Ik vind Kian prachtig... en wat voor kindje.. tja. Ik had de naam al voor onze 2e dochter in gedachten (als dat een jongen zou worden) en later leerde ik een lief, ondeugend mannetje kennen, die Kian heette. (spreekt uit als: Ki-jun)
kyan zou ik schrijven. Ik vind het een mooie, leuke, stoere naam waarbij ik een blond jochie zie. Wij hadden deze optie als jongensnaam, maar het is weer een meisje!
Ik vind Kian (ook deze schrijfwijze) erg leuk en stoer! Stond lang op mijn lijstje.. Maar omdat we de laatste tijd toch steeds meer Kiano/Keyano hoorden, werd ik er iets minder enthousiast over..
Zo heet mijn zoontje. Ik vind hem nog steeds geweldig! Wij kozen voor KIAN en spreken het op zijn hollands uit. Bij KYAN krijg ik de neiging om kajun te zeggen, net als RYAN. Hier hoor je de naam vrijwel niet, maar dat wisselt misschien per provincie.
Mijn jongste heet Kyan! Uitgesproken als Kie-jan! Vind het een prachtige naam en alleen maar leuke reacties op gehad! Toen ik was bevallen was de reactie van de verpleegkundige dat ze deze naam nooit eerder heeft gehoord en hij de eerste Kyan is die is geboren in hun ziekenhuis. Ik heb hem ook nog nooit eerder bij een kindje gehoord! Origineel dus!!
Erg leuk. Moet die misschien ook eens aan mijn wederhelft voorstellen Wij waren er uit qua jongens naam, maar ben daar weer aan gaan twijfelen!
Niet mijn smaak, maar ik vind Kian wel de mooiste schrijfwijze voor de naam. Hier in de buurt hoor ik 'm overigens wel heel vaak de laatste tijd.