Hallo, Dochter heeft het over niks anders dan ballet, ze wil zo graag 'ballerinales'. Ik heb even rondgekeken en het wordt hier in de buurt aangeboden. Zijn er hier moeders die hun kind op ballet hebben zitten? Vinden jullie kinderen het leuk? Dochter wordt volgende week 4, we hebben dus afgesproken dat we eerst gaan kijken hoe het op de grote school gaat.
Mijn oudste zit op ballet. Vanaf 3 jaar al. Ze gaat graag dansen. Vorig jaar heeft ze zelfs opgetreden in het Zuidplein theater. Al die kleine meisjes in roze balletpakje is ook heel schattig om te zien.
Mijn dochter is net 4 en zit een paar maanden op ballet. Niet heel klassiek, het heet Disney dance. Ze dansen op kinderhits met klassieke invloeden. Echt heel erg leuk, mijn dochter vind t fantastisch.
klinkt leuk! Ik wil haar in maart een proefles laten meedoen en kijken hoe dat bevalt.Lijkt me super schattig om te zien 1 Waar hebben jullie de pakjes vandaan? Pakje, maillot en balletschoenen moeten we dan aanschaffen.
Ik heb dr pakjes gewoon bij de h&m vandaan. Pakje, tutu en balletlegging. Schoentjes heb ik volgens mij de scapino gekocht
Oh, super leuk Mijn dochter is niet zo danserig, maar ik denk verder dat t geweldig is voor kleine ballerina's! Wij zijn wel naar peutergym geweest, was ze net 2 jaar. Daar deden ze t laatste kwartier ook altijd dansjes en dansspelletjes. Vond ze toen wel heel erg leuk. Als ze over een tijdje naast school en zwemmen nog tijd/energie heeft, gaan we dat misschien wel weer doen. Afgelopen week heeft ze dr gym/balletschoentjes voor de schoolgym gekregen en daar is ze iig ook helemaal dol op. Ze heeft ook een Assepoester (Efteling) balletpakje, ook leuk. Al is mijn dochter dan wel weer meer van prinsessen en elfjes..
Het eerste pakje en schoentjes heb ik bij de H&M vandaan gehaald. Ben je voor 10 euro klaar. Nu dat ze niet meer zo hard groeit heb ik bij een danswinkel in Rotterdam een balletpak, maillot en echte balletschoenen gehaald.
Met 2,5 jaar hadden we hier al een kleine ballerina in huis, is wel echt klassiek ballet. Uurtje per week, ze vindt het geweldig!
Hier moeten we wachten tot 3 jaar want dochter wil ZOOO graag! Ze doet de hele dag niets anders dan dansen, dansen en dansen. Ik wil graag dat ze of op een specifieke peuterdansles gaat of op klassiek ballet (zelf ook gedaan). Nog een paar maandjes!
Hier dochter van 3,5 en ze zit al 3 maanden op ballet. Tot kort was ze de jongste in de groep (andere kindjes zijn al ruim 4 of 5 jaar) maar ze had geen moeite mee. Wat betreft de balletoutfit, ik heb alles bij een danswinkel gehaald: balletpakjes, rokje, maillot en schoenen.
J. zit ook op ballet sinds ze drie jaar is (nu nog peuterdans, straks ADV), ze vindt het geweldig. (Anders had ik haar er ook wel afgehaald. ) Balletpakje, schoentjes en maillot komen bij Papillon (danswinkel) vandaan. H&M heb ik ook gekeken, maar de prijs van een balletpakje scheelde maar een paar euro (en het rokje deed pijn, volgens mij dochter, was ook heel anders gestikt dan bij het pakje van Papillon) en de schoentjes 'moesten' zo zijn als de schoentjes van Papillon. Bij de peuterdans zijn er hier wel kinderen die in andere kleding dansen, maar vanaf ADV zijn de kledingseisen vrij streng (lichtroze balletpakje, roze balletschoentjes en eventueel een lichtroze maillot en een lichtroze vestje)...zou daar dus even naar vragen voor je van alles aanschaft.
Goeie tip! We gaan eerst een proefles volgen, dan gaat ze in haar gymkleding en kan ik meteen even kijken wat de rest aan heeft en info vragen.
Mijn dochter zit nu bijna een jaar op ballet (ze wordt in maart 5) en vindt het fantastisch!! En ook zij heeft vorig jaar opgetreden in theater Zuidplein, dus ik denk dat Stroopie en ik elkaar misschien wel eens gezien hebben bij dezelfde balletschool..
Hmm waar zitten jullie dan op ballet tinus en stroopie? Want toen ik balletjes zocht in de buurt f Daar was er bar weinig te vinden. Ze zit nu via skvr op kleuterdans. Met een klassieke juf dus voor dochterlief is het nog steeds "balletles". Hier ook kleding van h&m... E ze niet graag over haar kleding maar zowel de "maillot" als het pakje zitten prima en kriebelen en schuren niet. (Rokje hebben we niet.. Dus daar kan ik niks over zeggen) Wil alleen nog een paar beenwarmers erbij... Maar kan ze tot nu toe niet echt vinden.. (Bij voorkeur in lichtroze trouwens...)
@Saskia78: Het zit sowieso in de Alexanderpolder, Hillegersberg en Kralingen en ook in Capelle en Krimpen. En dan inderdaad ook nog bij de SKVR op een aantal locaties. Beenwarmers zou ik ook bij Papillon voor kijken, die hebben dat zeker. Of anders online, bv. bij balletkledingwinkel.nl
@niekekris: dat is wel een beetje te ver weg In de binnenstad zit ook een balletschool.. Maar de les zou dan maandag tot 18.00 zijn. Niet echt iets waar ik gelukkig van wordt...
Hier trouwens groot fan van Miss-salsa.nl Hebben ook veel betaalbare en goede kinderkleding. En niet goed, kun je het gewoon zonder gezeur terugsturen.
@Saskia78: Woon je in het centrum? Dan is de SKVR wel handig...en die hebben op een gegeven moment (vanaf een bepaalde leeftijd) toch ook klassiek ballet?
Ook wij hebben een kleine ballerina in huis (bijna 3) Als ze een jurkje aan heeft staat ze te dansen en te springen en roept ze ook: Kijk mama, ikke ballina . Hier mogen ze pas vanaf 3,5 of zo op klassiek ballet, maar ze zijn hier wel heel streng met de kleding: zwart pakje, malliot, schoenen in roze, beenwarmers bij voorkeur niet. Ik heb zelf jaren in rotterdam klassiek ballet gedaan, en wij mochten echt aan wat we wilden, dat was juist zo leuk, maar hier mag dat dus niet.
mijn oudste start over een paar maanden. De dochter van onze gastouder geeft les in klassiek ballet en houdt een plek voor haar over.. volgens mij ga ik janken de eerste keer haha..