Onze zoon zit momenteel in groep 1 en wordt 5 in de zomervakantie. Het hele jaar door heeft hij iedereen jarig zien worden en ik weet dat hij ook graag daar wil staan met een muts op en wil trakteren......... dus de vraag. Doen we dit vóór de zomervakantie, of daarna? Voor de vakantie: - Beetje raar om zijn verjaardag al te vieren (erg vroeg). - Heeft wel al zijn klasgenootjes om zich heen. Na de vakantie: - Is hij al eventjes jarig geweest. - Héél veel nieuwe klasgenootjes, en de oude klasgenootjes zijn naar groep 3. Hoe hebben jullie dat gedaan - of hoe zouden jullie dat doen?
Hmm ik ben jarig midden in juli en trakteerde meestal VOOR de vakantie. En kan me voorstellen dat als de halve klas naar groep 3 gaat... Zou ik het denk ik voor de vakantie doen.
En na de vakantie is het jarig-gevoel ook stuk minder Althans.. Bij mij was dat altijd wel zo Terwijl bij trakteren voor de vakantie... Het meer een aanloopje naar m'n verjaardag was.
Hier ook voor de vakantie. Is begin augustus jarig. Het feestje doen we juist na de vakantie, ivm veel drukte op school al, en veel feestjes zo voor de vakantie.
Mijn zoontje is net voor de zomervakantie jarig, mijn dochter in de zomervakantie. In de klas gaan ze allebei dit schooljaar trakteren, mijn zoontje viert zijn verjaardag voor de vakantie, mijn dochter daarna. Hij zit in een combiklas en wil ook nog wat kinderen uit groep 2 uitnodigen, die volgend schooljaar niet meer in zijn klas zitten. Kan dan natuurlijk ook nog, maar dit voelt fijner.
Ik zou het voor de vakantie doen, omdat hij anders nooit een verjaardag in groep 1 heeft gehad (zou ik zelf vooral ook niet zo leuk vinden )
Wij doen het ook voor de vakantie (23 juli jarig). Kinderfeestje voor klasgenoten doen we ook in de laatste schoolweek.
Om welke datum gaat t? Mijn dochter is van half augustus, dus straks hetzelfde dilemma. Hier begint de zomervakantie half juli, dan zou ze dus een maand eerder haar verjaardag vieren... vind ik wel érrug vroeg.... erna zit dan iets dichter op haar verjaardag, maar een nieuw schooljaar betekent wel weer even wennen en geen verjaardag in groep 1... Anderzijds: eind groep 1 is vaak toch druk, kinderen zijn moe, toe aan vakantie... Ik ben er voor mezelf nog niet over uit
Mijn dochter is van 2 augustus. Wij vieren het telkens verschillend. Eigenlijk afhankelijk van de vroege/late zomervakantie. En vaak is het de laatste weken zo druk dat ik er niet eens aan denk. Feestje doen we sowieso altijd na de zomervakantie. Maar die viert ze vaak samen met haar broer (2 jaar ouder) en dan doen we echt iets groots. Maar eens bedenken wat we dit jaar gaan doen.
Ik heb 2 dochters die in de zomer jarig zijn (29 juli en 2 augustus). De een heeft afgelopen vrijdag haar feestje gehad en de andere mag komende dinsdag. Mijn zoontje is van 2 september en die viert zijn verjaardag echt in die week. Alhoewel hij dus wel heeft dat hij in groep 1 zijn verjaardag niet gevierd heeft. Ik heb er dus voor gekozen om de kinderfeestjes voor de vakantie te doen.
Hier hebben we het na de vakantie gedaan, puur omdat dit dichter bij de eigenlijke verjaardag ligt. Mijn zoon was heel blij toen vorig jaar wij vroeg vakantie hadden (dit jaar weer) en hij dus echt op zijn verjaardag kon trakteren. Dit jaar heeft hij dat geluk weer, maandag begint de school en woensdag is hij jarig.
Onze zoon is van 19 juli Zijn kinder feestje geef ik na de vakantie Op dit moment zijn er verschillende uitjes en feestjes en ik merk dat de kinderen moe zijn en echt aan vakantie toe zijn Trakteren wilde ik ook na de vakantie doen maar ik twijfel toch een beetje. De groepssamenstelling is volgend jaar anders en misschien toch leuk om het dit jaar nog te doen
De mijne is van 10 augustus. Hij heeft nu twee keer getrakteerd na de vakantie. En dit jaar ook weer, school begint op 18 augustus, dat is dichterbij zijn echte verjaardag. Feestje deden we steeds in de 3/4e week na de vakantie. Dat alles even rustig is, en hij wat beter weet wie hij uit wil nodigende. Hij vindt het zelf wel prima zo.
Hier 2 zomerkindjes (26 juli en 14 augustus) Bij de oudste gekozen voor ervoor te vieren en dit doen we nu bij de jongste ook. Lekker in hun vertrouwde klassen en precies zoals het ook bij de andere kindjes gegaan is. Ze vieren hun verjaardag toch niet op de dag zelf dus hoe dicht het bij hun verjaardagen zit maakt echt niet uit. Gewoon heel goed uitleggen en je zal zien hoe makkelijk ze daar mee omgaan.