Ik heb weer hulp nodig . We houden van Nederlandse namen, met een lichte voorkeur voor Friese namen. Maar manlief en ik zijn het nog niet eens over welke naam nou het leukst is. Dus ik ga jullie mening vragen. We hebben deze drie namen: Rixt Jildou Fenne Welke naam vind jij het leukst?
Rixt ken ik alleen als jongensnaam eigenlijk. Ik heb gekozen voor Jildou, leuke originele naam. Fenne vind ik net iets teveel voorkomen
Ik vind ze erg leuk Spreek je Jildou uit als Jil-dauw of Jil-doe (stomme vraag misschien, sorry) Ik ken Rixt ook als jongens naam, maar ik kan het me ook goed voorstellen bij een meisje. Fenne vind ik een 'lieve' naam.
Fenne, een hele lieve naam Rixt en Jildou ken ik niet, en ik vind het ook helemaal niet leuk klinken.
Vind ze alle drie niet leuk, maar kies dan voor Fenne. Jildou en Rixt vind ik niks. Ik ken Rixt trouwens wel als meisjesnaam maar heb zelf ook tot mijn 21e in Friesland gewoond
Jildou vind ik een hele mooie naam! (Ben zelf ook wel van de friese namen) Rixt vind ik ook mooi, Fenne wat minder, maar Fenna vind ik wel leuk.
Oh wat een leuke namen! (Ben zelf Fries van oorsprong) Ik ken Rixt als meisjenaam en weer niet als jongensnaam, grappig dat dat zo verschilt. 1. Jildou (al vind ik Jildau persoonlijk mooier geschreven) 2. Rixt 3. Fenne Succes met het maken van jullie keuze!
Grappig dat veel van jullie die overduidelijk Friese namen (Rixt en Jildou) ook zo leuk vinden. Had verwacht dat ik meer negatieve reacties zou krijgen. Fenne was een idee van mijn man, maar ik vind het eigenlijk te populair. Én ik vind het juist hard klinken, terwijl ik al van verschillende mensen heb gehoord dat ze het zo'n lieve naam vinden. Net als Dotje en Niboma zeggen. Voorkeur van manlief gaat uit naar Rixt (of Fenne), terwijl ik Jildou (uitgesproken zoals het er staat, dus met een au-klank) net wat mooier vind.
Fenne vind ik leuk! Rixt vind ik zelf altijd wat "hard" klinken, ik kan me bij die naam ook niet echt een lief, klein baby'tje voorstellen. En bij Jildou heb ik negatieve associaties.
Mijn man en ik hadden altijd een discussie over een 'a' en een 'e', Fenne vind ik op zich een hele mooie naam (deze keuze hadden wij uiteindelijk ook) alleen vind ik Fenna een stuk mooier. Zo hadden wij deze discussie ook met Sanne en Senne.
ik weet dat je er eigenlijk niet om vraagt , maar wat vind je van Jikke of Aukje ik vind fenne te gewoon rixt zou ik eerder denken aan een jongensnaam jildou vind ik wel een leuke naam , maar denk dat mensen de naam verkeerd gaan uitspreken misschien
Ja wel, ik erg stoer! Maar Jildou vind ik dan nog mooier. Ik hou van friese meisjesnamen daarom heet ik Amarens Fenne vind ik dan weer erg saai...
Ik heb voor Jildou gekozen, ik denk trouwens dat ik ook voor Jildau als schrijfwijze zou kiezen omdat je anders misschien mensen hebt die het uitspreken Jildoe.