vraagje over eisprong

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Sofia32, Mar 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sofia32

Sofia32 Lid

Jan 28, 2009
    34
    0
    0
    Hoi verloskundige!

Sinds ik gestopt ben met de pil in juni 2008 verlopen mijn cyclussen qua lengte in dagen als volgt: 25-26-25-26-25-29-24-29-32. Vanaf januari zijn we bezig met zwanger worden. Ik heb in beide maanden positieve ovulatietests gehad. Tonen mijn cycluspatroon in combinatie met de positieve ovulatietests aan dat ik een eisprong heb?
    Betekent een positieve ovulatietest meestal dat je daadwerkelijk een eisprong hebt?

Ik lees soms veel te veel op internet en heb nu net iets gelezen over PCO en dat een van de symptomen overbeharing is. Aangezien ik best wel wat overbeharing heb (snor, paar haartjes op de kin, haartjes onder mijn navel, 'bakkebaardjes') maak ik me nu zorgen dat ik dat ook heb.

Zou dit kunnen, of zou ik dit waarschijnlijk uit kunnen sluiten omdat mijn cyclus redelijk regelmatig is en ik positieve ovulatietests heb?

Alvast bedankt voor het beantwoorden.

Groetjes van een onzeker typje!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Sofia32,

je overbeharing zou een teken kunnen zijn van PCo, maar inderdaad; omdat je wel een aardig regulaire cclus hebt met positieve ovutests, is de kans veel groter dat je het niet hebt en nog gewoon spontaan zwanger wordt. Het is, mocht je toch niet binnen een jaar vanzelf zwanger worden, wel iets om mee te nemen bij de onderzoeken bij de gyn die je dan kunt krijgen, maar vooralsnog is dit nog niet iets om je zorgen over te maken.

Groetjes Brigitte

3. Sofia32

Sofia32 Lid

Jan 28, 2009
    34
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord. Als je PCOS hebt, heb je dan helemaal geen eisprong?

Moet je echt een jaar wachten om een verwijzing naar de gynaocoloog te kunnen vragen bij de huisarts? Ik ben namelijk 32 en een half en ik vind dat best wel lang om te wachten. Dan ben ik 33 en een half voor ik naar de huisarts zou kunnen en misschien wel al 34 voordat er eens actie ondernomen kan worden. Zijn de artsen niet wat soepeler als je boven de 30 bent? Ik hoop dat je mijn vraag kunt beantwoorden. Alvast heel erg bedankt weer!

4. Sofia32

Sofia32 Lid

Jan 28, 2009
    34
    0
    0
    Hoi,

Ik hoop dat iemand mijn vraag nog kan beantwoorden. Moet je als je 32 bent ook een jaar wachten voor je naar de huisarts stapt voor een verwijzing naar de gynaecoloog als het niet lukt met zwanger worden, of mag je dan iets eerder gaan? Ben pas met ronde 3 begonnen hoor, maar als het aan het eind van de zomer nog niet raak is, wil ik toch eigenlijk wel actie ondernemen (na 8 rondes ofzo).

Groetjes!

Share This Page