Help! 1e Kinderfeestje, tips??

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Luja, 19 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luja

Luja Niet meer actief

Onze meiden worden volgende week 5 jaar.
    Nu willen ze, net als een aantal kindjes uit hun klas, een feestje houden.
    Vrijwel alle feestjes waren ergens anders, mac, bos, speeltuin, kinderboerderij. Maar ik zit zonder vervoer en met een baby van net 1 jaar dus ik organiseer het thuis. Maar wat ga je dan doen?? We hebben een klein woninkje met eveneens klein tuintje.
    Ik ben hier zo niet goed in :)

Vragen
    - hoeveel kinderen zullen we in totaal vragen? 3 per kind?
    - op welke dag kan dit het beste? Woensdag/vrijdag of juist het weekend?
    - hoe lang duurt zo'n feestje? Van hoe laat tot hoe laat is 'normaal'?
    - willen de kinderen ook taart of wordt dat teveel icm een frietje?
    - hoe vermaak ik die kinderen in godsnaam al die tijd?

Het leek mij wel leuk om spelletjes te doen met een prijsje (actionkadootje ofzo) voor elke winnaar. Alleen ben ik dan bang dat het huilen wordt. Of zal dit wel meevallen?

Tips, AUB!!!!!

2. Dennise

Dennise Lid

10 apr 2006
    79
    0
    0
    Amersfoort
    Hi,

Alvast gefeliciteerd!

Een kinderfeestje is hartstikke leuk en onwijs genieten voor de kindjes.
    Ze vermaken ze zich met zn allen heel erg goed.
    Een van mijn vriendinnen heeft dit jaar het kinderfeestje van haar 5 jaar jonge dochter gevierd.
    Ze is wel heel creatief maar heeft een cupcake feestje gegeven.
    Dus lekker alles in het thema van cupcakes, met een tafelkleed van de blokker en lekker samen cupcakes versieren.
    Ze gingen een etagere maken van plastic bordjes en champagne glaasjes ( dan versieren met stickers en glitters ).

Toen mijn zoon 4 werd heb ik met een groepje van 5 kinderen een fotolijstje versierd.
    Tijdens het versieren een foto gemaakt en direct geprint en erin gedaan.
    Zo meegegeven met een klein snoepje.

De 2 jaar daarna buiten de deur gedaan en afgelopen keer weer thuis.
    Maar toen in de vroege avonduren en dan een beamer opgezet en thuis bioscoopje gemaakt.
    Heerlijk vond ik dat!!!

Een feestje kan voor die leeftijd op vrijdagmiddag na school en tot 15:15 ongeveer heel goed.
    Kunnen ze daarna uitrusten bij de ouders.
    Hoeveel kindjes je kiest is natuurlijk helemaal aan jou.
    Ik heb verschillende dingen meegemaakt met kinderfeestjes.
    Ook al 2 keer dat de hele klas mee mocht.

Geen ervaring met huilende kinderen gehad.

Veel plezier!!!!

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Leuk!!

Ik zou 2 per kind doen. Dan heb je in totaal 6 kinderen. Met 5 jaar meer dan genoeg.

Ik zou geen wedstrijd element erin doen.

Ik heb het eerste feestje cakejes versierd met de kinderen...3 spelletjes en op het laatst een leuk filmpje met een beetje chips.

Geen taart. Beginnen met cadeautjes uitpakken. Maak daar ook een spelletje van.
    Dan wat lekkers ( een roze koek met een dot slagroom of zo, smarties erop)
    Dan cakes versieren
    Spelletjes ( koek happen, snoephappen, et cetera)
    Dan een zakje chips en op de bank een filmpje kijken.

2 uurtjes na schooltijd.

Dus van bijvoorbeeld 14.00 tot 16.00 uur.

4. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik zou ook maximaal 2 uurtjes doen met een totaal van 6 kindjes (incl. je eigen kindjes).

Als je gaat knutselen of zoiets hou er dan rekening mee dat de concentratie van die kleuters niet zo heel lang is. (wij gingen vogelhuisjes schilderen maar daar waren ze na 15 minuten al mee klaar).

Daarna zijn ze gaan verkleden , spelletjes doen dat soort dingen.

succes!

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Kinderen vermaken zich -zeker op die leeftijd- vaak prima zelf. Je kunt wat dingetjes (knutsels, spelletjes) voorbereiden om achter de hand te hebben. Maar ga er niet te dwingend mee om: je hebt best kans dat ze veel meer zin hebben om 'gewoon' te spelen dan om verplichte dingen te doen. Ga er een beetje 'zen' mee om.

Taart hoeft niet, je kunt ook cake of bijv. eierkoek laten versieren. Wordt wel vaak gedaan, maar blijft leuk een activiteit en traktatie ineen.

Ouderwetse spelletjes die leuk kunnen zijn: spijkerpoepen, snoepje happen uit een bakje water, koekhappen. Voor ons eeuwenoud, maar voor elke generatie weer nieuw. ;) En makkelijk voor te bereiden, neemt niet teveel ruimte om beslag. Als je merkt dat ze zich gaan vervelen, kun je makkelijk zoiets erdoor gooien. Maar wees flexibel en laat het gewoon zitten als je merkt dat ze zich toch al prima vermaken.

Ook altijd handig om achter de hand te hebben: stoepkrijt. Vermaken ze zich vaak ook goed mee. En als je ze iets leuks mee wilt geven, kun je ze eventueel nog iets op de grond laten tekenen, daar op laten liggen en dan vanaf boven een foto maken. Zoiets

Bekijk bijlage 402411

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Wij hebben ook een feestje thuis gedaan. Wilde zoon zelf en het was februari dus niet echt buitenspeel weer ;)
    Hij wilde een griezelfeest, maar je kan zelf een thema laten kiezen natuurlijk. We hadden verkleedkleren ( dracula capejes en witte lakens als spook). Hij werd 5 en mocht 5 kindjes uitkiezen. Samen met onze dochter waren er dus 7 kindjes. Was best wel druk!
    Wij hadden gekozen voor het weekend, omdat ik dan ook mn man thuis had voor extra handen, was ook hard nodig! Het duurde van 11:30 tot 14:30. Ontvangst met cadeautjes uitpakken, en " griezelsoep" ( groene limonade met snoep slangen erin). Van cadeautjes uitpakken hadden we een spel van gemaakt ( verstoppen en laten zoeken). Daarna wat spelletjes ( in griezelthema) muizenhappen, met een nep oog op een lepel rondjes lopen etc. Daarna geluncht met broodjes knakworst. Weer wat spelen: stoelendans, met wc papier mummies maken, vrij spelen. Ze hebben zich ook prima vermaakt met het speelgoed op zn slaapkamer! Ik had nog een film van casper het vriendelijke spookje, voor als het echt stil zou vallen, maar de film is niet eens afgekeken! Cupcakes versierd halverwege de middag, nog verstoppertje gespeeld en toen was het alweer tijd! Snoepzakje meegeven met klein action cadeautje en wat griezelsnoepjes.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Wij hebben het ook thuis gedaan, op vrijdagmiddag. We hebben het gelijk uit school (14.15u) tot 17.00u gedaan. Dus zonder eten, maar had ook prima met gekund. Mijn dochter houdt van knutselen en haar vriendinnen ook, dus we hebben iets geknutseld. Dan heeft ook ieder kindje iets om mee naar huis te nemen, dat vond ik wel zo leuk. Het merendeel van de tijd hebben ze overigens zelf gespeeld, dat vonden ze veel leuker. ;) :)

8. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Wij hebben het ook thuis gevierd. Ze mocht 5 kindjes uitnodigen. Het feestje duurde 2,5 uur.
    We hebben cadeautjes uitgepakt, eierkoek versierd, toen mochten ze even vrij spelen zodat ik de tafel schoon kon maken. Ze hebben toen een cupcake fotohouder (van gips) geschilderd (was in slechts 5-10 klaar), we hebben een groepsfoto gemaakt en geprint, de kinderen zijn weer lekker gaan spelen. Ze hebben nog een chipsketting geregen en we hebben oud-hollandse spelletjes gedaan, zaklopen en blikgooien. Ze hebben zich ook zelf heel goed vermaakt.
    Toen ze naar huis gingen kregen ze een klein snoepzakje en de fotohouder met foto mee naar huis. 'T was echt heel erg geslaagd.

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja ik vis het grote voordeel van eten op het feestje dat het al gauw tich wat tijd in beslag neemt terwijl ze wel grote lol hebben.

Afgelopen jaar heb ik de dametjes zelf pizza laten maken.
    Bakjes met mogelijke ingredienten op tafel.
    Selfmade pizzabodem en dan even de saus erop smeren voor ze.
    (Wellicht kunnen ze dat ook zelf maar ik voorzag een hoop geklieder :) )
    Dan nog even een spelletje terwijl de pizza's in de oven staan...
    En lekker opeten.

Zeer geslaagd omdat je njet aan de eeuwige patat zit en ook geen geneuzel van "dat luuuust ik nieieieieiet!"

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Oh en handige tip: koop een Aston of papieren tafelkleed.
    Als je klaar bent; opvouwen en weggooien :)
    Scheelt hoop poetsen.

11. Luja

Luja Niet meer actief

Wat een leuke ideeen allemaal!! Ik wil meeer :D

Handige tip ook van dat papieren tafelkleed!

We hebben uiteindelijk gekozen voor woensdag 9 juli.
    Het is dan wel net vakantie maar het is de eerste dag dat mijn vriend en ik weer allebei thuis zijn. In totaal kwam het lijstje met kindjes tot 11, dus ik ga voorzichtig de ouders langs om te vragen wie er niet gelijk op vakantie gaat. Dan blijven er vast wel 4 over :D

12. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hebben het eerste feestje ook thuis gevierd, dat vond ik zelf vooral erg leuk ;).

Milan had 6 kindjes uitgenodigd en dan zichzelf en Isabelle nog, dus ze waren met z'n 8en. Hij vierde het op zaterdagmiddag van 13:00-18:00 (ging goed, maar wat korter was ook prima geweest ;)). Op woensdag- en vrijdagmiddag hebben veel kinderen hier zwemles, dus vandaar dat wij voor zaterdag hadden gekozen.

Hij wilde een piratenfeestje en ik heb toen spelletjes met een piratenthema bedacht, waarbij ze moesten samenwerken (om tranen te voorkomen wilde ik geen wedstrijdjes). Met elk spel konden ze een stukje van een schatkaart verdienen. Na de spelletjes moesten ze de schatkaart in elkaar puzzelen en dan de schat opgraven (lag begraven in de zandbak). De "schat" was wat lekkers, wat we toen op gingen eten.

Daarna hebben ze nog met z'n allen "piraatje en prinses" gespeeld en toen gingen we frietjes eten. Ik had de tafel (buiten ;)) ingepakt met aluminiumfolie en daar lekker veel frietjes opgegooid en kleine tubes met mayonaise en tomatenketchup, waarmee ze op de tafel konden "tekenen". Dikke pret!

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    5juli ons eerste kinderfeestje. heel spannend!

we gaan naar Ballorig. heb 5kids uitgenodigd. vind dat wel meer dan genoeg. ze mogen daar lekker spelen 4u lang en mogen tussendoor patatje of pannekoeken eten. ik spreek daar af met de ouders, wij hebben geen auto meer dus moeten zelf ook gewoon op de fiets.

voor de ouders zou het weinig moeten uitmaken of ze hun kind hier thuis afzetten en ophalen, of dat het nou bij ballorig is

14. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    hier in januari het kinderfeestje gehad. Ik had 11 kids over de vloer. Ik heb een fotospeurtocht buiten gedaan. Dus foto's in de buurt gemaakt, geprint en daar moesten ze naar op zoek. Was top! Daarna geëindigd bij een speeltuin in de buurt. Heb geen kind aan ze gehad. Daar had ik een 'schat' verstopt met voor iedereen een klein kadootje. Was groot succes!

Deel Deze Pagina