Help, 1e keer zelf Pregnyl zetten

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Makkie, 12 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Makkie

Makkie Niet meer actief

Morgenavond moeten we voor de eerste keer zelf de Pregnyl thuis zetten. Mijn vriend doet het, hij heeft de vorige keer kunnen 'oefenen' in het ziekenhuis.

Mijn vraag: de Pregnyl ligt in de koelkast, maar al wel een maand ongeveer, omdat we de vorige keer dachten het thuis te moeten doen. Toen kreeg ik het toch in het ziekenhuis. Is de Pregnyl nog wel 'houdbaar'
    (op de verpakking staat houdbaar tot 02-2010.... lijkt me wel he....)

En hoe lang van te voren moet ik de Pregnyl uit de koelkast halen? En maken jullie je buik (of waar je het zet) schoon met steriele doekjes ofzo? En waar laten jullie de naaldjes en kapotte ampulen? (weet dat ze niet bij het huisvuil mogen.....)

Sorry voor alle vragen. Ben het vanmorgen door de opwinding helemaal vergeten aan de gyn te vragen.....

bedankt alvast hoor!

xx

2. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    De pregnyl is gewoon houdbaar.
    Een half uur van te voren uit de koelkast, dan doet het minder pijn.
    Je kunt bij de apotheek een naaldenemmertje halen en deze later vol weer inleveren....

Succes.....

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

dank voor je antwoord! Weer wat geleerd en wijzer! :D

Dan ga ik maar gauw naar de apotheek, deze gaat bijna dicht en morgen ook dicht natuurlijk.....

4. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Hoi Makkie,

veel succes met het spuiten. Hoop dat het allemaal meevalt.

Ik vroeg me alleen nog af, deze ronde moeten we ook pregnyl zetten. Dit mogen we wel niet zelf, maar moeten dit laten doen door spoed of ha. Nu is de vraag heeft de apotheek zo'n pregnyl spuiten altijd in voorraad of moet je die op voorhand gaan bestellen? Stel je voor dat ik overdag een spuit wil gaan kopen omdat ik 's avonds zou moeten spuiten en de apotheek dan geen spuiten heeft :(

Hoe hebben jullie dit gedaan? Of zou ik ze nu al moeten gaan halen voor alle zekerheid? Wat denken jullie?

5. mandy80

mandy80 Actief lid

2 apr 2006
    485
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    deventer
    hoihoi,

Ik spuit al 10 IUI's zelf pregnyl. Ik meng het goedje, pak de naald zuig het op. pak m'n buikie en zet de naald erin.. haal hem eruit doe de naald in het kokertje, de potjes en al in een doossie en gooi het stiekum aalemaal in het huisvuil (sorry)Apotheken hebben meestal alles op voorraad.

liefs mandy

6. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    Ik had hem voor de IUI al in huis........
    Met de IUI's moesten wij hem ook op de spoed laten zetten.

7. Makkie

Makkie Niet meer actief

Nou, ik heb bovenstaande gedaan hoor! Behalve dan dat mijn vriend gespoten heeft... het viel me reuze mee, was wel een beetje zenuwachtig en aan het trillen. Maar het is goed gegaan, dus kunnen we aan de bak!

bedankt voor jullie antwoorden hoor!

8. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Hoi,

Dank je voor jullie antwoorden... voor mij de eerste keer en is allemaal zo nieuw he!

Makkie, veel succes (en natuurlijk ook veel plezier ;))!

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    Gelukkig is het meegevallen!Ik ben me ook al geestelijk aan het voorbereiden erop...brrrr...

10. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ja, het is me echt 100% meegevallen. Zelf de vloeistof brande deze keer amper! Dus mijn mannetje heeft het heel goed gedaan! Als het goed is heb ik rond morgen vroeg mijn eisprong. Denk echt dat het eraan zit te komen, heb zo'n last van mijn buik!

Jullie ook allemaal veel suces meiden!

Deel Deze Pagina