Eind juni verwachten wij ons 1e kindje.. een meisje.. Haar naam hebben we al. Dit zal Lieke worden. Maar nu willen we graag de oma's vernoemen.. Beide oma's heten t zelfde namelijk Hennie Maar een 2e naam ... die lijkt op de naam Hennie valt vies tegen , althans wij komen er niet uit.. Henna vind vriend teveel lijken op iets te buitenlands en ik moest gelijk denken aan Henna op je armen e.d. Hennie vinden we niet leuk bij Lieke Hanna is t enige wat mij wel aanstaat , vriend heb ik er nog niet naar gevraagd.. Alle suggesties en ideeen zijn welkom , misschien dat hier wat meer creatievelingen zitten dan wij zelf zijn..
Ik dacht gelijk "Eine", Hennie omgekeerd... Hennie=Einneh. Geen idee of je dat wat vindt, of vindt passen bij Lieke, maar ik dacht, ik opper het even?
Ik vind de namen van jullie leuk , alleen vind dat er dan zoveel IE's er in voor komen. Maar dat kan ook gewoon aan mijn eigen liggen hoor , misschien moet ik t gewoon een par keer horen. En in principe doe je weinig met je 2e naam natuurlijk.
Lieke Helena, is dat misschien wat? Onze kindjes hebben alletwee (en voor nummer drie geldt hetzelfde) een tweede naam die ik nooit als roepnaam zou gebruiken. Je gebruikt hem ook bijna niet inderdaad. Maar achter elkaar klinkt het mooi (vinden wij) en we hebben om de betekenis voor de namen gekozen. (Dianthe heet trouwens Dianthe Isadora en Raphael heeft als tweede naam Lucius)