Ik ken iemand die zo heet. Per ongeluk dan, Anna Lize, kwamen ze later pas achter toen ze het bij streng toespreken eens achter elkaar zeiden.
Ja mooi hè, Syrah Die naam wil ik stiekem voor een dochter maar ik denk dat we het toch maar niet doen... Kan echt niet, toch?
Syrah kan nog wel vind ik, Shiraz zou ik wel overslaan. Je kan ook een andere schrijfwijze kiezen dan leggen mensen de link al helemaal niet zo snel denk ik
Ik heb onder een steen geleefd denk ik?? Wat voor negatieve associatie heb jij bij Syrah vraag ik me af? Ik ken het alleen als druivensoort. Maar zie dat totáál niet als "omdat een druif zo heet kan ik m'n kind niet zo noemen" iets. Ik bedoel: er zijn ook mensen die Peer, Pomme, Cerise, Amber, Lily of Iris heten (oké dat zijn geen subsoorten, maar je snapt wat ik bedoel).
Disaronno Champagne Lasagne Fusili Nee grapje. Ik ga nu heel flauw allerlei dingen opnoemen Ik weet het eigenlijk niet. Best een moeilijke vraag. Heb er nooit zo over nagedacht eigenlijk.
O ik ken het alleen als wijn. Van die druiven natuurlijk, begrijp ik nu. Toen mijn man en ik een paar jaar geleden uit eten waren en een lekker Syrah'tje dronken, zei ik al: dat zou een prachtige naam zijn voor een dochter. Geen negatieve associatie dus, maar om je kind nou naar drank te vernoemen... Al zou ze niet de eerste zijn, denk aan Chardonnay. Maar goed, ik kan het blijkbaar dus ook zien als een 'natuurnaam'
Het is idd. maar net vanuit welke hoek je het bekijkt: noem je je kind naar een soort druif (natuurnaam), of naar de drank die er van gemaakt is
Ik heb het moeten Googelen om te weten waarom het niet zou kunnen. Ben totaal geen wijnkenner en -liefhebber, dat mag duidelijk zijn. Maar ik vind Syrah echt supermooi!