Hallo allemaal! Ik heb nog even jullie hulp nodig... Wij zijn zwanger van ons derde kindje, mocht het een meisje worden dan ligt de naam al klaar. Als 2de naam zal zij dan vernoemd worden naar mijn moeder. We hebben al 2 zonen en die zijn met hun 2de naam beide vernoemd naar onze vaders. Mocht dit ook een kereltje zijn dan zit ik met de handen in mijn haar betreft de 2de naam. Beide vaders zijn al vernoemd, onze broers en opa's willen we niet vernoemen. Van de namen van de moeders kunnen we niks maken wat leuk is in een jongens variant. Ik vind dat mijn man een hele leuke naam heeft en zou die wel als 2de naam willen gebruiken maar hij vind dat zelf niet gepast. Wie heeft de gouden tip... Als het een jongetje is dan gaat hij J.ort heten... J.ort J.elle zou een optie zijn en zou dan vernoemd zijn naar mijn moeder maar dat vinden we niet mooi klinken.
Ik vind Jort Jelle wel mooi hoor! Misschien vind je Jelmer of Jelrik nog een optie? Ik weet niet of je de namen van de moeders hier neer wil zetten dan kan er misschien meegedacht worden
Het ligt hem niet zo zeer aan de naam Jelle, die vinden we op zich wel leuk maar 2 j's vinden we wat vreemd staan, beetje Jip&Janneke gehalte. Maar misschien moeten we er gewoon even aan wennen?
Ik weet niet of je de namen van de moeders hier wilt posten, maar soms zie ik hier mooie variaties voorbij komen waar ik zelf nooit aan zou hebben gedacht. Dus je kan het probereb.