Help.. 1e keer vliegen en vragen over bagage

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door baby90, 21 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maps

Maps Bekend lid

18 mei 2017
    631
    680
    93
    Vrouw
    Er zijn ook opblaas peuterbedjes, een soort matrasjes met een rand eromheen, die kan je op een 1 persoonsbed leggen zodat ze er niet uitvallen. Heeft mijn vriendin gedaan toen ze met haar zoontje van 3 ging rondreizen in Amerika, ideaal kind sliep overal.
    En die prijsvechters zijn inderdaad rot maatschappijen, niet alleen denk je goedkoop uit te zijn.. ja als je 2,5 uur niks eet, drinkt, zomaar ergens gaat zitten en met een etui reist :roflmao:. Ze melken ook nog eens het personeel uit, vliegers & cabine zijn vaak ver uit hun uren gelopen zijn(volgens onze normen, want een cao kennen ze niet) en er onveilige situaties zijn ontstaan. Ryan air is de smerigste werkgever ooit.. zou daar nooit een voet aan boord zetten:o:

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nou, vooral dat laatste. Walgelijk. Ik pas ervoor om als stapelvee behandeld te worden, om €5 voor een blikje cola neer te leggen en die sandwiches zijn echt niet om te vreten. Dan leg ik liever wat extra geld neer om iets beter behandeld te worden.

Ik ben nog steeds benieuwd of je op het vliegveld niet nog eens moet gaan betalen omdat je bagage toch net ff teveel is, of te groot.
    En nog is jullie idee van reizen niet mijn idee van relaxed op vakantie, maar ik wens jullie veel plezier en hopelijk geen grote frustratie en stress bij inchecken.

Maps vindt dit leuk.
  3. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Nou.. Het is de 1e keer maar ook de laatste keer dat we met ryanair gaan vliegen denk ik:eek:
    Ik heb alle koffers opgemeten en 1 leek 2 cm te breed. Durf dat na die verhalen niet aan, dus leen er een van mn moeder:D
    Ik begreep dat je na de douane ook nog wat eten/drinken kon kopen? Ik wil sowieso iets voor mijn kinderen bij hebben. Koekje oid en wat drinken. Ik begreep dat een leeg flesje water meenemen ook slim is, en die te vullen na de douane.. kunnen we iig wat drinken.

Maps vindt dit leuk.
  4. Maps

Maps Bekend lid

18 mei 2017
    631
    680
    93
    Vrouw
    @Strijkkraal ,wat een geniale naam trouwens:roflmao:, volgend jaar staanplaatsen bij Ryan air ;)

@baby90 ja genoeg restaurants achter de douane, als je tijd hebt om iets te kopen.. want Ryan air kennende zal je wel naar een busgate moeten aan de andere kant van Schiphol.. voor je daar bent..

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja toch :D das het enige wat ik hier op zuig omdat ik krengen echt in m'n hele woonkamer slingeren. Laat een keer zo'n pot strijkkralen vallen en je hebt maaaaaaaanden plezier :roflmao:
    Voel me gewoon een strijkkralen

Volgens mij vliegt ze van Eindhoven. Gelukkig maar want die volksverhuizing op Schiphol naar gate F, H en M is gewoon geen doen. Ik vind D-gates al een ware marathon :roflmao::roflmao::|

Maps vindt dit leuk.
  6. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Dat is heel simpel: Ryanair maakt geen gebruik van de bagageafhandeling die op de vliegvelden geregeld wordt door externe partijen, zoals Aviapartner. Ze hebben hier hun eigen mensen voor. Daardoor besparen ze dus geld, want die externe bagageafhandelaars willen ook een fee hebben normaal. Bij Ryanair zet het eigen cabinepersoneel zelf de handbagagekoffertjes in het ruim, ze nemen die bij de gate pas in. Dat scheelt ze transportband capaciteit en personeel inhuren van het vliegveld.

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dannog snap ik het niet. O'Leary laat je voor werkelijk alles betalen. Straks om te plassen nog ff en je moet een kuub zuurstof aanschaffen om überhaupt te kunnen ademen in die kist. Het is een geldwolf eersteklas en een vreselijke werkgever. En dan kun je gratis iets hij Ryanair? Daar geloof ik niets van eigenlijk.

8. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ik denk dat je nog een stapje vergeet in je theorie dat alles wel makkelijk meegaat. Die handbagagekoffertjes gaan inderdaad het ruim in, maar worden pas bij de gate ingenomen. Dat scheelt Ryanair namelijk bagagecapaciteit inkopen bij Eindhoven Airport.

Ga je met de auto naar het vliegveld? Ik heb een aantal keren alleen met mijn peuter gevlogen vanaf Eindhoven. De bagagekarren bij de parkeergarage waren toen allemaal op. Ik kon ruim tien minuten lopen met een grote koffer, kleine trolleykoffer, rugzakje, buggy en peuter op mijn rug in de draagzak. Had het zweet toen al op mijn rug staan.

Als je op het vliegveld komt check je dus eerst zelf je grote koffer, de buggy en de twee autostoeltjes in. Heb je je handen al iets meer vrij.

Daarna ga je met twee kinderen, drie trolleykoffertjes, en twee kleine handtassen/rugzakjes (voor je eten en drinken aan boord, speelgoed, reservekleren, telefoon, paspoorten, tickets aan boord) naar de bagagecontrole. De vloeistoffen en elektronica leg je in aparte bakken op de band. Je broekriem, horloge, portemonnee etc ook. Meestal mag je je schoenen ook nog even uit doen. Als alles door de scanner is gegaan mag je supersnel jezelf weer aankleden en je tassen inpakken. Ondertussen hopen dat je kinderen er niet vandoor zijn gegaan ;)

Dan ga je naar de wc, bidons/flesjes vullen, plassen, kind verschonen etc. Die drie trolleys, twee rugzakjes en twee kinderen sjouw je nog steeds mee.

Dan loop je naar de gate. Daar geef je de drie trolleykoffers af als je geluk hebt. Als je pech hebt geef je ze pas bij het vliegtuig af. Dat betekent: alles meesjouwen de trap af, zigzaggend lopen door de hekjes buiten, (evt de bus in, bus weer uit) en dan sta je onderaan de vliegtuigtrap.

Vergeet niet op tijd in te checken en zelf je boardingpassen te printen, anders mag je nog €70,- p.p. aftikken

Succes...

Iertje81, baby90, mamameer en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    volgens mij vertrekken jullie bijna @baby90 fijne vakantie, veel plezier!!!!
    laat de hele vliegreis gewoon over je heen komen. je kunt het nu alleen maar gaan ervaren.

en laat ons als je terug bent maar weten hoe het allemaal is gegaan!

baby90 vindt dit leuk.
  10. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Dankjewel voor je heldere uitleg!
    Tickets hebben we inderdaad geprint. Ik vind met 3 rolkoffertjes lopen niet zo'n probleem, denk ik.
    Ik hoop alleen wel dat de karren er nog staan:roflmao: Maar we zijn er al om 7 uur morgen ochtend.
    Ik heb polsbandjes voor de kinderen, zodat ze aan ons vastzitten. Dat mag neem ik aan gewoon zo mee? Zo kunnen ze ook niet weg lopen.
    Dankje voor alle tips!!

Iedereen bedankt voor alle tips:thumup::thumup: ze waren van harte welkom haha.

11. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Dankjewel! Gaan we zeker doen, op ons af laten komen. We gaan het zien:thumup:

En ik laat het zeker weten!

12. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Ik ga met één rolkoffertje al bijna op m’n plaat elke keer :roflmao:
    Of bedoel je nou 3 met z’n tweeën?
    Ik vloog een paar maanden geleden met m’n moeder en we hadden ieder een rolkoffertje èn mijn dochter in de buggy. Nadat je dus extra wordt gecontroleerd ivm iets meenemen in de buggy, je kind uit de buggy moet halen, haar konijn wordt onderzocht op mogelijke drugs, je alle apparatuur en vloeistoffen in aparte bakken stouwt om over de band heen te laten gaan, je je schoenen uitdoet én die van je kind (één kind maar hè), dan weer alles probeert terug te stoppen en je handtas pakt, nou dan kun je mij opdweilen. Dan is het misschien ook niet zo gek als je bij de Swatch winkel staat, je moeder verschrikt aankijkt en roept; ‘waar is m’n rolkoffertje???
    En dan terug rennen en gelukkig een hele aardige douanier treffen die meteen tegen z’n collega zegt: ‘Mevrouw mag het koffertje meenemen hoor. Dat is de moeder van dat kind met die mooie blauwe ogen.’
    Gelukkig maar want ook daar doen ze dus moeilijk over hè: het teruggeven van je koffertje.
    Ik wens je een fijne vakantie!!!

baby90 en Jessi79 vinden dit leuk.
  13. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Hahaa vond je het echt zo'n gedoe ja?:roflmao:

We hadden 1 grote koffer, 3 kleine en 2 autostoelen. En werkelijk, ik vond het allemaal.reuze meevallen en we waren lamg niet de enige die autostoeltjes mee hadden genomen!
    Uit de auto alles hop op de kar. Binnen ff zoeken want ja, 1e keer vliegen:)
    Wij hoefden onze schoenen niet uit gelukkig. Wel kind uit de buggy.
    Ik vond het meer stressen hoe mijn man zat te stressen om werkelijk niets:rolleyes:
    En het laatste kwartier/20 minuten van het vliegen gaf mijn dreumes een live concert. Heavy metal wel te verstaano_O Ging compleet over de rooie.
    Oh en dingetje met de huurauto.. maar dat lag weer aan prijsvrij.
    Dus nee, geen problemen met mijn hoeveelheid bagage:D

Mythique en mamameer vinden dit leuk.
  14. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Fijn dat het meeviel met de bagage!
    Het concert van de dreumes kan te maken hebben met het dalen van het vliegtuig dan verandert de druk op de oren. Extra drinken, ergens op sabbelen of een speen kan dan wat helpen. Fijne vakantie!!

15. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Ja, ik vond het gedoe maar dat was op Schiphol hè. Hoogseizoen. En ik moest ook nog papieren laten zien omdat onze dochter de achternaam van haar vader heeft en die was niet mee...
    Fijn dat jij het mee vond vallen! Het had anders kunnen lopen aan je verhaal te lezen eerder. Maar dat is gelukkig niet gebeurd! Nu genieten van jullie vakantie!

Deel Deze Pagina