mijn zoon is bijna 4 maanden en schuift de hele box door en draait al bijna een maand zelf op zijn buik. verder geen probleem maar hij word enorm kwaad en overstuur als iets niet lukt. bijvoorbeeld. het draaien naar buik is heel leuk en intussen makkelijk maar als hij eenmaal op zijn buik ligt vind hij dat niet leuk en zet het op het brullen vooral als terug draaien of vooruit komen dan niet wil. dus ik draai hem weer terug op zijn rug na een tijdje maar 5 min later weer hetzelfde. dit gaat zo de hele tijd door. door dit spelletje wordt hij ook heel snel moe en aangezien hij meestal al een uur voor zijn voeding wakker is haalt hij het soms niet eens tot zijn fles. af en toe zet ik hem dan ook maar in de wipstoel als hij uitgeput begint te raken want daar kan hij wel rustig in zitten/liggen. wat me wel opvalt is dat hij zijn hoofd niet echt goed omhoog doet. hij blijft 2 cm boven de vloer hangen en hoger op kijken doet hij dan weer niet. terwijl hij al bij een maand zijn hoofd goed rechtop kon houden als hij op schoot zat. hij blijft op die hoogte hangen en hoe vaak hij ook zo ligt het lukt het niet om hoger met zijn hoofd te komen hoe hard hij ook probeert. de box vind hij op zich wel leuk maar hij zit heel vaak vast met zijn beentjes tussen de spijlen en draait dan rustig verder. hierdoor doet hij zich best vaak pijn. de box is hem te klein hihihihi ik leg hem nu wel eens op een kleed op de grond en dit vind hij ook wel leuk maar ook hier draait hij zich natuurlijk om dus ook dan veel huilen. op dit kleed vind hij het dan ook altijd leuk om eraf te schuiven. leg ik hem in het midden, 10 min later ligt hij naast het kleed. wie herkend dit en wat deden jullie op die momenten.
Mijn dochter is een heel vlotte tante en was vreselijk gefrustreerd toen ze nog niet zo veel kon. Je kunt er niet zo gek veel tegen doen; die frustratie gaat pas over als ze wat meer kunnen. Zij klaarde echt gigantisch op toen ze doorkreeg hoe ze moest kruipen (6 maanden). Inmiddels is ze 9,5 maanden en loopt ze kleine stukjes los. Uiteindelijk is die frustratie voor deze kleintjes een enorme 'energiebron': ze moeten en zullen iets doen wat nog niet lukt. Dat betekent dat ze moeten oefenen, oefenen, oefenen. En dan ineens lukt het.... moet je zien hoe trots ze dan op zichzelf zijn! en gelijk op naar de volgende uitdaging.
ooooh dat klinkt heel bekend, mijn zoontje wil nu nog alles kunnen. hij kon heel vroeg draaien maar dat was niet goed want meneer wou vooruit komen.. hij was 10 maand toen hij alles kon en ook volledig los liep. toen ging het een tijdje goed en nu hij op het kinderdagverblijf iets ziet wat hij nog niet kan moet hij het ook kunnen anders word hij heel sacherijnig en gefrustreerd.. je kunt er niet veel aan doen helaas, het gaat op hun eigen tempo.
Ja, het is vervelend om zo'n kleintjen zo gefrustreerd te zien. Je kunt er alleen niet zoveel aan doen.. Misschien kun je hem maar een heel klein beetje helpen met terugdraaien, zodat je hem stimuleert het zelf te doen? Op de grond op een kleed is een goed alternatief voor de box: heeft hij wat meer ruimte. Desnoods leg je er een grote fleecedeken onder, zodat de speelruimte ietsje groter wordt dan alleen het speelkleed. Over het hoofdje ophouden.. tja ik weet het niet. Op de buik liggen is iig heel goed: kunnen ze goed oefenen. Dus ook al wordt ie boos, niet altijd direct terug draaien, even laten proberen denk ik. Hopen dat hij snel meer onder de knie heeft en minder gefrustreerd is!
toen hij nog heel jong was en alles al wou dacht ik niet zo snel mannetje zo houd ik het allemaal niet meer bij hihihih. gaat me veel te snel allemaal. maar als ik hem nu boos en gefrustreerd zie spartelen op zijn buik en hij komt niet vooruit of achteruit en omdraaien wil ook niet denk ik wel eens ik hoop dat deze fase voor hem snel voorbij is en hij wat meer kan en dan weer plezier heeft met zichzelf vermaken. maar tot die tijd zal ik kijken of ik hem misschien een beetje kan helpen met het leren terug draaien naar zijn rug. aangezien nu elke keer zijn arm in de weg zit hihihih en het daarom juist niet wil. het vooruit komen zal nog wel even duren daarvoor zal hij toch eerst moeten leren zijn hoofd hoger en langer omhoog te houden en op zijn armen te steunen in plaats van zijn borst. want met alleen zijn kont in de lucht kom je niet ver hihihih. maar goed morgen weer een nieuwe dag en kans en kijken hoe het dan gaat.
Dat hoofd niet meer dan een paar cm omhoog doen ken ik.. Als hij op mijn buik ligt kan hij wel omhoog, maar ligt hij los, dan gaat hij niet hoger dan een paar cm, en word boos omdat hij niets kan zien. Hij kruipt dus ook heel gek vooruit haha, soort van andersom tijgeren. Afzetten met z'n beentjes, en dan koppie laag..
Hier hetzelfde verhaal, de beentjes en de kont doen het doet, maar goed op de armpjes leunen doet ze er dan niet bij en dan komt ze niet vooruit, ze is dan heel hard aan het vechten en gefrustreerd dat het niet lukt. Ik weet ook niet hoe ik haar moet helpen, ze moet het zelf leren.....
heb je een voedingkussen? of anders een zachte kussen als je em daarover heen legt op zn buikje...dat is langer vol te houden...en dna wat leuke speeltjs onder zn neus....hier kan zoontje dat heeel lang volhouden...en is enorm goed voor de nekspieren... (rolletje handdoek is niet echt fijn, rolt kind snel vanaf)
heb hem net even op het voedingskussen gehad en dat ging al een stuk beter. hij was al wat moe dus de pret was snel voorbij. maar als hij zo meteen uitgeslapen is dan proberen we het gewoon opnieuw.
hier is een spiegeltje onder zn neus altijd een succes... heel grappig...normaal laat zoonlief ook altijd duidelijk merken wanneer hij er klaar mee is...maar laatst was het zo stil ineens...keek ik... wa sie in slaap gevallen ( op zn uik over de voedingskussen) zo lief gezicht hihih
hahahaa. gebeurt hier ook wel eens. laatst lag hij op zijn rug naar de babygym boven hem aan het kijken en er tegen aan het brabbelen en schreeuwen en ineens was het ineens stil en sliep hij al. toen ik gelijk naar hem toe liep lag hij al zo diep te slapen dat ik er maar een dekentje over heen heb gelegd en heeft hij daar 2,5 uur liggen slapen hihihih. maar dit is ook al eens gebeurt toen ik hem op zijn buik had gelegd toen hij 2 maand was om even te trainen en hij legt zijn hoofdje neer en ik kijk eens en toen sliep hij ook al. heb hem toen ook maar zo laten liggen en heeft toen ook 3 uur geslapen aan 1 stuk door en in die tijd had hij last van zijn reflux en had hij al heel lang niet meer zo goed geslapen. maar vandaag ging het heel erg goed. hij heeft zelfs een tijdje op zijn buik gelegen zonder voedingskussen en hij vond het wel prima. hij had zijn knuffel te pakken en kon daar ook nog een beetje op leunen hihihih. heb ook het idee dat hij door krijgt dat zijn box te klein is om in om te draaien en in rond te schuiven. dus de hele tijd lag hij in de box lekker op zijn rug te kijken en brabbelen tegen zijn mobiel of speeltjes en op de grond begon hij gelijk met draaien