegroei bed. Ik heb een normale 1persoons dekbed genomen in een zak en die dus overdwars over het bed als deken. Want die kan een heel stuk strak onder het matras en legt zo ook de slaapzak goed vast. Mischien dat het bij jou ook werkt. Zal voor je duimen. Liefs Janna
Zit er hier ook op te wachten hoor dat mevrouw ineens naast dr bedje staat. Maar als ik ook maar t idee heb dat ze t probeert gaat ze in een gewoon bed (peuterbed) want ga echt niet afwachten of ze n keer verkeerd neer gaat komen en n tand breekt/tand door de lip heeft of erger! Gewoon mee gaan in de ontwikkeling van je kindje en zorgen dat het veilig is. nav deze post zit ik er nu over te denken om er maar eentje vast aan te schaffen...Al zou ik niet weten waar ik die kwijt zou moeten opt moment...
Meid mijn kleine meid doet dit ook sinds ze kan lopen vanaf 13 mnd dus al .. ik heb de spijltjes er uit gehaald.. en toen ze er eenmaal weer mee gestopt was met uit bed klimmen heb ik de spijltjes weer terug gedaan en begon ze weer met klimmen haalde ik ze er weer uit.. en ja die slaapzak hinderd ze echt niet he?, vervelend.. succes met het andere bedje
Ik zit hier ook al op te wachten, voordat mijn zoontje dit door heeft. Hij heeft nu een erg dikke slaapzak aan met mouwen, die ook iets te lang zijn, dus hierdoor lukt het denk ik niet gelukkig maar! Ik zou ook gaan voor het peuterbed, aangezien je er toch al een hebt.
Over gaan op een meegroeibed Als ze uit dr bedje valt en ze komt verkeerd terecht dan vergeef je het jezelf niet meer Mijn dochtertje (was toen 16 maanden) deed precies hetzelfde, en die heb ik ook gelijk over gedaan Het is wel ff wennen maar voor de veiligheid veel beter!!!
Bedankt voor alle reacties. Er zijn dus meer ondernemende dreumesjes die er al vroeg uit klimmen. Sowieso klimt Iris overal op. Haar ledikantje is ook een standdaard model, waarvan werd gezegt dat ze er sowieso wel tot 2 jaar in kan. Maar het ene kind is het andere niet natuurlijk... Vanmiddag heb ik haar al op het meegroeibedje gelegd, de eerste keer dat ik ging kijken had ze het bedje vol gestouwd met boekjes en zat ze er trots tussen in... Ik heb de boekjes opgeruimd en gezegd dat ze moest gaan slapen. Ze heeft toen een uurtje geslapen. Ik heb haar nu 10 minuten geleden in bed gelegd, eerst huilde ze wat maar nu lijkt ze toch te slapen. Ik ben benieuwd hoe het vannacht gaat. Ik heb voor de zekerheid dit keer de babyfoon maar aan. We hebben ook gelijk de deurkruk omgezet, zodat ze de deur niet (of moeilijk) open kan krijgen en natuurlijk nu elke avond het traphekje dicht.
Wij hebben van Jesses bedje het bodempje plus matrasje een paar maand geleden op de grond gelegd. Wel op vier planken, zodat het matrasje kan luchten, maar hij kan er nu niet meer uitklimmen/vallen.