Beste allemaal, Op dit moment ben ik bijna 30 weken zwanger van ons 2de kindje! Het geslacht weten we ook deze keer niet. Een meisjesnaam hebben we al, alleen die jongensnaam blijft toch lastig. Onze dochter heet Nora. Wat vinden jullie een leuke jongensnaam die daarbij past? We houden niet van Engelse/Amerikaanse namen, voor de rest staan we open voor alle suggesties!!! We hebben al een lijstje met een x aantal namen daarop, maar hebben bij geen één naam het WOW gevoel. Wie o wie kan ons helpen?
Ik herken het, inmiddels bijna 33 weken en nog niet een naam van ja dat is hem. Wel meerdere namen in mijn gedachten die per dag wisselen. Moeilijk hoor ! Echt een definitieve beslissing te nemen.
Misschien kunnen we je helpen welke het leukste is uit je lijstje ? Of is dat misschien te persoonlijk ?
Nora & Julian Nora & Thom Nora & Jurre Nora & David Nora & Joris Nora & Sam Nora & Mees Nora & Pepijn Nora & Jonah Nora & Noah Nora & Luuk Nora & Thijn Nora & Finn Nora & Guus Nora & Ruben Nora & Daan Nora & Boris Nora & Brent Nora & Bram Nora & Jasper Zit hier iets tussen wat je leuk vind?
Hoi Bluebelle, Op ons lijstje staan nu een paar namen: Thijn Senn Joan --> deze naam vinden we echt mega leuk, alleen we zijn bang dat iedereen dat op z'n engels gaat uitspreken en dan vindt ik het toch echt een meisjesnaam. Wij zien deze naam als Johan zonder H zeg maar Kun je hier wat mee? We hebben dus liever geen top 10 naam dus alles waar jullie op komen is leuk meegenomen!
Daar hebben we ook aan gedacht, maar dat gaat hem toch niet worden, ook omdat mijn naam al met een A begint!
Dank je wel voor je lijstje!!! Er zitten zeker wel leuke namen tussen, alleen hebben we liever geen top 10 naam. Thijn, Luuk en Daan vindt ik leuk!!!
Of Roan. Zelfde letter, en lijkt op Joan Thijn vind ik ook leuk Verder: Hugo, Tim, Stan, Leon, Rens, Mart, Simon, Kjeld, Cas(per), Ivan, Seb
Wat is dat toch met die jongensnamen? Wij komen er ook echt niet uit. Bij geen enkele naam het wow-gevoel. Terwijl we dat bij de andere twee keren wel hadden.
Ik zou dan eerder gaan voor bijv. Roan of Joas. Beide maar een letter verschil met Joan, alleen vind ik die andere twee veel leuker. Vind persoonlijk Joan echt klinken als Johan en dat vind ik vrij ouderwets Maar goed dat is mijn mening!
Tnx allemaal voor het mee denken. Roan komt al 2x in onze kennisenkring voor dus dat gaat hem niet worden. Joah was onze eerste keus als Nora een jongen geweest was. Alleen nu ga ik twijfelen vind Nora en Joah wel heel erg veel op elkaar lijken qua klank. Joas valt af, omdat ik les geef en een heel vervelend kindje ken wat zo heet (erg he)
Wat vind je dan van Jaron, Joran of Jarno? Ik vind Joan ook wat ouderwets klinken, omdat de uitspraak bijna gelijk is aan Johan. Joah vind ik idd teveel lijken op Nora qua klank. Lastig he jongensnamen? Wij zijn er ook nog niet uit...
Die 3 namen zijn niet onze smaak. Gek he dat jongensnamen zo moeilijk zijn. De meisjesnaam hadden we binnen no time.
Iets heel anders, Diederik? Joan zou ik uitspreken als Zjoán. Met de uitspraak zoals jij hem wilt vind ik hem niet leuk.
Diederik vind ik echt niet leuk te oudbollig. Denk dat Thijn en Senn nog steeds bovenaan ons lijstje staan.