Ik zit even ergens mee. Mijn zoontje is zaterdag thuis gekomen uit het ziekenhuis. Ik heb altijd gekolft, en hij kreeg daar dan soms de fles met mijn voeding.. Nu zijn we thuis dus, en heb ik difrax flessen.. maar nu is het zo dat als hij drinkt, er heel veel langs zijn mondje loopt. ook avent geprobeerd maar zelfde.. Weet iemand hoe het kan? Drinkt hij misschien te snel? Soms meld hij zich al na 2 uurtjes, en ben dus echt bang dat hij te weinig krijgt en nog een vraagje. ik ga binnenkort over op flesvoeding, eerst nenetal en dan gewoon nutrilon. Alleen de kraamverzorgster zei dat je het water niet meer voor hoeft te koken? en gewoon rechtstreeks uit de kraan kunt halen, poeder en dan verwarmen.. Ik vind dat maar raar, op de verpakking etc staat gewoon voor koken.. hoe doen/hebben jullie dat gedaan?
Hier heb ik ook altijd gekolft. In het begin moeten ze erg wennen aan de spenen. Vaak zijn ze in het begin wat te groot. Je hebt speciale spenen bij de apotheek die gebruiken ze prematuur geboren kindjes ook. Misschien kun je dat eens proberen. Verder mochten wij niet de fiep van de fles helemaal vol gelopen gegeven maar half de fles naar beneden houden zodat de kleine niet zoveel druk achter de melk voelde. En na de fles gaven we een speen omdat hij veel zuig behoefte had.
Ik heb 2 prematuurtjes en heb ook nenatal gebruikt, ik pakte gewoon water uit de kraan, dit deden ze in het zh ook!!! Ik heb ook moeite met de spenen gehad! Uit Avent kregen ze nix uit en Difrax ging goed mits de juiste speen erop zat! Wij hadden gekoof ik de kersspeen 1, na een tijdje overgegaan naar avent met speen 1 en sinds gister speen 2... Tis echt af en toe zoeken hoor!!!
maar hoe ga je t verwarmen? Als je t in de magnetron doet wel eerst water warmen en dan pas poeder erbij!
geen ervaring met de voeding... maar mijn dochter knoeide ook heel erg met de difrax flessen... heb een s fles en een fles met een gat erin.... ik gebruik nu gewoon een goedkope fles van kruidvat met een difrax speen erin en hier geen geknoei meer
Mijn zoontje is ook te vroeg geboren en heeft ook nenatal. Ik heb hetzelfde probleem met de fles, hij laat ook vaak straaltjes langs zijn mondhoek lopen. Ik heb al verschillende flessen geprobeerd maar niets helpt. Ik laat het nu maar zo en als hij om een extra flesje komt dan geef ik dit. Hij doet het trouwens niet elke keer als we de fles geven soms gaat het ook weleens zonder te knoeien. Ik kook wel al zijn water voor de flessen, ik kook ongeveer een liter per keer en laat dit afkoelen en dan gaat het de koelkast in zodat ik het zo kan pakken. Ik meet dan de hoeveelheid af die nodig is dan het aantal schepjes voeding erin, even roeren en dan opwarmen in de magnetron.
Ok, nou moeten maar even wat proberen..want vind het echt erg lastig. We gaan toch het water maar koken, en dan laten we het afkoelen tot handwarm water, poeder erbij en klaar!
@linnepinneke het afgekoelde gekookte staat in de koelkast dus is koud. We doen de hoeveelheid in de fles en daarna de schepjes erbij, even roeren met een vorkje en dan opwarmen tot de juiste temperatuur in de magnetron. Op deze manier deed ik het eten voor mijn dochter ook klaar maken en nu doen we het eigenlijk automatisch opdezelfde manier. Doe jij het anders dan??
Eerst water verwarmen en dan poeder dr bij... Mocht t van t zh niet anders doen vandaar mijn nieuwsgierigheid hahahahaha
Je moet geen aangemaakte voeding (dus water met schepjes) in de magnetron zetten hoor! Je kunt dan last krijgen van hotspots, waardoor de eiwitten veranderen en waardoor je kind zich kan branden (als je niet goed schudt). Verder kunnen kleine klontjes voor explosietjes zorgen. Het nieuwste kunstvoedingsadvies is: -poeder aanmaken met helft van hoeveelheid water dat net van de kook af is -aanvullen met vers koud kraanwater tot juiste hoeveelheid en juiste temperatuur. Heb je al contact gehad met een lactatiekundige? Als je kindje zo knoeit met een speen dan lijkt het me handiger om gewoon aan te gaan leggen (als prematuurtjes wat ouder zijn en de wangetjes wat voller, dan kun je ze vaak nog prima aan de borst krijgen). Dan ben je ook van het kolven af, zonder dat je je kind kusntvoeding hoeft te geven (want zeker bij een prematuur verdient jouw eigen melk natuurlijk wel de voorkeur).
De kraamhulp deed het opdezelfde manier dus het zal wel goed wezen hihi!!! Onze kleine man heeft er geen last van en is het ook zo gewend. @dirksmama na het klaarmaken van de voeding en het opwarmen wordt de voeding nogmaals zachtjes geschud en 2x gecontroleerd op de temperatuur. We mochten juist geen kraanwater gebruiken zonder te koken omdat hij zo vroeg geboren is en daarbij ook nogeens te klein was. Bedankt voor de tip over de klontjes want dat wist ik niet, ik zal er zeker opletten. Je gaat er tocht vanuit dat de kraamhulp weet wat ze doet.